2025-03-12, 20:26
Medlem
David Banners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Jag tycker normalt inte om homage-klockor men bestämde mig ändå för att klicka hem en Pagani Design PD-1662 GMT-MASTER (Pepsi) från AliExpress häromveckan. Jag blev definitivt inte besviken.

Pagani gör prisvärda solida pålitliga ur i snygg design.

Känns dock lite tacky att bära Fattigmans Rolex. Har haft flera Pagani, men sålde dem. Köpte Seiko 5 istället.
Citera
2025-05-13, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David Banner
Pagani gör prisvärda solida pålitliga ur i snygg design.

Känns dock lite tacky att bära Fattigmans Rolex. Har haft flera Pagani, men sålde dem. Köpte Seiko 5 istället.

Tror jag köpte min första superrep när jag var 18 år, är 32 idag.

Fick skrapa ihop mycket pengar men de var värt de

Ägt runt 500 super clones idag

Ägt 2 äkta med ( 116710LN ) har kvar än

116681 ( sålt )

Enda skillnaden mellan super clones och den äkta är oftast 2 grejer, glas/balans/freesprung det är allt, jag använder mer mina super clones än jag använder min äkta gmt :P för jag märker ingen skillnad på dom
Citera
2025-06-23, 17:12
Medlem
Någon Svensk sida med Rolex clones i segmentet 1000-2000:- ?
Citera
2025-06-28, 16:55
Medlem
Q-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobswedenwatches
Tror jag köpte min första superrep när jag var 18 år, är 32 idag.

Fick skrapa ihop mycket pengar men de var värt de

Ägt runt 500 super clones idag

Ägt 2 äkta med ( 116710LN ) har kvar än

116681 ( sålt )

Enda skillnaden mellan super clones och den äkta är oftast 2 grejer, glas/balans/freesprung det är allt, jag använder mer mina super clones än jag använder min äkta gmt :P för jag märker ingen skillnad på dom

Varför har du ägt över 500 super clones?
Citera
2025-06-30, 11:58
Medlem
Crerands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsike
Jag frågar åter igen om nån kan rekommendera en legit sida som säljer välgjorda kopior

Ali Express. Mycket skit men guldkorn finns. Addiesdive, Merkur, North Edge, Sanda. Förvånansvärt bra kvalité med tanke på priset.
Citera
2025-07-05, 11:19
Medlem
Testar turen. Har drömt om en Omega Speedmaster sedan ungdomen men tjänar inte riktigt i samma takt som priset på uret går upp. Jag är ute efter bästa möjliga replica, dvs i 5-12 tkr-klassen. Djupt tacksam för om någon har koll på vilka som säljer de absolut bästa ditona motsvarande clone/1:1/AAAAA?

Rolexklockor verkar omåttligt mer eftertraktade och därav lättare att hitta riktigt bra replikas på. De gånger jag letat efter riktigt fina Speedmaster-replikas har jag haft så svårt att hitta replikas av absolut högsta kvalité. Kanske har jag turen om någon annan med samma Omega-intresse har hittat ett mycket bra ställe som säljer clones-nivå replikor av dessa klockor?
Citera
2025-07-13, 08:29
Medlem
David Banners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crerand
Ali Express. Mycket skit men guldkorn finns. Addiesdive, Merkur, North Edge, Sanda. Förvånansvärt bra kvalité med tanke på priset.

Ali Express säljer inga Rolex-kopior, bara homage. Däremot säljer de fake Seiko och Citizen.

Homage-ur som Pagani, Skmei och Sanda håller förvånansvärt bra kvalitet med tanke på vad du betalar för dem.
Citera
2025-08-05, 14:32
Medlem
Någon som vet hur de ser ut med tullen om man köper en replika från en så kallad” Trusted Dealer”? Beställde en omega seamaster 300m 42m och är nojig att tullen ska göra påslag och förstöra den. beställde från denna sidan: https://www.theonewatches.ws/ där som utger sig att transportera klockan på ett säkert sätt som ska minimera chansen att slippa avgifter, moms osv
Citera
2025-08-05, 20:26
Medlem
David Banners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaGAIS
Någon som vet hur de ser ut med tullen om man köper en replika från en så kallad” Trusted Dealer”? Beställde en omega seamaster 300m 42m och är nojig att tullen ska göra påslag och förstöra den.

Säljaren finns i Hong Kong, så det blir tull. Samma med Creation watches som skickar från Singapore, de har bra priser, men många tänker inte prispåslaget som tullavgiften innebär. Dessutom kan klockan fastna i tullen och då blir leveranstiden extra lång.

Ali Express, wish och temu har lager i Europa, så där slipper du extra avgifter, ofta har de fri frakt också.

Att betala 6k för en kopia nja. Du får en fin Pagani design Omega homage för 1500kr, det enda som skiljer är märket, designen och måtten är desamma.
Citera
2025-08-06, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David Banner
Säljaren finns i Hong Kong, så det blir tull. Samma med Creation watches som skickar från Singapore, de har bra priser, men många tänker inte prispåslaget som tullavgiften innebär. Dessutom kan klockan fastna i tullen och då blir leveranstiden extra lång.

Ali Express, wish och temu har lager i Europa, så där slipper du extra avgifter, ofta har de fri frakt också.

Att betala 6k för en kopia nja. Du får en fin Pagani design Omega homage för 1500kr, det enda som skiljer är märket, designen och måtten är desamma.

Jo i för sig det gör dem flesta säljare som säljer replika klockor och erbjuder worlds wide shipping. Har haft kontakt med honom på what’s up och betalade 360 dollar med frakt. Klockan ser ju autentiskt med en äkta Omega seamaster enda skillnaden är dem använder sig av Asian superclone movement som efterliknar den autentiska i en riktiga Omega Seamaster.

Tullen borde ju väll inte göra de till värsta grejen om den fastnar för har ju liksom ba beställt en klocka.

Får ta och kolla in märket så tack för tipset
Citera
2025-08-06, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diluca
Testar turen. Har drömt om en Omega Speedmaster sedan ungdomen men tjänar inte riktigt i samma takt som priset på uret går upp. Jag är ute efter bästa möjliga replica, dvs i 5-12 tkr-klassen. Djupt tacksam för om någon har koll på vilka som säljer de absolut bästa ditona motsvarande clone/1:1/AAAAA?

Rolexklockor verkar omåttligt mer eftertraktade och därav lättare att hitta riktigt bra replikas på. De gånger jag letat efter riktigt fina Speedmaster-replikas har jag haft så svårt att hitta replikas av absolut högsta kvalité. Kanske har jag turen om någon annan med samma Omega-intresse har hittat ett mycket bra ställe som säljer clones-nivå replikor av dessa klockor?
I det prissegmentet ligger i princip alla Omega-reps efter. Om du kikar /RepTime på Reddit och söker runt lite där så får du ganska snart rätt utförliga svar på varför.

I lägre prisklass finns det absolut replicas som kan motiveras i relation till priset (100-150$), men med de pengarna du är beredd att lägga skulle jag verkligen föreslå att hålla fast i dem och inte kasta på något som kommer visa sig att inte motsvara dina förväntningar.
Citera
2025-11-25, 22:57
Medlem
Ja är lite sugen på att köpa en, någon som har tips på en sida där man kan beställa enkelt och inte måste ha bitcoins å skit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in