Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-16, 14:30
  #1
Medlem
2dopes avatar
Hej, jag och min kompis krets har problem att finna kärleken (enligt mig i alla fall).
Lite bakgrunds info:

Jag själv har varit i ett längre förhållande i ca 5 år nu och det har nyligen tagit slut för mig, är väl inte speciellt nöjd med det eftersom jag nu blir hemlös i princip plus att det var hon som gjorde slut.

Jag och mina polare är alla mellan 19 och 22.
Tycker att krogen är på tok för stökigt och dyrt (visst kan det vara roligt), alla man hittar där är väl antingen horor eller lesbianer.
Och det håller iaf en par av grabbarna starkt med om.
Har en bekantskaps krets på ca 5 snubbar som jag betraktar som mina "närmsta" vänner och det är i princip bara dom jag umgås med, hälften av som har väl haft 1 - 2 tjejer på sin höjd och den andra halvan är nog fan oskuld fortfarande.

Visserligen så är vi en hög cannabis rökande lata jävla svin som i princip har gett upp för läge sen. Det enda jag lyckas få dom att hänga med på nu för tiden är antigen en spliff på en bänk eller tv spel...
Men HELT värdelösa är vi fan inte, inte enligt mig iaf, någon måste vilja ha någon av oss. Har vi bara någon ideé om vad fan vi ska göra och vart vi ska gå.
Hade en av mina kompisar träffat någon imorgon och en annan kompis träffar någon inom ett halv år så hade jag varit nöjd. Vi kommer att läsa och diskutera allt som skrivs här, jag lär vara rätt så på och jag brukar vara bra på att manipulera dom till att göra som jag säger lol.

Vart går vi för att hitta nya människor att interagera med?
Dejt sajter verkar ju rätt löjligt och det verkar dessutom inte vara "gratis" att skaffa sådana konton så det ät väl uteslutet för tillfället.

Har skapat en pakt med dom att vi "måste" efter bästa förmåga följa alla"seriösa" förslag som postas här.
Citera
2012-06-16, 14:54
  #2
Medlem
jonte-malmos avatar
Sluta knarka och börja träna på gym.
Citera
2012-06-16, 15:18
  #3
Medlem
2dopes avatar
Ah gymmet ja..
Jag ska säga att det är inte det lättaste att få med sig dom här grabbarna på krogen.
Det enda som är svårare är att få med ens en av dem till gymmet...
Jag är väl inte den bästa på att ta mig dit själv heller egentligen men det är absolut något jag vill göra och känner mig rätt så jävla motiverad just nu.

Och ännu mer omöjligt skulle det vara att få dem att sluta röka.
Kalla det knark om du vill men det är aningen felaktigt uttryck för att beskriva cannabis.
Citera
2012-06-16, 15:55
  #4
Medlem
Börja jogga en mil varje vecka, låt inte dig själv stanna någon gång under denna sträckan, fortsätt under några veckor. Du har nu nolltolerans för misslyckande, gå ut på stan, säg åt dig själv att snacka med varje tjej du ser, TOLERERA INTE FAIL. Keep it up until u get lucky.
Citera
2012-06-16, 16:11
  #5
Medlem
KloBengans avatar
Jag tror att det finns både mentala och fysiska blockeringar att ta tag i här, som måste bearbetas på lite olika sätt.

Först och främst så är ni ett grabbgäng som vill träffa tjejer. Det händer ju inte av sig själv som du förstår, framför allt inte om ni sitter inne och röker ner er framför super mario cart varje helg. Ni måste på något sätt skaffa er en ny umgängeskrets, eller bredda den ni redan har. Fundera lite över var ni kan göra detta. Men främst handlar det om att sätta er i nya situationer. Bjuden på fest av någon ytlig bekant? Gå på den, sitt inte hemma och rök. Medbjuden på efterfest? Gå på den, sitt inte hemma och rök. Någon ny bekant, kanske från den nya festen, undrar om du vill ta en fika på stan? Gå på den, sitt inte hemma och rök. Fortsätter man ta chanser på det här sättet, och är genuint inställd på att lära känna nya människor - både tjejer och killar - kommer man till slut öppna upp för ännu mer möjligheter för sig själv. Vem bjuder inte roliga personer fler gånger? Vips så har du lärt känna en massa nytt folk, och brudarna är övercharmade av er stoner-humor.

Så leta lite nya umgängeskretsar. Sen har vi då den mentala blockeringen, som jag tror är ganska vanlig i den här typen av kretsar, framför allt där ni har blivit så bekväma med att inte göra ett skit. Du verkar ju ha rätt inställning själv, men frågan är om dina polare verkligen vågar göra en förändring. Det blir jävligt svårt att göra en ifall någon är motvillig nämligen. Det här är ett ganska individuellt problem, där alla måste reda ut vad de själva vill, alltså inte något ni gör på gruppnivå. Men en huvudpoäng kan ju vara att se till så att grabbarna dina vågar ta dessa chanser, och inte bara är nöjda med att sitta hemma och spela tv-spel fram till de är 35 och fortfarande ensamma. Många människor är rädda för det som är nytt, vilket kan bli ett hinder i det här fallet. Men här handlar det återigen om att våga utmana sig själv. Gå utanför sin comfort zone.
Citera
2012-10-05, 21:02
  #6
Medlem
hinhales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifGW81
Börja jogga en mil varje vecka, låt inte dig själv stanna någon gång under denna sträckan, fortsätt under några veckor. Du har nu nolltolerans för misslyckande, gå ut på stan, säg åt dig själv att snacka med varje tjej du ser, TOLERERA INTE FAIL. Keep it up until u get lucky.

Haha klockrent! Eller varför inte snacka med en tjej på löpturen. Eller provocera nån tjej på ett fightingpass leende bakom dina mitsar. Det handlar om att prata och charma, i vilken form det än nu må vara. Jag tror inte att man behöver gå på krogen, börjat lessna på det själv faktiskt.

Eller så hittar TS om han har nån form av charm och utseende, en stonerbrud så är problemet bortgl...löst.
Citera
2012-10-06, 05:22
  #7
Moderator
NewDeers avatar
Relationsakuten --> Allmänt /mod
Citera
2012-10-06, 10:35
  #8
Medlem
Sluta knarka och börja träna. På gymmet är det fullt av tjejer.
Citera
2012-10-06, 10:38
  #9
Medlem
Blefss avatar
sluta leta så kommer dom fram så gjorde jag o e lyckligt gift..
Citera
2012-10-06, 10:53
  #10
Avstängd
PerZerks avatar
Skippa rökat och ta tag i era liv. Ni kan träffa på en tjej när ni som minst anar det.
Citera
2012-10-06, 12:52
  #11
Medlem
Insanedudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2dope
Hej, jag och min kompis krets har problem att finna kärleken (enligt mig i alla fall).
Lite bakgrunds info:

Jag själv har varit i ett längre förhållande i ca 5 år nu och det har nyligen tagit slut för mig, är väl inte speciellt nöjd med det eftersom jag nu blir hemlös i princip plus att det var hon som gjorde slut.

Om du nyss haft en längre förhållande på hela 5 år, är det väl lite tidigt att säga att du har problem? Du har väl inte ens hunnit försöka än om det var nyss?

Citat:
Ursprungligen postat av 2dope
Jag och mina polare är alla mellan 19 och 22.
Tycker att krogen är på tok för stökigt och dyrt (visst kan det vara roligt), alla man hittar där är väl antingen horor eller lesbianer.
Och det håller iaf en par av grabbarna starkt med om.
Har en bekantskaps krets på ca 5 snubbar som jag betraktar som mina "närmsta" vänner och det är i princip bara dom jag umgås med, hälften av som har väl haft 1 - 2 tjejer på sin höjd och den andra halvan är nog fan oskuld fortfarande.

Visserligen så är vi en hög cannabis rökande lata jävla svin som i princip har gett upp för läge sen. Det enda jag lyckas få dom att hänga med på nu för tiden är antigen en spliff på en bänk eller tv spel...

Vadå gett upp för länge sen? Ni är ju bara småknattar än tycker jag, har ju nyss gått ut gymnasiet

Håller däremot med att krogen är på tok för stökigt. Känner många som gjort av med tiotusentals kronor bara på några veckor där.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback