Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-16, 12:08
  #1
Medlem
Pluggar på universitet och festar en hel del. Förra året började jag umgås mycket med utbytesstudenter då en av mina kompisar blev tillsammans med en.
För några veckor sedan hamnade jag i säng med en kille som varit på många av samma fester som jag. Jag har inte pratat särskilt mycket med honom tidigare men en del samtal har det väl blivit. I vilket fall som helst, medan vi kysstes sa han "Det här har jag velat göra länge!". Eftersom jag var någorlunda berusad reagerar jag inte så mycket, tänkte mest att det var något han sa för att få en i säng vilket jag mest ansåg var lite komiskt.
Dagen efter började jag dock oroa mig för att han möjligtvis var intresserad och drog därför iväg ett chattmeddelande på facebook för att se om han försökte hålla uppe konversationen ovanligt mycket (detta är något jag själv märkt, är man intresserad av någon försöker man självklart prata så länge som möjligt). Killen var väldigt trevlig men gjorde sig inga större besvär för att försöka fortsätta prata så jag andades ut och tänkte att han inte var intresserad.
Någon vecka senare var vi ännu en gång på samma fest och jag blev extremt full. Det hade blandats bål som inte smakade ett dugg alkohol och jag trodde då, tyvärr felaktigt, att jag kunde dricka rätt mycket av den. Jag kommer inte ihåg mycket alls av festen och pusslar dagen efter ihop att jag måste ha däckat redan framåt midnatt.
På lördagen var jag ute igen, men alla pubar vid universitetsområdet var fulla och jag kom bort från de jag var ute med så jag slängde iväg ett meddelande till killen och frågade om han ville komma över. Det ville han såklart och hemma hos mig sitter vi mest och pratar. Han talar om för mig att jag dagen innan sagt "Jag är inte kär i dig, jag vill bara suga din kuk." Han verkar tycka att detta är roligt och samtalet fortsätter när han plötsligt säger "Jag kommer ihåg första gången jag såg dig, du var så cool och sa så här ......". Jag blev ännu en gång orolig över att han ville ha mer än sex. Själv har jag inte en aning om när vi träffades första gången.
Kommer han ihåg det eftersom han blivit intresserad av mig eller har en del människor helt enkelt lätt för att komma ihåg sånt? Själv skulle jag inte komma ihåg första gången jag mötte någon, om det inte var något särskilt som hände samtidigt. Detta var alltså inte fallet här, jag antar att vi måste träffats på en vanlig, större förfest.

Edit: Tänkte lagt denna i Relation och samlevnad men den hamnade visst fel. Om den behöver flyttas ber jag om ursäkt på förhand.
__________________
Senast redigerad av thenyoufadeaway 2012-06-16 kl. 12:17.
Citera
2012-06-16, 12:13
  #2
Medlem
Vindens avatar
Fråga honom. Bara han vet.
Citera
2012-06-16, 12:47
  #3
Medlem
Om han är verkligt intresserad av dig så hör av av sig på alla sätt som går.

Och detta med "detta har jag verkligen väntat på" - eller liknande är svårtolkat.
Antingen så var det p g a dig eller så var han utsvulten vad gäller det sexuella.

Är du sjäv intressad av honom, vill du träffa honom mera ?
Eller är det bara funderingar på hans sätt (svårt att tolka då han var full tyvärr)
Citera
2012-06-16, 12:51
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thenyoufadeaway
.
Det borde för fan vara åldersgräns på universiteten om så barnsliga som du går där, pinsamt. Förr var det åtminstonde 20 år, men då var man också vuxen då. Det är inte högstadiet du går på.
Citera
2012-06-16, 13:03
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thenyoufadeaway
Kommer han ihåg det eftersom han blivit intresserad av mig eller har en del människor helt enkelt lätt för att komma ihåg sånt? Själv skulle jag inte komma ihåg första gången jag mötte någon, om det inte var något särskilt som hände samtidigt. Detta var alltså inte fallet här, jag antar att vi måste träffats på en vanlig, större förfest.

Utan tvekan kommer vissa ihåg detaljer mer än andra, men eftersom det var första gången han träffa dig så tycker jag inte det är konstigt att han kommer ihåg något du sa. Är det något jag är bra på så är det att komma ihåg onödiga detaljer, som inte andra brukar komma ihåg.

Han är säkert bara kåt på dig. Är han kär i dig är det väl skitsamma? Du har inga känslor på det planet, bara säg det rakt ut. Tjejer krånglar för mycket.
Citera
2012-06-16, 13:22
  #6
Medlem
Roxanas avatar
E&S - Relationer och samlevnad /mod
Citera
2012-06-16, 15:25
  #7
Medlem
Tack för flytten

Citat:
Ursprungligen postat av Vinden
Fråga honom. Bara han vet.

Det vore såklart det allra bästa antar jag men då det är sommaruppehåll nu känns det som om jag borde vänta tills vi börjat igen. Får börja fundera på hur jag ska formulera mig för att inte såra honom om han vore intresserad eller inte förstöra den vänskapsrelation vi för tillfället har om han inte vore det.
Citat:
Ursprungligen postat av hustlebustle
Om han är verkligt intresserad av dig så hör av av sig på alla sätt som går.

Och detta med "detta har jag verkligen väntat på" - eller liknande är svårtolkat.
Antingen så var det p g a dig eller så var han utsvulten vad gäller det sexuella.

Är du sjäv intressad av honom, vill du träffa honom mera ?
Eller är det bara funderingar på hans sätt (svårt att tolka då han var full tyvärr)
Det var så jag tänkte också, är han intresserad så borde han höra av sig. Tycker han ger så dubbla signaler bara så det kändes som en bra idé att se vad utomstående personer tror. Och nej, jag är inte intresserad av honom, åtminstone inte för tillfället. Hade helt enkelt inte tänkt i de banorna innan vi hade sex men det är klart, visar det sig att han är intresserad är det klart att jag får ta mig en funderare på om det är något jag tror skulle kunna växa. Det största orsaken till att jag helst inte vill bli intresserad av honom är för att även han är utbytesstudent och bara stannar ett år till i Sverige. Det skulle bli ett väldigt för stort avstånd ens till att ha ett långdistansförhållande på.
Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
Det borde för fan vara åldersgräns på universiteten om så barnsliga som du går där, pinsamt. Förr var det åtminstonde 20 år, men då var man också vuxen då. Det är inte högstadiet du går på.
Jag må vara barnslig och omogen gällande relationer och interaktion med andra människor då jag har väldigt liten erfarenhet men vad detta har med mina universitetsstudier att göra förstår jag inte riktigt. Jag kan vara hur ful, äcklig, barnslig eller hur dum i huvudet jag vill, så länge jag klarar mina studier vilket jag också har gjort i två år utan problem. Om du grundar din idé på hur jag uttryckte mig som full så håller jag med, det var fruktansvärt smaklöst och jag borde uttryckt mig annorlunda. Har ingen ursäkt för det då jag själv inte kommer ihåg det.

Citat:
Ursprungligen postat av Derper
Utan tvekan kommer vissa ihåg detaljer mer än andra, men eftersom det var första gången han träffa dig så tycker jag inte det är konstigt att han kommer ihåg något du sa. Är det något jag är bra på så är det att komma ihåg onödiga detaljer, som inte andra brukar komma ihåg.

Han är säkert bara kåt på dig. Är han kär i dig är det väl skitsamma? Du har inga känslor på det planet, bara säg det rakt ut. Tjejer krånglar för mycket.
Får väl hoppas på att han helt enkelt har lätt för att komma ihåg sådana saker då, själv är mitt minne fruktansvärt värdelöst om inte något särskilt har fått mig att komma ihåg det, det är väl därför jag blivit osäker på om han räknat första gången vi sägs som något 'särskilt'.
Jag vill inte såra honom, vilket det nog skulle sluta med om vi fortsätter ha sex. Alltså skulle det vara bra att veta om han är kär eller inte eftersom jag då antingen kan kan besluta mig för om det är något att försöka med, eller om vi bör sluta ha sex helt. Och jag tror jag gjorde mig rätt klar med den smakläsa kommentaren på festen, får hoppas att han tog det på allvar bara så att jag kan låta det vara hans ansvar om han blir sårad.

Tack för svaren
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback