Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-13, 11:45
  #661
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Aftonbladet slår på stora djungeltrumman och anklagar Felix för att ha tipsat om "högerextrem kanal".

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...azistblasvader

Eftersom att Aftonbladet gråter ut så är det förmodligen en riktigt bra kanal.

Vilken kanal är det?
Han bemöter det hela här: https://www.youtube.com/watch?v=ph8M_8sVOEA

Nästan 7 miljoner visningar redan.
Citera
2018-12-13, 13:00
  #662
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Inte en chans, skillnaden mellan kanalerna har inte varit mindre än 300k. Åtminstone inte under december.

Faktiskt så var den närmare 15k för drygt två veckor sedan, innan boxarlegendaren och hans bror (Logan och Jake Paul) stödde kampanjen.

Titta på statistik gällande 1/12 så ser du.
Citera
2018-12-13, 13:17
  #663
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Han bemöter det hela här: https://www.youtube.com/watch?v=ph8M_8sVOEA

Nästan 7 miljoner visningar redan.


Och det är, som vanligt, en total icke-ursäkt. "Jag är ledsen för att andra överreagerar mot mig".. Det är ingen som kallar honom nazist. Han säger dessutom att han skulle ha undvikit kanalen om han kände till, inte för att han har något emot "nazi referenser" (som om det var det det handlade om) utan för att han har sagt att han skulle undvika sånt. För att den onda median som är ute efter honom gillar att sätta fast honom fastän han aldrig gör något klandervärt. Han är så ödmjuk.
Citera
2018-12-13, 13:43
  #664
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Och det är, som vanligt, en total icke-ursäkt. "Jag är ledsen för att andra överreagerar mot mig".. Det är ingen som kallar honom nazist. Han säger dessutom att han skulle ha undvikit kanalen om han kände till, inte för att han har något emot "nazi referenser" (som om det var det det handlade om) utan för att han har sagt att han skulle undvika sånt. För att den onda median som är ute efter honom gillar att sätta fast honom fastän han aldrig gör något klandervärt. Han är så ödmjuk.
Han har inte heller något att be om ursäkt för.

Hans reaktion förra gången var mer koncis "Go Fuck Yourself".

Det är ju trots allt [current year] så patetiska försök till brunstämpling känns föråldrat & omodernt.
Citera
2018-12-13, 13:51
  #665
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Han har inte heller något att be om ursäkt för.

Hans reaktion förra gången var mer koncis "Go Fuck Yourself".

Det är ju trots allt [current year] så patetiska försök till brunstämpling känns föråldrat & omodernt.


Tycker du det är fel att beskriva E;R som nazipropaganda? Isåfall förstår jag resonemanget.

Men om vi förutsätter att den kanalen är det (dvs verkligheten) är det då fortfarande inget fel av Felix att rekommendera den för sina miljoner av unga fans? Det verkar som att han skulle tycka att det var fel om han hade haft förstånd nog att inse att det var vad kanalen var. Jag tror inte han har gjort något avsiktligt, allt han "behöver" be om ursäkt för är att han inte granskade kanalerna han rekommenderade, vilket inte är orimligt att tro att han gjorde.
Citera
2018-12-13, 17:44
  #666
Medlem
BarryHeros avatar
Har PewDiePie helt gett upp Sverige? Verkar inte ha gjort någon intervju med svenska medier sedan Skavlan 2014?
Citera
2018-12-13, 19:53
  #667
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Och det är, som vanligt, en total icke-ursäkt. "Jag är ledsen för att andra överreagerar mot mig".. Det är ingen som kallar honom nazist. Han säger dessutom att han skulle ha undvikit kanalen om han kände till, inte för att han har något emot "nazi referenser" (som om det var det det handlade om) utan för att han har sagt att han skulle undvika sånt. För att den onda median som är ute efter honom gillar att sätta fast honom fastän han aldrig gör något klandervärt. Han är så ödmjuk.
Den bästa typen av ursäkter. Man ska aldrig be om ursäkt till SJWs.
Citera
2018-12-17, 19:08
  #668
Medlem
DR-Drunks avatar
Han drar in bra per video... Visningar mot tummar stämmer bra

https://i.imgur.com/khpQSdY.png
Citera
2018-12-18, 01:17
  #669
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Tycker du det är fel att beskriva E;R som nazipropaganda? Isåfall förstår jag resonemanget.

Men om vi förutsätter att den kanalen är det (dvs verkligheten) är det då fortfarande inget fel av Felix att rekommendera den för sina miljoner av unga fans? Det verkar som att han skulle tycka att det var fel om han hade haft förstånd nog att inse att det var vad kanalen var. Jag tror inte han har gjort något avsiktligt, allt han "behöver" be om ursäkt för är att han inte granskade kanalerna han rekommenderade, vilket inte är orimligt att tro att han gjorde.

Jag förstår inte vad problemet överhuvudtaget är för journalisterna som skriver om honom.
Det är så otroligt tydligt ifrån bara ett par av PewDiePies videos att han inte stöttar nazism på något sätt och är endast intresserad av att underhålla folk. Han har inga politiska motiv.

Han verkar mycket genuin och erkänner sina brister samt ber om ursäkt och ger goda förklaringar när han har gjort fel. Han gjorde fel när han rekommenderade videon. Detta har han ju redan sagt och redigerat bort ERs klipp ifrån sin video.

Vill tillägga att ett par/någon av dessa journalisterna verkar själva har skrivit anti-semitiska "skämt" inlägg på Twitter. Hoppas att det är fejkat, men det verkar inte vara det. Otroligt hyckleri.

Frågan är om dessa journalisterna överhuvudtaget bryr sig om vad som är rätt eller fel.
Citera
2018-12-18, 11:23
  #670
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoze
Jag förstår inte vad problemet överhuvudtaget är för journalisterna som skriver om honom.
Det är så otroligt tydligt ifrån bara ett par av PewDiePies videos att han inte stöttar nazism på något sätt och är endast intresserad av att underhålla folk. Han har inga politiska motiv.

Han verkar mycket genuin och erkänner sina brister samt ber om ursäkt och ger goda förklaringar när han har gjort fel. Han gjorde fel när han rekommenderade videon. Detta har han ju redan sagt och redigerat bort ERs klipp ifrån sin video.

Vill tillägga att ett par/någon av dessa journalisterna verkar själva har skrivit anti-semitiska "skämt" inlägg på Twitter. Hoppas att det är fejkat, men det verkar inte vara det. Otroligt hyckleri.

Frågan är om dessa journalisterna överhuvudtaget bryr sig om vad som är rätt eller fel.


Det är väl ingen som anklagar honom för att vara nazist? Det har inte jag sett, definitivt inte Hasan som var den som uppmärksammade folk på det här, han poängterar ofta att han inte tror att han är nazist. Bara att han är "edgy".

Felet han gjorde var att han inte undersökte kanalerna han rekommenderade noggrannare, om man tar 30 slumpvisa kanaler på youtube så är det goda odds att minst en av de är nazist.
Citera
2018-12-18, 16:46
  #671
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Det är väl ingen som anklagar honom för att vara nazist? Det har inte jag sett, definitivt inte Hasan som var den som uppmärksammade folk på det här, han poängterar ofta att han inte tror att han är nazist. Bara att han är "edgy".

Felet han gjorde var att han inte undersökte kanalerna han rekommenderade noggrannare, om man tar 30 slumpvisa kanaler på youtube så är det goda odds att minst en av de är nazist.

Det sägs inte rakt ut eftersom de vet om att det är förtal.
Det antyds dock mycket tydligt utifrån rubrikerna som skrivs om honom "has ties to white supremacist" eller liknande.

Visst han gjorde fel, men förtjänar absolut inte det som skrivs om honom. Jag vet inte om du såg ERs video som PewDiePie hänvisade till men i den var det en referens till någon nazist grej, vet inte ens vad det var för något och det verkar ju inte pewds heller ha vetat. De flesta vet nog inte. Men det är givetvis bra att vara informerad så att man tar bättre beslut.

Grejen är att det är totalt SOLKLART att denna människan (PewDiePie) inte har någon politisk agenda och inte bryr sig ett smack om sånt här. Ändå målas han upp som en dålig människa. Det var ett icke problem ifrån början. Eftersom flera artiklar inte har varit ett dugg neutrala i frågan har de istället skapat kontrovers, gett ER flera subs än vad PewDiePie gjorde osv. Ingenting bra kommer ut ifrån det de har gjort. Givetvis ska man kritisera PewDiePie och påpeka att ER har nazist skämt och edgy content. Perfekt, sedan tar pewds bort honom ifrån sin video (som han nu har gjort) och där räcker det. Sedan finns det inget mer att prata om. Men nej, tokiga rubriker och artiklar måste skrivas som är totalt verklighetsfrånvarande, därför blir folk sura, folk upplever det som orättvist och därav uppstår konflikt som är onödig.
Citera
2018-12-18, 16:52
  #672
Medlem
puterealbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Tycker du det är fel att beskriva E;R som nazipropaganda? Isåfall förstår jag resonemanget.

Men om vi förutsätter att den kanalen är det (dvs verkligheten) är det då fortfarande inget fel av Felix att rekommendera den för sina miljoner av unga fans? Det verkar som att han skulle tycka att det var fel om han hade haft förstånd nog att inse att det var vad kanalen var. Jag tror inte han har gjort något avsiktligt, allt han "behöver" be om ursäkt för är att han inte granskade kanalerna han rekommenderade, vilket inte är orimligt att tro att han gjorde.

Varför i helvete skulle det vara fel att rekommendera en nazistkanal?! Värre om han skulle rekommendera typ Aftonbladet eller Henrik Schyfferts twitter. Nazism och fascism har sunda idéer och ungedomen behöver mer av sånt. Hoppas PewDiePie snart läser högt ur Mein Kampf.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback