Jag har matförråd som räcker i ett år. Då jag så gott som är vegan (äter t.ex. ägg) slipper jag bekymret med att lagra animaliska produkter. Mitt förråd består ungefär av ris, pasta, vete, torkade linser, torkade bönor, krossade tomater, olja, buljong, kryddor och te. Detta ryms i tre flyttlådor. (Kostnad ca 2000 spänn)
Tips! Köpa färdig frystorkat mat/halvfabrikat kommer bli skitdyrt. Satsa på råvaror istället.
Senast redigerad av herrgurka 2012-06-16 kl. 10:19.
Helkonserver gör tydligen så, tills antingen förpackningen bryts eller att innehållet förgiftas av tex en lödskarv (tidigare lödda burkar hade tydligen den egenheten), läs mer http://sv.wikipedia.org/wiki/Konservburk
Man behöver ju inte fylla den med mat som håller i tio år, byt ut det gamla och ersätt med nytt hela tiden. Mat måste ni ju ändå äta och konserver som är något eller några år är inga problem. På så sätt har ni ju mat/konserver som iaf håller tre-fyra år, om inte mer, i er bunker.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!