2012-06-15, 18:42
Medlem
nedboys avatar
Hela den här historian, först boken och sen den här tråden. Vad eller vem man ska tro på? Det var någon i tråden som länkade intervjun med henne från tv4. De analyser som inläggsförfattaren gjorde håller inte för fem öre. Jag har själv studerat kroppsspråk, uttrykck och tal ganska mycket och skulle säga att historian sitter hårt i hennes bakhuvud. Var det lögner så var det inga nya lögner utan så gamla att de har gjort att hon antagligen verkligen själv tror på det.
Skulle vara intressant om den som länkade intervjun och gjorde sin analys av henne kunde förklara sin analys och hänvisa sina påståenden till någonting.
Fortfarande kan historian givetvis vara påhittad men jag tror inte att den är helt påhittad. Skulle den sedan vara helt eller delvis påhittad så kommer det snart fram då alla lögner kommer vara för svåra att hålla ordning på.

Sen undrar jag varför inte fler som gör inlägg i tråden är mer kritiska till TS version. Speciellt med tanke på att det är flashback vi är på. TS är muslim och vi känner alla till hedern som följer och krävs av vänner och övriga familjemedlemmar och släktingar.
Här låter det som att en muslim (TS) helt plötsligt är helt främmande för detta. Kan TS berätta vad övriga muslimska familjemedlemmar som fortfarande bor i ursprungslandet kräver av TS? Har inte TS en speciell uppgift (plikt) att ta hand om nu? Hedern måste väl återställas?

Är boken ett påhitt eller är den sann? Kan den vara delvis sann och lite kryddad för att sälja? Jag tänker mig att jag själv skulle skriva en sån bok om min far. Hur skulle jag kunna förnedra min far så otroligt mycket om min far var oskyldig? Då tror jag att man måste ha en diagnos, vilket flickan (Donya) naturigtvis kan ha.

Det ska i alla fall bli intressant att följa detta och jag borde kanske vänta med att göra ett inlägg i tråden tills jag vet mer.
Senast redigerad av nedboy 2012-06-15 kl. 18:44.
Citera
2012-06-15, 18:48
Medlem
kosiwagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Hela den här historian, först boken och sen den här tråden. Vad eller vem man ska tro på? Det var någon i tråden som länkade intervjun med henne från tv4. De analyser som inläggsförfattaren gjorde håller inte för fem öre. Jag har själv studerat kroppsspråk, uttrykck och tal ganska mycket och skulle säga att historian sitter hårt i hennes bakhuvud. Var det lögner så var det inga nya lögner utan så gamla att de har gjort att hon antagligen verkligen själv tror på det.
Skulle vara intressant om den som länkade intervjun och gjorde sin analys av henne kunde förklara sin analys och hänvisa sina påståenden till någonting.
Fortfarande kan historian givetvis vara påhittad men jag tror inte att den är helt påhittad. Skulle den sedan vara helt eller delvis påhittad så kommer det snart fram då alla lögner kommer vara för svåra att hålla ordning på.

Sen undrar jag varför inte fler som gör inlägg i tråden är mer kritiska till TS version. Speciellt med tanke på att det är flashback vi är på. TS är muslim och vi känner alla till hedern som följer och krävs av vänner och övriga familjemedlemmar och släktingar.
Här låter det som att en muslim (TS) helt plötsligt är helt främmande för detta. Kan TS berätta vad övriga muslimska familjemedlemmar som fortfarande bor i ursprungslandet kräver av TS? Har inte TS en speciell uppgift (plikt) att ta hand om nu? Hedern måste väl återställas?

Är boken ett påhitt eller är den sann? Kan den vara delvis sann och lite kryddad för att sälja? Jag tänker mig att jag själv skulle skriva en sån bok om min far. Hur skulle jag kunna förnedra min far så otroligt mycket om min far var oskyldig? Då tror jag att man måste ha en diagnos, vilket flickan (Donya) naturigtvis kan ha.

Det ska i alla fall bli intressant att följa detta och jag borde kanske vänta med att göra ett inlägg i tråden tills jag vet mer.

Jag är helt förbluffad över bristen på kritiska kommentarer, men antar att det beror på att tråden ligger i Litteratur.

Dels faderns kommentarer och sen dels den tjej som kommenterat gör ju sitt bästa för att svärta ner Donya, och utmåla henne som lösaktig, uppmärksamhetskåt osv.
DVS det är hennes fel att hon inte vill vara med sin familj?

Jag är mycket skeptisk till att fadern i detta fall har rätt ang. tjejen. Har dock inte läst boken eller så, utan dömer nu efter de inlägg som gjorts i tråden.
Citera
2012-06-15, 19:23
Medlem
Bellossoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roland Jansson
Som många säger, intressant och läser man pappans "bevis" så lutar det åt att denna historia är kraftigt vinklad.

Donya verkar f.ö. lida av kraftfull utseendefixering, vilket iofs stämmer bra med MENA-kvinnor. Silli-läppar?
Säg inte det, i dom MENA-länder man har råd är det väldigt populärt med plastikkirurgi, märkeskläder, dyra smycken etc. Det är bara en ekonomisk fråga.
Citera
2012-06-15, 20:42
Medlem
sedans avatar
Måste säga att det är en väldigt gedigen och välarbetad trådstart. Skall bli mycket intressant att se uppföljningen.
Citera
2012-06-15, 21:01
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Euphori
Hatar henne INTE! Kanske något du vinklar. Men nej, hon är ingen jag lägger min energi på.

Ok, vad vet du mer förutom #Guild by association' #Ad hominem som du har framfört?
Citera
2012-06-15, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Ok, vad vet du mer förutom #Guild by association' #Ad hominem som du har framfört?

Tom Mia böckerna fick stora rubriker då inget stämde av boken.

Varför ska jag veta om henne då hon uppträdde på de viset. Känner många som umgicks med henne även fd pojkvänner.

Vill inte veta mer om en människa som är ointressant, beblandar mig inte med sånt folk. Bara för ni inte känner någon i hennes närhet. Hon har tex flyttat till Stockholm för att försöka bli "känd" var med i en musikvideo till sångaren Arash! Längre kom hon nog inte och ville slå större och skrev en bok.

Haha.. Kan inte bry mig mindre om henne!
Citera
2012-06-15, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Men lär dig se skillnad på blatte och blatte. TS är en någorlunda välintegrerad libanes. Det är en jävla skillnad på sådana och det typiska hedersmördande klientelet, vilka är afghaner eller kurder med väldigt starka band till släkt och hemtrakter.

Hade han nu brytt sig om skamaspekten så mycket att han var villig att mörda hade han knappast startat en tråd på flashback av alla ställen om dotterns dåliga beteende. Det här verkar ju snarare röra sig om att han vill värja sig mot dotterns anklagelser och behålla ansiktet i samhällets ögon här i Sverige. Vilket han nog klarat bättre om han avhållit sig från att kalla sin egen dotter för horunge...

För övrigt lär det finnas allvarliga karaktärsfel hos samtliga inblandade. Äpplen och träd ni vet.
Citera
2012-06-15, 23:17
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Här håller vi oss noggrant till ämnet. Inga meningslösa enradingar eller i övrigt meningslösa kommentarer som inte har med boken och dess sanningshalt att göra. Då åker ni på en varning för att inte hålla er till ämnet. //Mod
Citera
2012-06-15, 23:18
Medlem
Mappmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Lumley
Vilket han nog klarat bättre om han avhållit sig från att kalla sin egen dotter för horunge...

För övrigt lär det finnas allvarliga karaktärsfel hos samtliga inblandade. Äpplen och träd ni vet.

"Horungen" är titeln på dotterns bok, inte pappans eget epitet på dottern (vad vi vet?).

Har Donya eller någon i släkten någon historia av psykiska problem?
Citera
2012-06-15, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.Lumley
Men lär dig se skillnad på blatte och blatte. TS är en någorlunda välintegrerad libanes. Det är en jävla skillnad på sådana och det typiska hedersmördande klientelet, vilka är afghaner eller kurder med väldigt starka band till släkt och hemtrakter.

Hade han nu brytt sig om skamaspekten så mycket att han var villig att mörda hade han knappast startat en tråd på flashback av alla ställen om dotterns dåliga beteende. Det här verkar ju snarare röra sig om att han vill värja sig mot dotterns anklagelser och behålla ansiktet i samhällets ögon här i Sverige. Vilket han nog klarat bättre om han avhållit sig från att kalla sin egen dotter för horunge...

Vill bara klargöra en sak. Horungen är titeln på boken. Om du syftar på rubriken så borde jag tänkt på att använda citattecken.

Till er andra som tror att jag har något emot henne, ni har fel. Det jag vill är att upplysa läsarna om att berättelsen är påhittad och att Donya ljuger. Om ni sedan anser att hon och hennes berättelse är trovärdig eller inte är upp till er att bedöma.

Dessutom har varken religion eller heder någon påverkan i detta fall.
Citera
2012-06-16, 00:04
Medlem
eradicos avatar
ren nyfikenhets fråga till ts:
Kan du förlåta din dotter för det hon gjort? Eller är relation förstörd för all framtid?

Din dotter diskuterar i nyhetsmorgon att hon blivit "sviken" av sociala myndigheter i Sverige, tog dessa någonsin kontakt med dig? Vad säger de idag om det din dotter gjort om du bor kvar i samma kommun?
Senast redigerad av eradico 2012-06-16 kl. 00:07.
Citera
2012-06-16, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
ren nyfikenhets fråga till ts:
Kan du förlåta din dotter för det hon gjort? Eller är relation förstörd för all framtid?

Din dotter diskuterar i nyhetsmorgon att hon blivit "sviken" av sociala myndigheter i Sverige, tog dessa någonsin kontakt med dig? Vad säger de idag om det din dotter gjort om du bor kvar i samma kommun?

Det är inte jag som drabbats värst av detta, det är mina barn. Personligen har jag inget hat gentemot henne eftersom jag vet att inget av det hon säger stämmer. Vill egentligen inte besvara på privata frågor, det är en fråga som jag verkligen inte kan besvara på just nu.

På första sidan har jag redan skrivit att de människor som är relaterade vet att inget av detta stämmer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback