Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-14, 19:05
  #1
Medlem
Smirnoffboys avatar
Hej!
Kompisen ska köpa en cross nu denna eller nästa månad, han ringer på den men får inget svar, men hoppas det går bra Iallafall, jag har en scooter, o jag vet att scootrar aldrig kommer upp i den farten som crossarna gör. Hörde att min klarar max 110-130 km/h om ens det :/ Ska köpa en cross i oktober, för då har jag sparat ihop massa pengar, kraven är att den ska hålla utan att den går sönder dom första månaderna. Köpte en Apollo Orion cross, men det var ju en Kina hoj sa dom, så den skulle gå sönder jättefort sa kompisarna, speciellt ekrarna o växellådan, kostade ju 4990 kr så det förstår man ju. Tänker på märkena SnakePit, DBR, TEN7, PitPro, Workz, vad tror ni om dom? Eller rekommenderar ni några andra märken? Får max kosta mellan 9-10 000K
Citera
2012-06-14, 19:18
  #2
Medlem
ICanHass avatar
Ska du ha en cross ska du köpa en riktig cross.
Alltså Yamaha, KTM, Suzuki etc.

Ska du ha en leksak kan du titta på märkena du nämner, de tillverkar väl vad jag vet mest sådana där minicrossar av diverse slag?
Citera
2012-06-14, 20:12
  #3
Medlem
CatFishBillys avatar
Jag hade ju inte köpt någon skit från Kina iallfall. Dom är ju mest kända för att gå sönder. Antar att du ville ha en minicross (lite luddigt)? Har en polare som köpte ett kinesiskt as och den gick sönder 2 gånger på dem första månaderna och den andra gången fick den stå trasig ända tills den såldes. Plus att det är förbannat fula modeller.
Citera
2012-06-14, 20:15
  #4
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Ska du ha en mini-cross kan du lika gärna köpa en Yamaha pw-80 eller en Kawasaki kx-80 låghjuling. Så slipper du Kinaskiten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback