30 046 besökare online
857 020 medlemmar • 45 821 324 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Kultur & Media > Grafisk formgivning
Svara på ämne
Ämnesverktyg
gp2700
Medlem
Har en sammanställning i Wildfire 5 som består av tre modeller. Jag behöver få fram vettiga kantlinjer för att göra skärmdumpar till några instruktioner jag håller på med. Utan kantlinjerna kan man inte tydligt se hur dom tre modellerna ska vara fästa i varandra. Det blir för rörigt helt enkelt.

Så min fråga är hur/om det går att ändra färgen på kantlinjerna. Med 'F8' får man fram dom men dom visas i någon lustig färg som tydligen hänger ihop med vad jag satt för färg på modellerna. En av modellerna ska vara grå och dom andra två röda. I den kombinationen blir kantlinjerna vita på den gråa modellen och röda på dom röda.

Vi har en mapkey för att göra dom svarta men då tvingas alla modeller till samma gråa färg och 'Appearence gallery' blir oåtkomlig. Förmodligen någonting våran CAD-Administratör ställt in, men just idag är han naturligtvis inte på plats och det går inte att få tag på honom.

Så min fråga. Finns det någon annan väg att gå för att ändra färgen till svart på kantlinjerna? Kanske tom göra dom lite mer fetstilta?

CyrusGNetWork
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Windows -> Grafisk formgivning

//Mod

Svara på ämne
Topp Dela »