27 462 besökare online
856 180 medlemmar • 45 785 555 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Samhälle > Aktuella brott och kriminalfall
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Kenty-59
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Kungliga smycken för 800 000 kronor har stulits från prinsessan Christina och hennes makes lägenhet vid Kungliga Slottet.

En 19-årig vän till paret erkänner att han sålt *Gustaf VI Adolfs manschettknappar till kriminella och kastat prinsessan Sibyllas diadem i Stockholms ström.

Nu åtalas han för grov stöld.

19-åringen anlände till Sverige som ensamkommande flyktingbarn 2010 och Tord Magnusson funge*rade då som hans mentor. I polisförhör berättar Tord att de blivit mycket nära vänner och Christina säger att 19-åringen är att betrakta ”som barn i huset”. I *perioder bodde han också i deras lägenhet vid Kungliga Slottet.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14976888.ab
Nån som känner till nåt mer om det här barnet, fattar inte det finns folk som är så här naiva och godtrogna..

"Gyttorp röda, om katten själv får välja"

Rutinerad-Anka
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Sicken missanpassad apa. Sen hur korkad man kan vara som tar ett sånt underpris när han säljer prylarna.. Åh vilket stolpskott..

Combot
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Nån som känner till nåt mer om det här barnet, fattar inte det finns folk som är så här naiva och godtrogna..

Den här tråden kommer säkert att urarta. Men jag skriver ändå.

Givetvis får killen ta konsekvenserna av sitt handlande, det är det ingen som
säger emot.

Men naiv är bara förordet. Oavsett har man inte värdesaker för knappt en miljon
kronor så lättillgängligt. Hade inte killen stulit värdesakerna, så hade kanske
städerskan fallit för frestelsen. De borde förvara värdesakerna åtminstone
i ett kassaskåp med en sifferkombination.

Alan: “But you say you are not helpful therefore you are a meanie.”
Sruthi: “Haha you say it ot.”
Alan: “That does not make sense.”

VenomX
Medlem
VenomXs avatar
Nä, alltså, det spelar ju egentligen ingen roll att han var invandrare i det här fallet heller trots att situationen verkligen matchar stereotypen så att säga.

Man litar inte sådär blint på folk man känt i uppåt 2 år, speciellt inte någon i så ung ålder. Det låter fruktansvärt blåögt och godtroget att överhuvudtaget se snubben "som en son" efter så kort tid, men jag förfasas ändå över den oerhörda dumheten i att kränga iväg "kungliga" smycken värda en halv miljon för 9,000 för att man ville köpa röka? Och slänga diademet värt 350 kkr i sjön, bara för att.

Man får ju en bestämd känsla av att den unge mannen troligtvis inte håller på att utbilda sig till raketforskare i alla fall.

freddolino
Medlem
Kan det möjligtvis vara http://tensta.blogg.se/2010/march/va...gymnasium.html

Enoch.Thulin
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
"I perioder bodde han också i deras lägenhet vid Kungliga Slottet."

Detta känns fel på så många sätt, jag har alltid fått obehagliga vibbar av Tord Magnusson, undrar vad fan dom har hållit på med egentligen. Hoppas skäggbarnet "talar ut" i någon skvallerblaska.
”David Baas, Christian Holmén & Thomas Mattsson hade häromdagen ett möte med Expo's- och Researchgruppen's ledare och framhöll därvid att Expressen skall göra allt för att avslöja och utrensa reaktionära gruppen och individer och i rättan tid och utan kompromiss stoppa deras verksamhet. Så talar diktaturens kreatur till varandra.”

AmandasLekstuga
Medlem
AmandasLekstugas avatar
kommer pojken inte hamna i fängelset för stöld ?

spoiler
Medlem
spoilers avatar
Att han slängde diademet i sjön låter inte så troligt, nej.

Combot
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddolino

Nej, det kan det inte vara.
GM kom till Sverige 2010 och är 19 idag, enligt aftonslasken.

Den Achmed var 13 när han kom till Sverige, enligt din länk.

Alan: “But you say you are not helpful therefore you are a meanie.”
Sruthi: “Haha you say it ot.”
Alan: “That does not make sense.”

District9
Medlem
District9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Att han slängde diademet i sjön låter inte så troligt, nej.

Jag håller med man måste fan vara korkad om man tror han slängde den i sjön. Killen sålde det säkert och smycken han sålde för 9 000 kr tror jag inte heller på.

Han sålde de säkert för 50 000 eller så, sen så spelar han dum för att få en mildare straff. Typiskt neger beteende.

=)! TROLLOLOLOLOL

Dr.Krankentot
Avstängd
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av District9
Jag håller med man måste fan vara korkad om man tror han slängde den i sjön. Killen sålde det säkert och smycken han sålde för 9 000 kr tror jag inte heller på.

Han sålde de säkert för 50 000 eller så, sen så spelar han dum för att få en mildare straff. Typiskt neger beteende.

Tror inte heller att han kastade det i sjön, men negrar gillar annars glaspärlor och annat som blänker och glittrar.

freddolino
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Nej, det kan det inte vara.
GM kom till Sverige 2010 och är 19 idag, enligt aftonslasken.

Den Achmed var 13 när han kom till Sverige, enligt din länk.

Ja, sant!

Kanske går att hitta någon kandidat här då http://gd.se/nyheter/sandviken/1.241...eDate=20101101

Svara på ämne
Topp Dela »