Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-06-14, 00:06
  #1
Medlem
Har du lärt dig något praktiskt/mycket användbart från någon film/serie någon gång?
Citera
2012-06-14, 00:17
  #2
Medlem
Lave95s avatar
Ja nu med allt prat om Zombieapocalypsen så kan jag ju säga att jag är rätt förbered på grund av alla filmer jag sett. Det är väl det exemplet jag kan komma på just nu men det finns säkert massa man lärt sig utan att tänka på det. Som t.ex. all engelska man lär sig när man kollar på engelska filmer, det är inget man tänker på men man lär sig sjukt mycket.
Citera
2012-06-14, 00:17
  #3
Medlem
Ersattarens avatar
Jag lärde mig att alla tjejer är slampor och oavsett hur sorgligt det är så regnar det alltid så du nästan drunknar

Sen har jag lärt mig också att alla tjejer vill bli tagna med storm och om du bölar tillräckligt mycket tar dom tillbaka dig oavsett
Citera
2012-06-14, 01:18
  #4
Medlem
ugglor-i-mossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ersattaren
Jag lärde mig att alla tjejer är slampor och oavsett hur sorgligt det är så regnar det alltid så du nästan drunknar

Sen har jag lärt mig också att alla tjejer vill bli tagna med storm och om du bölar tillräckligt mycket tar dom tillbaka dig oavsett


Vilken film har lärt dig detta?
Citera
2012-06-14, 01:33
  #5
Medlem
Ersattarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugglor-i-mossen
Vilken film har lärt dig detta?

Ta bara närmaste Hollywood film
Citera
2012-06-14, 01:46
  #6
Medlem
Kan nog låta rätt stört men efter att ha följt The Mentalist så har jag på något vänster plockat upp Patrick Jane's fenomenala öga för detaljer och därifrån kunna sätta ihop en slutsats, om personen i fråga, angående det mesta. Rätt stört, rätt sjukt.. En kvinna kring 20-årsåldern bad mig försöka berätta lite om henne, slutade i ett stortjut då jag "råkade" nämna att hon har blivit felbehandlad av sin far i unga dar...

edit: vetifan om det var så användbart i just den situationen men efter att ha tröstat henne så
Citera
2012-06-14, 01:46
  #7
Medlem
zyltburks avatar
Från Saving Private Ryan lärde jag mig att titta runt hörn utan att exponera mig själv. Tom Hanks använder tuggummi för att fästa en spegel på en bajonett, som han sedan sticker runt hörnet.
Citera
2012-06-14, 01:58
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zyltburk
Från Saving Private Ryan lärde jag mig att titta runt hörn utan att exponera mig själv. Tom Hanks använder tuggummi för att fästa en spegel på en bajonett, som han sedan sticker runt hörnet.


Lol, men det är praktiska saker jag är ute efter så bra på dig, även tankar/beteenden som vissa nämnt är bra.
Citera
2012-06-14, 02:03
  #9
Medlem
från fight club lärde jag mig att jag har makten
Citera
2012-06-14, 03:01
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av masterbaiter
från fight club lärde jag mig att jag har makten


Utveckla
Citera
2012-06-14, 04:27
  #11
Medlem
NordiskVarulvs avatar
Befinner man sig i en grupp ska man ge fan i att vara svart, dom dör först.
Och framför allt, TA UPP VAPNEN FRÅN FALLNA FIENDER!!!

Person A, utan skjutvapen, knivar person B som är fullt utrustad med allskönans vapen. Person A knallar vidare och skriker utan att taffsa med sig granatgevär och automatkarbin etc. Hua

Och att samtliga
Steven Seagal filmer är helt identiska, dom har bara olika titlar, såsom "Death killer punisher", "Time to kill death and dig graves death kill-killer", "One man law-army of kill-death shooting without guns Aikido terror kill" och "Oh lordy, lordy I just killed death but ain't stopping here, got more death to kill before I´m done ,death, snap neck, skull cracker kill" Så om man imitera någon när STHF så ska man imitera Steven. Spelar ingen roll vilket scenario, Steven´s way or the highway.
Citera
2012-06-14, 05:09
  #12
Medlem
Annanukis avatar
Från Matrix har jag lärt mig mycket, som att böja skedar. Hemligheten är helt ärligt att det inte finns någon sked, precis som den skallige pojken sa. Allt är en illusion där vi skapar vår omvärld inne i våra hjärnor. En atom är ett stort tomrum, och även om du klumpar ihop triljarder atomer till en molekyl blir det fortfarande bara ett tomrum.

Annars är det inte film men en TV-serie som varit den största läromästaren; McGyver.
Skulle jag berätta allt praktiskt jag lärt mig av honom skulle inlägget bli för långt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback