Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-13, 03:15
  #1
Medlem
Imponerads avatar
Fler flashbackare än jag uppskattar det här radioprogrammet med sin träffsäkra humor om dagsaktuella ämnen alltid lockar fram ett och annat skratt?
Sänd dagligen måndag till torsdag 16:10-17:00 och trots att det är så ofta i etern tycker jag nog aldrig att de misslyckas med sina program.

Dagens program om hur Vänsterpartiet vill göra alla till sittkissare missade jag, men de snappar upp just sådana obsurda saker man annars missar. Med dagens teknik kan man ju lyssna i efterhand och jag rekomenderar hemsidan för Tankesmedjan: http://sverigesradio.se/sida/default...programid=3718

Finns det fler som uppskattar det här programmet?
Citera
2012-06-13, 03:27
  #2
Medlem
Tankesmedjan är bland det bästa som finns att lyssna på i radion, helt klart.
Citera
2012-06-13, 19:51
  #3
Medlem
Kautings avatar
Hade bara Sara "Sverige är världens mest rasistiska land" Hansson och Nanna "Kan aldrig kritisera vänstern" Johansson försvunnit hade det varit riktigt bra.

Dagens avsnitt med Simon som programledare igen kändes mycket bättre än när sliddjuren ska försöka leda programmet
Citera
2012-06-13, 20:00
  #4
Medlem
Sämre radio får man ju leta efter. De tar dagsaktuella nyheter och ickenyheter och vrider på dom för att passa det dom tycker verkar kul. Sitter i sin äckliga studio och flinar åt sina egna skämt... Detta betalar jag till... Fy fan säger jag bara
Citera
2012-06-14, 22:55
  #5
Medlem
DeadLikeMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kauting
Hade bara Sara "Sverige är världens mest rasistiska land" Hansson och Nanna "Kan aldrig kritisera vänstern" Johansson försvunnit hade det varit riktigt bra.

Dagens avsnitt med Simon som programledare igen kändes mycket bättre än när sliddjuren ska försöka leda programmet

Sara har blivit utlasad och Nanna är på väg att bli det. Så grattis världen!
Citera
2012-07-03, 02:27
  #6
Medlem
kisskarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imponerad
Fler flashbackare än jag uppskattar det här radioprogrammet med sin träffsäkra humor om dagsaktuella ämnen alltid lockar fram ett och annat skratt?
Sänd dagligen måndag till torsdag 16:10-17:00 och trots att det är så ofta i etern tycker jag nog aldrig att de misslyckas med sina program.

Dagens program om hur Vänsterpartiet vill göra alla till sittkissare missade jag, men de snappar upp just sådana obsurda saker man annars missar. Med dagens teknik kan man ju lyssna i efterhand och jag rekomenderar hemsidan för Tankesmedjan: http://sverigesradio.se/sida/default...programid=3718

Finns det fler som uppskattar det här programmet?

Som gammal Pang prego-fantast var det ett naturligt steg att följa med Simon till Tankesmedjan när det förstnämnda lades ner. Jag har lyssnat på alla avsnitt sen starten 2010. Skulle t.o.m kunna kalla mig beroende. Kan inte somna utan att ha en tankesmedjan-podcast i örat. Tyvärr gjorde P3 mig oerhört besviken när de tog in Emma Knyckare som medlem i programmet, hon tog fanimej knäcken på mig. Var nära att lämna in där ett tag. Desto gladare blev man såklart när hon stack till morgonpasset, för alltid hoppas jag. För övrigt är Tankesmedjan det enda program jag kan tänka mig att lyssna på ur P3s utbud, och jag lyssnar enbart på poddar. Skulle aldrig lyssna en sekund mer på musiken i P3 än vad jag verkligen måste göra. (MNK är jävligt kul program också, men det finns ju tyvärr inte mer...)
Citera
2012-07-06, 18:53
  #7
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Spela upp ett klipp på politiker som säger något helt normalt.

Använd sarkastiskt röstläge och gör dig lustig över det som sagts.

Tada! Tankesmedjan.
Citera
2012-07-07, 19:44
  #8
Medlem
Karlxgustafs avatar
Lyssnar alltid också på podcasten när det är sängdags. Kan hålla med om att Hansson och Knyckare sänkte nivån på programmet lite, men både Unge och Söderholm är väldigt träffsäkra och roliga. Även Nanna är jag lite kär i Bra program ifrån Gotland denna vecka, tycker bara de borde varit lite tuffare mot den otroligt skitnödiga sossen Mikael Damberg eller vad han nu heter.
Citera
2012-10-22, 22:48
  #9
Medlem
camejos avatar
En kort rangordning:

Utmärkta smeder: Ola Söderholm, Liv Strömquist, Jonathan Unge och Kringlan Svensson

Bra smeder: Nanna Johansson, Sara Hansson och Simon Svensson

Habila Smeder: Moa Lundqvist

Usla smeder: Emma Knyckare
Citera
2012-10-24, 23:46
  #10
Medlem
Amazingthings avatar
Det har gått ner sig som bara fan när inte Simon Svensson leder (eller öht. knappt medverkar) längre. Han fungerade som en bra motpol åt ett annars väldigt vänstervinklat program.
Lyssnar dock fortfarande på det så ofta som det går, men det är väldigt varierande kvalité på programmen - allt beroende på vilka som sitter i studion.
Värst är när det är "tjejsmedjan", hela programmet kretsar då alltid kring feminism och manshat. Har även svårt för "Kringlan" Svensson, han känns som en riktig kappvändare.
Bäst är när Simon Svensson och Jonathan Unge är med, då kvittar det vilka resten av folket i studion är.
Citera
2012-10-28, 13:11
  #11
Medlem
robomans avatar
Jag har nyligen börjat lyssna på Tankesmedjan. Hängde med på Hej domstol och Pang Prego, men av någon anledning släppte jag taget när utvecklingen gick vidare till Tankesmedjan. Nu har jag i alla fall börjat med det och kan kasta ur mig okvädesord.

Bäst:
Jonathan Unge, Kringlan Svensson och Liv Strömquist.

Bra:
Simon Svensson

Halvbra:
Ola Söderholm och Emma Knyckare

Inte alls bra:
Moa Lundqvist

Övriga har jag inte hört än.

Det jag stör mig på är det överdrivna artikulerandet, vilket gör sig mest onaturligt hos Ola och Moa. Varför kan de inte släppa det? Kringlan artikulerar inte, Jonathan kan ju inte prata på något annat sätt. Övriga artikulerar konstlat!
Citera
2013-01-24, 18:15
  #12
Medlem
robomans avatar
Jag kan glatt konstatera att Moa Lundqvist har blivit betydligt bättre på sista tiden. Nu gör hon inte längre bara sina överdrivna, konstiga ljud (förvränga rösten OCH dra ut på ord). Hon håller samma nivå som övriga. En bra nivå, tycker jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback