Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-01-27, 21:21
  #13
Medlem
Meciraes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micca
Det blev en mac mini och den klarar 3D via Plex.

Däremot känns Plex aningen ostabilt. Ska köra med XBMC parallellt för att se vilket som funkar bäst. En annan sak som är jävligt irriterar är att ljudet bara 2-kanals stereo när jag kör svtplay på den. Macen är kopplad med HDMI till en Marantz SR6004. Kan inte ens köra Pro-logic och få ljud i centerhögtalaren. Tips mottages gärna

Ljud


Ljudingång/miniuttag (digitalt/analogt)
Ljudutgång/miniuttag för hörlurar (digitalt/analogt)
HDMI-porten har stöd för flerkanalsljud
Stöd för Apple iPhone-hörlurar med mikrofon
Inbyggd högtalare

Eller?
Citera
2013-01-27, 22:42
  #14
Medlem
Miccas avatar
Jag får flerkanals ljud, bla. DTS när jag kör Plex, men inte i svtplay via webbläsare.
Citera
2013-02-05, 00:09
  #15
Medlem
BesserWissers avatar
2st frågor om Mac Mini (intel):

1: Klarar den av att vara dedikerad Call Of Duty 4-server åt 3-6 pers, med 2Gb ram och SSD-hdd?

2: Vad bör man ge för en Mac Mini (Intel från 2006-2007?
(Modellen är flera år gammal och folk begär allt från 1500kr till 2500-3000kr för en beg, vilket jag tycker ärbway too much.)

Runt 1000kr är väl en beg från 2006 värd eller?
Citera
2013-02-05, 06:19
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
2st frågor om Mac Mini (intel):

1: Klarar den av att vara dedikerad Call Of Duty 4-server åt 3-6 pers, med 2Gb ram och SSD-hdd?

2: Vad bör man ge för en Mac Mini (Intel från 2006-2007?
(Modellen är flera år gammal och folk begär allt från 1500kr till 2500-3000kr för en beg, vilket jag tycker ärbway too much.)

Runt 1000kr är väl en beg från 2006 värd eller?

Jag fick 1200 för min, 2Ghz 3GbRam och 500Gb HDD
Den låg på blocket för 1500 i en vecka, sen sänkte jag till 1499, då ringde dom samma dag fast bjöd bara 1000, så med lite förhandling slutade det på 1200.

/G
Edit: Årsmodell (Sent 2008) Eller (Tidig 2009) Minns inte skillnaden.
__________________
Senast redigerad av grodkungen 2013-02-05 kl. 06:22.
Citera
2013-02-05, 10:31
  #17
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodkungen
Jag fick 1200 för min, 2Ghz 3GbRam och 500Gb HDD
Den låg på blocket för 1500 i en vecka, sen sänkte jag till 1499, då ringde dom samma dag fast bjöd bara 1000, så med lite förhandling slutade det på 1200.

/G
Edit: Årsmodell (Sent 2008) Eller (Tidig 2009) Minns inte skillnaden.
Ok. Tror du att den skulle palla Call Of Duty 4 - Modern Warfare 1, som dedikerad server endast, alltså inte spela själva spelet? Hade tänkt ha en som fast server för max 6 pers men i vanliga fall 3-4st.
Citera
2013-02-06, 21:12
  #18
Medlem
notna157s avatar
Har själv börjat tänka på en stationär dator nu. Har funderat en del på mac mini men har ett par frågor som någon kanske kan svara på.
Kan man koppla datordosan direkt till en TV och ha den som skärm?
Är det möjligt att flytta datorn mellan rum på ett smidigt sätt? Är det bara att koppla ur allt för att sedan koppla in igen i det andra rummet?
Hur ofta kommer en ny version? Kommer det en i år?
Och till sist kanske ni vill ge mig ett par mindre råd. Är det värt att vänta på en ev ny, uppdaterad version?
Jag har inga höga krav. Vill mest kunna ladda ner filmer och musik, titta på filmer, skriva dokument mm, spela en del spel (minecraft, diverse mindre onlinespel, inga tyngre spel). Har också en extern hårddisk jag kommer lagre det mesta på, så det räcker med 500 Gb. Vilken version skulle ni välja i min situation? Ställ fler frågor om ni undrar mer om vad jag använder datorn till.

Tack på förhand!
Citera
2013-02-06, 22:27
  #19
Medlem
Zunars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notna157
Har själv börjat tänka på en stationär dator nu. Har funderat en del på mac mini men har ett par frågor som någon kanske kan svara på.
Kan man koppla datordosan direkt till en TV och ha den som skärm?
Är det möjligt att flytta datorn mellan rum på ett smidigt sätt? Är det bara att koppla ur allt för att sedan koppla in igen i det andra rummet?
Hur ofta kommer en ny version? Kommer det en i år?
Och till sist kanske ni vill ge mig ett par mindre råd. Är det värt att vänta på en ev ny, uppdaterad version?
Jag har inga höga krav. Vill mest kunna ladda ner filmer och musik, titta på filmer, skriva dokument mm, spela en del spel (minecraft, diverse mindre onlinespel, inga tyngre spel). Har också en extern hårddisk jag kommer lagre det mesta på, så det räcker med 500 Gb. Vilken version skulle ni välja i min situation? Ställ fler frågor om ni undrar mer om vad jag använder datorn till.

Tack på förhand!

Kan man koppla datordosan direkt till en TV och ha den som skärm? Datordosan, är det minin du menar? I så fall ja.

Är det möjligt att flytta datorn mellan rum på ett smidigt sätt? Ja, hur enkelt som helst. Dra ur strömsladd och HDMI och flytta på.

Är det värt att vänta på en ev ny, uppdaterad version? Jag har en Mac Mini mid 2011, dual core i7 och den funkar hur bra som helst till allt som gäller filmtittande. Jag har aldrig spelat på den då min PC och PS3 räcker gott och väl till det.

Den var dyr då (runt 9k) men idag kanske den går att hitta för halva det priset? Jag är hur som helst riktigt nöjd med den.
Citera
2013-02-09, 11:16
  #20
Medlem
notna157s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zunar
Kan man koppla datordosan direkt till en TV och ha den som skärm? Datordosan, är det minin du menar? I så fall ja.

Är det möjligt att flytta datorn mellan rum på ett smidigt sätt? Ja, hur enkelt som helst. Dra ur strömsladd och HDMI och flytta på.

Är det värt att vänta på en ev ny, uppdaterad version? Jag har en Mac Mini mid 2011, dual core i7 och den funkar hur bra som helst till allt som gäller filmtittande. Jag har aldrig spelat på den då min PC och PS3 räcker gott och väl till det.

Den var dyr då (runt 9k) men idag kanske den går att hitta för halva det priset? Jag är hur som helst riktigt nöjd med den.

Tackar! Känns som att det kommer li en Mac Mini. Verkar hur smidigt som helst.
Citera
2013-03-13, 06:52
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notna157
Tackar! Känns som att det kommer li en Mac Mini. Verkar hur smidigt som helst.
Jag kan varmt rekommendera senaste Mac mini med i5 processor. Köpte själv en sån förra veckan för att ha under TVn. Hur bra som helst
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback