Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-30, 14:07
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
En 17" Powerbook retina skulle sitta fint.
En MacBook Pro retina i så fall.
Jag vill inte ha PPC tillbaka.
Citera
2013-04-30, 14:44
  #134
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
En MacBook Pro retina i så fall.
Jag vill inte ha PPC tillbaka.

Haha, lever i gamla tider Men PPC was the shit. Om IBM och Motorola (Freescale) hade satsat fullt ut så hade PPC spöat allt vad Intel har idag. Apple har ju rätt mycket pengar och köpte upp PA-Semi för att själva kunna utveckla sina A-SoC. Vore ju coolt om man hade satsat på att bygga sina egna PPC-processorer också.
Citera
2013-05-01, 20:20
  #135
Medlem
postvagns avatar
Säkert sagts tidigare, men att ta bort den optiska enheten va väl himla onödigt?!?!

Så, dator(er)n(a) jag skulle vilja se:

Stationär/bärbar med multioptisk enhet (DVD/BluRay) som inte kostar såååå jävla mkt. Visst, man betalar för massa mer än bara hårdvara, men ändå. Det KAN bli billigare...
Citera
2013-05-01, 20:43
  #136
Medlem
Jodokast78s avatar
Jag har nyligen uppgraderat min 13 tums macbook pro med en SSD disk och ska även slänga in mer ram. Det gör jag främst i väntan på att de ska släppa en 13 tums macbook retina som använder den äldre unibody konstruktionen. Tveksamt om de kommer gå "tillbaka" till en sådan lösning men jag hoppas iaf på det.
Citera
2013-05-01, 20:51
  #137
Medlem
dannywtfs avatar
En 13" Air med retina och quad-core vore fint. Gärna med vettiga grafikkretsar och ram nog att man ska slippa bry sig. MBP är grym som arbetsdator, men den är inte riktigt smidig än.
Citera
2013-05-01, 20:55
  #138
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
En 13" Air med retina och quad-core vore fint. Gärna med vettiga grafikkretsar och ram nog att man ska slippa bry sig. MBP är grym som arbetsdator, men den är inte riktigt smidig än.
Inte smidig? De är väl ganska exakt lika tjocka, Air och rMBP? Iallafall Air vid sin tjockaste punkt.

Air tjänar väl idag ett syfte med att vara lite lättare samt något billigare iom att den inte har någon dyr skärm, jämfört med rMBP åtminstone, men när retina-skärmar blir standard gissar jag att Air inte länge fyller något syfte från Apple sida och således kommer att tas bort.

Men om jag får fråga, vad gör en dator smidig enligt dig? Är vikt eller dimensioner viktigast (tänker på tjocklek). Jag har ansett rMBP ganska likvärdig Air till smidigheten men då är inte vikten det viktigaste för mig
Citera
2013-05-02, 06:03
  #139
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Inte smidig? De är väl ganska exakt lika tjocka, Air och rMBP? Iallafall Air vid sin tjockaste punkt.

Air tjänar väl idag ett syfte med att vara lite lättare samt något billigare iom att den inte har någon dyr skärm, jämfört med rMBP åtminstone, men när retina-skärmar blir standard gissar jag att Air inte länge fyller något syfte från Apple sida och således kommer att tas bort.

Men om jag får fråga, vad gör en dator smidig enligt dig? Är vikt eller dimensioner viktigast (tänker på tjocklek). Jag har ansett rMBP ganska likvärdig Air till smidigheten men då är inte vikten det viktigaste för mig

När jag tänker "smidig" så tänker jag vikt och dimensioner, som du säger. Nu har jag visserligen inte sett den senaste MBP i verklige livet, så jag kanske skulle uppleva den som mindre än den jag har nu (2011). Jag gillar som sagt min dator, men skulle gärna ha en tunnare variant som är lättare att bära med sig viktmässigt. Det kan anses som petitesser, men ett halvkilo lättare vore inte dumt.
Citera
2016-01-30, 07:40
  #140
Medlem
cmdQs avatar
Insåg just att den här tråden fanns.
Jag vill att Apple kör en ny modell av Kuben.
Samma koncept och den får gärna vara nästan identiskt utvändigt.

Addera några nya portar så som TB, HDMI och USB3/c mm,
Invändigt vill jag ha 5960X, DDR4 mm.
Givetvis ska den vara lika lätt att uppgradera som den gamla kuben var fast den nya ska stödja två SSD och upp till 64GB RAM.

OM någon är för ung för att minnas kuben så länkar jag en video om den.
https://www.youtube.com/watch?v=4-PB86oy044
Citera
2016-02-05, 12:07
  #141
Medlem
Retroperras avatar
En rackmonterad Mac.

Den skulle göra succé i forskning, musikstudios mm.

Jag vill ha gott om portar, plats för disk och minne men till skillnad från den gaml XServen bör den vara tyst.

Gamla XServen var utmärkt då, fast för bullrig. Nu är dom daterade och det börjar bli svårt att hitta minne och diskar som passar - vi har fyra som snurrar på.
Citera
2016-02-06, 00:12
  #142
Medlem
526s avatar
En 15" MBP Retina med supertunn svart kropp. Trött på ljus aluminium.

En mediaserver kombinerad med Apple TV.

En Applewatch med 4G uppkoppling.

Airplay mojäng som går att montera in i alla bilar
__________________
Senast redigerad av 526 2016-02-06 kl. 00:15.
Citera
2016-02-06, 00:16
  #143
Medlem
Ac adaptern inbyggd i air. Lär inte hända. Men oj vad lycklig jag skulle bli. Datorn är sjukt portabel men den där blyllumpen på laddaren...
Citera
2016-02-06, 00:34
  #144
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Ac adaptern inbyggd i air. Lär inte hända. Men oj vad lycklig jag skulle bli. Datorn är sjukt portabel men den där blyllumpen på laddaren...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback