2005-03-06, 20:29
Medlem
Lilla hjärtats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Men han fick ju alla rätt.

HON tack!!*S*
Citera
2005-03-06, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla hjärtat
HON tack!!*S*

Vad härligt. Du fick in en riktig smash. Hole in one liksom.
Citera
2005-03-06, 23:18
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Citat:
Vad härligt. Du fick in en riktig smash. Hole in one liksom.

Haha, jag var tvungen att läsa det tre gånger innan jag fattade vad du menade.
Citera
2005-03-07, 11:56
Medlem
Lilla hjärtats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Crowley
Haha, jag var tvungen att läsa det tre gånger innan jag fattade vad du menade.
jag har läst 29 ggr fattar fortfarande inte... men jag e ju blond..*S*
Citera
2005-03-07, 13:28
Medlem
Citat:
jag har läst 29 ggr fattar fortfarande inte... men jag e ju blond..*S*

Det är taget från Harry Boy-reklamen. Kvinnan som inte vet något om hästar och V75 men då istället köper en Harry-Boy. Och när hon inte vet vad man säger när man vinner så kläcker hon ut sig termer från andra sporter istället.

Men som sagt, det blir roligare om man sett reklamen.
Citera
2005-03-07, 20:33
Medlem
Lilla hjärtats avatar
Citat:
Det är taget från Harry Boy-reklamen. Kvinnan som inte vet något om hästar och V75 men då istället köper en Harry-Boy. Och när hon inte vet vad man säger när man vinner så kläcker hon ut sig termer från andra sporter istället.

Men som sagt, det blir roligare om man sett reklamen.
Ahhh thanks for clearing that up..!!*S*
hämtade pengarna idag.. det stämde fin fint med era uträkningar..
återkommer nästa lördag med nya komplicerade uträkningsproblem.. för såklart blir det 7 rätt igen??*S*
Citera
2005-03-08, 02:25
Medlem
Citat:
Ahhh thanks for clearing that up..!!*S*
hämtade pengarna idag.. det stämde fin fint med era uträkningar..
återkommer nästa lördag med nya komplicerade uträkningsproblem.. för såklart blir det 7 rätt igen??*S*

Om det blir mer pengar då så går jag ner på knä.
Citera
2010-03-01, 10:04
Medlem
Jouniors avatar
Någon som pallar hjälpa mig? Har velat spela på hästar ett tag nu, så köpte för skojs skull en Harry Boy för 22 kr igår.

Kupongen såg ut som följer:

DD omg 107 2010-02-28
Avd Hästar
1 7 9
2 1 12

Jag var inne på atg.se och försökte rätta men då jag har noll koll hur systemet fungerar kändes det ganska hoplöst.

ATGs hemsida säger:

"Du vinner om du har rätt häst i båda loppen. Oddset på Dagens Dubbel anger utdelningen per satsad krona. Oddset multiplicerat med insatsen per kombination utgör din vinst. Oddset 38,20 ger 382 kronor för en satsad tia."

Där pratar de i singular. Räcker det om en utav de två hästarna som jag uppenbarligen spelat på kommer 1:a i båda loppen? Eller måste 4 hästar vara rätt och i rätt ordning?
Citera
2010-03-02, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jounior
Någon som pallar hjälpa mig? Har velat spela på hästar ett tag nu, så köpte för skojs skull en Harry Boy för 22 kr igår.

DD omg 107 2010-02-28
Avd Hästar
1 7 9
2 1 12

Jag var inne på atg.se och försökte rätta men då jag har noll koll hur systemet fungerar kändes det ganska hoplöst.

ATGs hemsida säger:

"Du vinner om du har rätt häst i båda loppen. Oddset på Dagens Dubbel anger utdelningen per satsad krona. Oddset multiplicerat med insatsen per kombination utgör din vinst. Oddset 38,20 ger 382 kronor för en satsad tia."

Där pratar de i singular. Räcker det om en utav de två hästarna som jag uppenbarligen spelat på kommer 1:a i båda loppen? Eller måste 4 hästar vara rätt och i rätt ordning?

Precis som du säger ska en av dina två hästar vinna loppen, sen spelar det ingen roll för den andra hästen. Du vinner alltså om någon av dessa kombinationer går in (första siffran är dd1 & andra dd2) 7-1 , 7-12, 9-1, 9-12
Citera
2010-03-02, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jounior

DD omg 107 2010-02-28
Avd Hästar
1 7 9
2 1 12

ATGs hemsida säger:

Kan tala om att du vann hela 44 kr på kupongen! Nr 9 Ricardo Des Ecus vann första, och Nr 1 Ravage Du Lys vann andra. 8.86 blev oddset x 5 kr vilket var radinsatsen = 44.3!
Citera
2010-11-13, 17:25
Medlem
Finns numera (några år senare) ett rättningsmall på atg:s hemsida. Man knappar där in hur många markerade hästar och hur många rätt man har, lopp för lopp. Sen får man svaret på hur många sjuor, sexor och femmor man har.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in