24 388 besökare online
856 797 medlemmar • 45 811 754 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Livsstil > Tatuering och piercing > Tatuering
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Moffegrev
Medlem
Moffegrevs avatar
Under mitt senaste Sverigebesök slogs jag av hur manga det faktiskt är som är tatuerade, och hur manga av dessa tatueringar som är riktigt fula, och da menar jag riktigt jävla fula.

Vad driver en människa till att tatuera in en galen clown, eller en dödskalle med en ros i munnen? Det är ända en tatuering det gäller, och inte en varg-t-shirt köpt pa närmsta marknad som man kan slänga efter nagot halvar när man kommit pa hur ful och patetisk den faktiskt är.

Ett annat fenomen är alla dessa half sleeves eller vaffan de heter, där personen har tatuerat hela armen upp till axeln med fiskar, blommor, dödskallar och allehanda bös. Varför? Det är de nya tribaltatueringarna ni har gaddat in för livet, bra jobbat killar.

Den här traden riktar sig till er som har gaddat in en galen hund, en blodig clown eller liknande motiv. Angrar ni er, och hur tänkte ni när ni satte er ner hos tatuerarn och tatuerade in er dödskalle med en ros i käften?
-Journalisten Bullen förklarar varför man ska köpa Aftonbladet.

Slitet-Golv
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Under mitt senaste Sverigebesök slogs jag av hur manga det faktiskt är som är tatuerade, och hur manga av dessa tatueringar som är riktigt fula, och da menar jag riktigt jävla fula.

Vad driver en människa till att tatuera in en galen clown, eller en dödskalle med en ros i munnen? Det är ända en tatuering det gäller, och inte en varg-t-shirt köpt pa närmsta marknad som man kan slänga efter nagot halvar när man kommit pa hur ful och patetisk den faktiskt är.

Ett annat fenomen är alla dessa half sleeves eller vaffan de heter, där personen har tatuerat hela armen upp till axeln med fiskar, blommor, dödskallar och allehanda bös. Varför? Det är de nya tribaltatueringarna ni har gaddat in för livet, bra jobbat killar.

Den här traden riktar sig till er som har gaddat in en galen hund, en blodig clown eller liknande motiv. Angrar ni er, och hur tänkte ni när ni satte er ner hos tatuerarn och tatuerade in er dödskalle med en ros i käften?

Det är väl upp till var och en vad man tatuerar? Du är en mycket ytlig människa allmänt va? haha. Vad som är fult för dig, är fint för någon annan. Vad som är fint för dig, är fult för någon annan. Det är ganska enkelt. Du verkar vara en ganska bitter människa som stör dig på andra.

CitizenErazed
Medlem
CitizenErazeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Det är väl upp till var och en vad man tatuerar? Du är en mycket ytlig människa allmänt va? haha. Vad som är fult för dig, är fint för någon annan. Vad som är fint för dig, är fult för någon annan. Det är ganska enkelt. Du verkar vara en ganska bitter människa som stör dig på andra.
Men du måste ju också förstå lite vad han säger. Det är inget fel med att vara annorlunda eller alternativ. Men det är en jävla skillnad på att köpa en ful jacka bara för att den är modern och att göra en tatuering för samma anledning.

Slitet-Golv
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CitizenErazed
Men du måste ju också förstå lite vad han säger. Det är inget fel med att vara annorlunda eller alternativ. Men det är en jävla skillnad på att köpa en ful jacka bara för att den är modern och att göra en tatuering för samma anledning.
'

Men hur vet vi vad personen gillar och varför personen köper / gör tatueringen? Den kanske är modern vid tillfället, han/hon kanske tycker att den är fin och väljer att köpa/tatuera in det. Varför ska andra no-lifers döma andra då? Förstör det verkligens ens liv så mycket om en annan har gjort en tatuering/köpt en jacka som man inte gillar? Då är man ganska ytlig.

Fast med eran logik kanske jag ska börja springa runt på stan o skrika "Åååååh kolla han/hon har köpt en iPhone, vilken jävla loser, det var inne för 4900340303 år sedan. Fan vad töntig du är". Eller så kanske inte haha. Jag gillar inte iPhone, men jag bryr mig int det fittans minsta om någon har köpt en.

Moffegrev
Medlem
Moffegrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
'

Men hur vet vi vad personen gillar och varför personen köper / gör tatueringen? Den kanske är modern vid tillfället, han/hon kanske tycker att den är fin och väljer att köpa/tatuera in det. Varför ska andra no-lifers döma andra då? Förstör det verkligens ens liv så mycket om en annan har gjort en tatuering/köpt en jacka som man inte gillar? Då är man ganska ytlig.

Fast med eran logik kanske jag ska börja springa runt på stan o skrika "Åååååh kolla han/hon har köpt en iPhone, vilken jävla loser, det var inne för 4900340303 år sedan. Fan vad töntig du är". Eller så kanske inte haha. Jag gillar inte iPhone, men jag bryr mig int det fittans minsta om någon har köpt en.

Skillnaden är att du kan ta av dig jackan och kasta den at helvete när du väl tröttnar pa den, sa det spelar mindre roll om du nu har köpt en ful jacka, men en tatuering är inte en jacka, och det är det manga inte verkar första.

När jag var 10 ar gammal hade jag ett halsband med en döskalle med ormar slingrandes runt sig. Det tyckte jag var jättecoolt da, idag hade jag inte rört den med tang. Samma sak gäller för tatueringar, tänker inte folk innan de gör nagot?
-Journalisten Bullen förklarar varför man ska köpa Aftonbladet.

Slitet-Golv
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Skillnaden är att du kan ta av dig jackan och kasta den at helvete när du väl tröttnar pa den, sa det spelar mindre roll om du nu har köpt en ful jacka, men en tatuering är inte en jacka, och det är det manga inte verkar första.

När jag var 10 ar gammal hade jag ett halsband med en döskalle med ormar slingrandes runt sig. Det tyckte jag var jättecoolt da, idag hade jag inte rört den med tang. Samma sak gäller för tatueringar, tänker inte folk innan de gör nagot?

Fast oftast är man inte 10-år gammal när man gör en tattuering Eller kanske anser du också att 10-åringar har samma mognadsgrad och tankesätt som 18+?

skraparigraven
Medlem
Tycker faktiskt det är lite töntigt med personer som bara har tatueringar som betyder något jag har ett par men har fler som inte betyder ett skit utan bara lite grejer jag själv skissat eller sett någon stans som jag tycker är snyggt. Det är väll jag som bestämmer vad jag ska ha på min kropp! (snart kommer väll aven det bli olagligt i det lagdominerande landet Sverige)
Jag har liksom träffat personer som sagt att de tex vill ha en dödskalle på armen och har tänkt på det i många många år men vill inte för att de inte betyder något för dem, fan gör det bara! Det är bara en tatuering

TrueC
Medlem
TrueCs avatar
Håller med dig, iallafall halvt. Trots att jag har ett par tatueringar jag skulle kunna ta bort.

Men är du emot gaddar i allmänhet eller finns det dom du tycker är snygga? Vilka isf? Du är väl inte en av alla som är influerad av miami ink,och tycker att allt ska ha en mening?

Själv tar jag inte tatueringar på för stort allvar, jag har två stycken jag gjorde i 15-16 årsåldern, typ old english text (vilket är som nya tribaler) men bryr mig faktiskt inte nämnvärt om att dom sitter där, och min "sociala status" har inte påverkats, så jag bryr mig inte om att dom inte är snygga och unika direkt.

juhani
Medlem
juhanis avatar
Vad vet du om meningen bakom tatueringen egentligen, din dumma jävla idiot?!

Azzo14
Medlem
Azzo14s avatar
Alla har olika smak, skärp dig!

jonte-malmo
Medlem
jonte-malmos avatar
Dom ville nog helt enkelt reta upp dig. för det kan inte vara så att det som är fult i dina ögon är snyggt i nån annans. nej nej..

Clownin
Medlem
Personligen lägger jag inte allt för mycket tid på att bry mig om vad folk väljer att rista in i sin hy.
Däremot är det ofta folk försökt få mig att tatuera mig för tatuerandets skull, när mina vänner varit i farten på sig själva. Blir alltid lite småglad när man hör hur de ångrar sig ett halvår senare!

Skulle jag själv välja att tatuera mig ska det finnas en personlig koppling till motivet, annars kan det kvitta.

Sluta vara så bitter och bry dig.

Svara på ämne
Topp Dela »