Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-11, 15:19
  #1
Medlem
Justitiemords avatar
Inga nyanser i kritiken mot rättsväsendet
Samuelson går i vart fall längre än att framhålla problem i rättsstaten Sverige. Han menar i stället, i likhet med sina anonyma meningsfränder på Flashback, att Sverige över huvud taget inte är en rättsstat. Enligt advokaten lever vi svenskar i en juridisk bananrepublik.
(...)
I uppdelningen mellan det konspiratoriska och det seriösa hamnar Samuelson knappast på den seriösa sidan. Men han blir säkert populär bland de anonyma kommentatorerna på Flashback.
Självklart är det den 3311-sidor långa tråden han hänvisar till
Wikileaks grundare Julian Assange eftersökt för våldtäkt i Sverige
Här är artikeln han replikerar mot
Visst har Assange fog för sin oro
__________________
Senast redigerad av Justitiemord 2012-06-11 kl. 15:28. Anledning: tillägg
Citera
2012-06-18, 00:57
  #2
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Inga nyanser i kritiken mot rättsväsendet
Samuelson går i vart fall längre än att framhålla problem i rättsstaten Sverige. Han menar i stället, i likhet med sina anonyma meningsfränder på Flashback, att Sverige över huvud taget inte är en rättsstat. Enligt advokaten lever vi svenskar i en juridisk bananrepublik.
(...)
I uppdelningen mellan det konspiratoriska och det seriösa hamnar Samuelson knappast på den seriösa sidan. Men han blir säkert populär bland de anonyma kommentatorerna på Flashback.
Självklart är det den 3311-sidor långa tråden han hänvisar till
Wikileaks grundare Julian Assange eftersökt för våldtäkt i Sverige
Här är artikeln han replikerar mot
Visst har Assange fog för sin oro

Nu blir jag besviken. Jag skrev att Samuelsons artikel var skit i tråden om Samuelson, mitt inlägg torde vara publicerat innan Schultz skrev sin artikel. Nu tycker jag personligen att Schultz är en lika stor pajas som Samuelson, om än på ett annat sätt, men min kritik borde han inte bortse ifrån så lättvindigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback