Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2012-08-05, 20:32
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steel-Garden
Tänker nu att britterna och danskarna inte kommer ha Euron som valuta men Kroatien ska nog ha Euron som sin valuta när de kommer med i EU nästa år som det lutar åt.

26 av 28 länder med i valuta unionen. Två länder utanför som är britterna occh danskarna. Eller kommer de att ändra sig om typ 3, 4 eller 5 år fram eller? Tror Sverige kommer folkomrösta nästa år och det sitter hårfint om det blir ett ja för nära hälften är emot Euron och andra hälften gillar samma valuta som 25 andra med Kroatien som kommer säga ja om de gillar turism.
Har du en källa till att Kroatien kommer anta EURO som valuta? Jag har sökt men inte hittat.
Citera
2012-08-05, 22:27
Bannlyst
Men det ingår i samma veva som de röstar ja. Tycker jag vet detta. Men inte helt hundra att Kroatien röstar ja då får vi nöja oss med 27 medlemsländer och att 24 av 27 har militär makt i varje land i EU. Totalt som jag skrev i förra oinlägget så blir det 1 milj som är en minskning med 700 000 soldater med eller utan Kroatien som då 28:e landet om de röstar ja om ett år.
Citera
2012-09-11, 00:13
Medlem
Franz Bolzanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trimme
Ja! Vad håller folk på med? Varför vill de ha en valuta som håller på att skita sig?

Det är åtminstone billigare för Riksbanken att konvertera kronan till Euro när den senare står lågt, och den förra befinner sig i ett tröstlöst vakuum.
Själv fick jag det ärligaste svaret av en EU-motståndare på krogen, när jag frågade vad han hade emot EU och Euron ? Då svarade han: Vi kommer ju för fan att bli brunögda allihop !

Tåget har gått för länge sedan, och det finns värre raser än Européerna som hotar de nordiska blå ögonen. Hög tid att bli rationell och verklighetsförankrad i det här landet.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in