Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-06-10, 20:45
  #1
Medlem
lambents avatar
Ok så här är det. (kommer dra det kort)
Jag mår fruktansvärt dåligt, är uppe på PIVA kanske 4-5 gånger/månad ibland mer.
Jag äter redan Sertralin (100mg) + Mirtazapin (45mg).
Men detta hjälper mig inte, och när jag "går ner mig" så att säga blir jag väldigt impulsiv.
Jag skulle vilja ha något lugnande utskrivet, som dämpar mig bra när det är som värst.
Mina mirtazapin hjälper inte det minsta för det här.
Men nu mitt problem, i min ungdom så att säga så hade jag en period med missbruk, dock är det ca 6 år sedan nu. Men detta ligger som last för mig för att få mediciner, allt jag blir erbjuden är Theralen som jag testat och som inte hjälper mig alls, samma med propavan och Nossenan (stavning).
Läkarna säger att de vägrar ge mig något annat, samma sak med min kroniska neurosjukdom, den får jag ingen som helst smärtlindring för TROTS att jag inte fungerar annars pga svåra smärtor.

Så nu till min fråga, har de rätt att göra så? Kan man verkligen neka en person medicinsk behandling pga gamla synder?
Jag vill inte vara otrevlig, men alla svar om "dom gör dig en tjänst" undanbedes, för ni känner inte till mina smärtor. Jag har länge funderat och mitt alternativ är att ta livet av mig just för att slippa må som jag gör och för att slippa smärtorna.
Citera
2012-06-10, 21:05
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lambent
Så nu till min fråga, har de rätt att göra så? Kan man verkligen neka en person medicinsk behandling pga gamla synder?
Ja! Tyvärr så kan de göra det. Din läkare vill inte skriva ut smärt lindrande mediciner till dig för de är rädda att du ska missbruka det.
Citera
2012-06-10, 21:08
  #3
Medlem
lambents avatar
tack för ditt snabba svar.
Verkligen tråkigt att det ska vara så, man blir verkligen straffad för livet av lite misstag i ungdomsåren.
Citera
2012-06-10, 22:07
  #4
Medlem
lithionits avatar
jag tror inte din medicinering är rätt.

Om du upplever mycket impulsivitet (självskador också) så är atypiska neuroleptika eller stämningsstabiliserande bäst mot just de symptomen.
Om ni kunde hitta en bättre medicinering så tror jag att det skulle funka mycket bättre för dig =) jag menar det är ju ingen poäng att ta mediciner och leva med biverkningarna som följer om det ändå inte hjälper en.
Citera
2012-06-10, 22:37
  #5
Medlem
lambents avatar
Tack för svaren.
Det blev så illa att jag faktiskt fick åka upp till piva nu.
ska ta upp att jag vill ändra mina mediciner.
Står inte ut med min ångest som bara växer sig starkare hela tiden.
Citera
2012-06-10, 22:52
  #6
Medlem
Försvinner inte narkotikabrott ur belastningsregistret efter 5 år? för jag antar att det är det du syftar på med missbruk, eller?
Citera
2012-06-11, 00:10
  #7
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lambent
Tack för svaren.
Det blev så illa att jag faktiskt fick åka upp till piva nu.
ska ta upp att jag vill ändra mina mediciner.
Står inte ut med min ångest som bara växer sig starkare hela tiden.

är du inlagd nu? eller tolkade jag fel, hursomhelst ta upp det med läkaren =)
Citera
2012-06-11, 00:48
  #8
Medlem
lambents avatar
hej igen,
ville inte bli inlagd, (ligger en del bakom varför)
Men har iaf fått mycket hjälp ikväll en liten lättnad iaf
EDITSka ändra i mina mediciner så känns väldigt skönt, samtidigt som det oroar mig lite.
Var för en gångs skull en otroligt bra läkare, som verkligen lyssnade och tog sig tid.
__________________
Senast redigerad av lambent 2012-06-11 kl. 01:04.
Citera
2012-06-11, 01:06
  #9
Medlem
lambents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talla
Försvinner inte narkotikabrott ur belastningsregistret efter 5 år? för jag antar att det är det du syftar på med missbruk, eller?

Vill minnas att det var 10år, men kan ha å göra med graden av straff med
Citera
2012-06-11, 14:54
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lambent
Vill minnas att det var 10år, men kan ha å göra med graden av straff med

Finns kvar i din journal för alltid, i min är det flera röda trianglar och står VARNING BLANDMISSBRUKARE för att jag själv sökte hjälp för nedtrappning av benso för 5-6 år sedan. Det är knappt så att jag får midazolam av tandläkaren längre, fick köpta tramadol svart när jag bröt handleden för de vägrade skriva ut något annat än ibumetin.
Citera
2012-06-11, 18:13
  #11
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lambent
hej igen,
ville inte bli inlagd, (ligger en del bakom varför)
Men har iaf fått mycket hjälp ikväll en liten lättnad iaf
EDITSka ändra i mina mediciner så känns väldigt skönt, samtidigt som det oroar mig lite.
Var för en gångs skull en otroligt bra läkare, som verkligen lyssnade och tog sig tid.

vad skulle du få istället?
Citera
2012-06-11, 18:55
  #12
Medlem
lambents avatar
Ska byta ut min Sertralin mot Cymbalta
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback