Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-02-13, 17:17
  #25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nexeu
Jag måste göra en sån resa till Peru och försöka bota mina psykologiska problem. Vad kostar i snitt hela resan, och vart tar man sig?

Mvh

Du behover inte aka till Peru for att ta Ayahuasca men om du vill gora det sa far du rakna med att ha en budget pa minst 20000kr.
Resa till Lima ca:10000
Lima Tarapoto eller Iquitos ca: 3000
Ayahuasca ceremoni x fem dagar x minst 1000/dag
boende, mat, etc.
Citera
2015-02-13, 18:22
  #26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nexeu
Kan inte Ayahuasca vara farligt för psykiska hälsan om det går snett? Jag snetände på cannabis och fick trauma-ångest efteråt, och det lär väl vara hundra gånger värre att möta sina demoner med ayahuasca.

Hej.
Jag ar ingen professor i amnet men att Ayahuasca skulle vara farligt for halsan?
Man snetander inte pa Ayahuasca. Man ser det man maste se, man blir sa radd man maste bli, man ser sa mycket karlek man maste se. Ayahuasca ar en medicin, inte en drog och absolut inte nagot for den som bara vill testa hur hog man kan bli.
Maste du mota dina demoner sa gor du det men det betyde inte att du maste kampa mot dem under hela ceremonin, allt gar i vagor och du kan krakas, skratta, alska hela varlden och vara livradd under en ceremoni.
Det mesta beror pa dig sjalv, med vilken installning du deltar i en ceremoni och hur serios du varit med dieten innan.
Citera
2015-02-14, 04:17
  #27
Medlem
Mulla Krekars avatar
Jag o min familj har planerat in en resa till Peru, men när är inte klart. Hade tänkt vara med i en ayahuasca-ritual. Men tyvärr tar jag starka mediciner o det kan vara livsfarligt ihop med ayahuasca, då den främst består av MAO-hämmare o DMT. O skulle jag hålla upp med medicinerna, så skulle jag må så dåligt att det troligen inte blir någon trevlig tripp.
Citera
2015-02-14, 14:08
  #28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jag o min familj har planerat in en resa till Peru, men när är inte klart. Hade tänkt vara med i en ayahuasca-ritual. Men tyvärr tar jag starka mediciner o det kan vara livsfarligt ihop med ayahuasca, då den främst består av MAO-hämmare o DMT. O skulle jag hålla upp med medicinerna, så skulle jag må så dåligt att det troligen inte blir någon trevlig tripp.

Hej.

Manga som kommer till ett Ayahuasca retreat gar pa starka mediciner.
Dom tar steget och slutar att ta sin medicin ett tag innan dom deltar i ceremonin. Resan kanske inte blir sa trevlig men du kommer inte att ma samre efterat.

Resan blir dessutom precis som den behover bli, for dig. Stannar du i en vecka, kampar och haller en stenhard diet, innan och under din vistelse pa centret ar det mycket mojligt att du kan slanga dina mediciner for alltid.

Vi har haft starkt medicinerade fd soldater, med posttraumatisk stress syndrom hos oss och dom har alla slutat med sin medicinering.

Ayahuasca ar en medicin, den ger ingen tripp. Pachamama ger dig visioner och insikt om vem du ar och vad du maste gora.
Citera
2015-02-20, 19:21
  #29
Medlem
Nexeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mooster
Hej.
Jag ar ingen professor i amnet men att Ayahuasca skulle vara farligt for halsan?
Man snetander inte pa Ayahuasca. Man ser det man maste se, man blir sa radd man maste bli, man ser sa mycket karlek man maste se. Ayahuasca ar en medicin, inte en drog och absolut inte nagot for den som bara vill testa hur hog man kan bli.
Maste du mota dina demoner sa gor du det men det betyde inte att du maste kampa mot dem under hela ceremonin, allt gar i vagor och du kan krakas, skratta, alska hela varlden och vara livradd under en ceremoni.
Det mesta beror pa dig sjalv, med vilken installning du deltar i en ceremoni och hur serios du varit med dieten innan.

Cannabis är också medicin. Det jag menar är, att om man blir väldigt rädd och ser hemska syner, finns inte risken att man blir psykiskt traumatiserad efter det? Eller när du säger att man ser det man måste se, menar du då att man uteslutande kommer ut som en gladare och mer psykiskt stabil person efter trippen? För om man redan lider av ex. psykisk instabilitet och panikångest, finns inte risken att det förvärras istället? Jag själv har väldigt hög känslighet för sinnesförändrande substanser.
__________________
Senast redigerad av Nexeu 2015-02-20 kl. 19:23.
Citera
2015-02-20, 19:23
  #30
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nexeu
Cannabis är också medicin. Det jag menar är, att om man blir väldigt rädd och ser hemska syner, finns inte risken att man blir psykiskt traumatiserad efter det? Eller när du säger att man ser det man måste se, menar du då att man uteslutande kommer ut som en gladare och mer psykiskt stabil person efter trippen? För om man redan lider av ex. psykisk instabilitet och panikångest, finns inte risken att det förvärras istället?

Har du psykiska besvär som ligger latent kan dessa bryta ut eftersom att upplevelsen är traumatisk för sinnet, oavsett om det är hemska syner eller inte. Det är en risk man tar, är man frisk och stabil så är det inga bekymmer att handskas med syner som inte är vackra.
Citera
2015-04-11, 23:49
  #31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nexeu
Cannabis är också medicin. Det jag menar är, att om man blir väldigt rädd och ser hemska syner, finns inte risken att man blir psykiskt traumatiserad efter det? Eller när du säger att man ser det man måste se, menar du då att man uteslutande kommer ut som en gladare och mer psykiskt stabil person efter trippen? För om man redan lider av ex. psykisk instabilitet och panikångest, finns inte risken att det förvärras istället? Jag själv har väldigt hög känslighet för sinnesförändrande substanser.

Lider du av djupa depressioner eller av schizofreni skall du inte ta ayahusasca, såvida du inte tar tillsammans med en utbildad chaman/psykolog. Det finns en i Lima som jag känner mycket väl.

Jag hävdar att ayahuasca ser till att du ser det du behöver se. Jag led av stark post traumatisk stress och det tog många ceremonier innnan jag mötte mina demoner. Jag var helt enkelt inte redo. Min första ceremonier var fulla av en otrolig kärlek, totem, resor i rymden, fantastiskt ljus innanför mina ögon men mest av allt. Kärlek. En ren, fantastisk kärlek, jag var i kontakt med " el fuente " dvs allt, rötterna på ett grässtrå, örnen som svävar, Planeten Pachamamas alla djur. jag var "connected" med alla människor och mina förfäder.

Dagen efter la jag ner all medicinering, slutade röka gräs ( jag rökte runt 10-15 joins om dagen ) och blev vegetarian. Jag har aldrig behövt medicinera mer sedan den dagen. Jag är nu en helt annan människa och organiserar ceremonier i Argentina och på Mallorca. Vår mål är att hjälpa alla som är villiga att ta steget.
Citera
2015-04-22, 04:56
  #32
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spirituality
Har du psykiska besvär som ligger latent kan dessa bryta ut eftersom att upplevelsen är traumatisk för sinnet, oavsett om det är hemska syner eller inte. Det är en risk man tar, är man frisk och stabil så är det inga bekymmer att handskas med syner som inte är vackra.
Har man tendenser att vara schizofren så ska man absolut inte använda ayahuasca, enligt en Holländska vid namn Hanna Klautz som jag har haft kontakt med ett tag. Shaman i Amsterdam sommar halvåret och i Gambia på vintern.
Citera
2015-04-26, 17:48
  #33
Medlem
tmaras avatar
håller helt och hållet med ovanstående
Citera
2023-05-14, 12:56
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mooster
Hej.

Manga som kommer till ett Ayahuasca retreat gar pa starka mediciner.
Dom tar steget och slutar att ta sin medicin ett tag innan dom deltar i ceremonin. Resan kanske inte blir sa trevlig men du kommer inte att ma samre efterat.

Resan blir dessutom precis som den behover bli, for dig. Stannar du i en vecka, kampar och haller en stenhard diet, innan och under din vistelse pa centret ar det mycket mojligt att du kan slanga dina mediciner for alltid.

Vi har haft starkt medicinerade fd soldater, med posttraumatisk stress syndrom hos oss och dom har alla slutat med sin medicinering.

Ayahuasca ar en medicin, den ger ingen tripp. Pachamama ger dig visioner och insikt om vem du ar och vad du maste gora.


Måste finnas billigare. I peru. Som botar depression mm. ???
Citera
2023-05-14, 13:02
  #35
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mooster
Det är rätt normalt att inte känna något de första 2-3 gångerna. Därför är de flesta ceremonier fem dagar.
.

Nej du ska känna någonting, annars fick du inte tillräckligt. Även om man dricker Ayahuasca utan Chachruna så känner man en bodyload.

Om du inte känner något efter 40 minuter så ska du ta en till kopp.
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1891288

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback