• 1
  • 2
2005-03-05, 12:27
Bannlyst
ja. det är lite av en myt det där med "det finns i registren"
Finns ju ingen arbetsgivare som kan se det

att fejka sig till psykmedicin är nog inte det lättaste
psykiatriker vill ju ofta göra en utredning, som tar flera besök, du ska svara på massa frågor och berätta om dig själv

sen ska du tänka på att det som skrivs ut i förstahand är antidepp, och även vissa dåliga neuroleptika med rogivande egenskaper (ovärdiga att flumma på)

jag skulle nog satsa på att försöka lura en allmänläkare istället
Citera
2005-03-05, 18:49
Medlem
säga att man har sömnproblem går ju bra.
Då kan man säga at man gått till läkaren förut och provat tex propavan och att det inte funkade så bra. DÅ föreslår han/hon säkert nån rolig medicin.
Sen kan man ju säga att man får panikattacker och är rädd att gå utanför dörren för att man får ångest och overklighetskänslor. Beskriv ett par symptom. och verka nervös av dig, gärna blyg och tunn i rösten.
Undvik ögonkontakt och fippla med tröjärmen se orolig ut. Finish: stamma att du är rädd att somna om nätterna för at du tror att mannen i gasungnen är efter dig..hehe
Citera
2005-03-05, 19:34
Medlem
drakflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisaflisa
säga att man har sömnproblem går ju bra.
Då kan man säga at man gått till läkaren förut och provat tex propavan och att det inte funkade så bra. DÅ föreslår han/hon säkert nån rolig medicin.
Sen kan man ju säga att man får panikattacker och är rädd att gå utanför dörren för att man får ångest och overklighetskänslor. Beskriv ett par symptom. och verka nervös av dig, gärna blyg och tunn i rösten.
Undvik ögonkontakt och fippla med tröjärmen se orolig ut. Finish: stamma att du är rädd att somna om nätterna för at du tror att mannen i gasungnen är efter dig..hehe
Det är ju dumt att idiotförklara sej och framstå som dum...du ska vara en mycket duktig skådespelare för att kunna förklara en påhittad panikångest och dess attacker.
De flesta läkare kan lätt se vilka som fejkar, så det bästa är att berätta rakt uppochner hur man mår, på ett allvarligt sätt och betona att man verkligen vill bli bättre och om han föreslår någon medicin så ska man påpeka att man vill försöka bli bättre utan piller, men gå me på att göra ett försök.
Då framstår man som seriös och inte som en tjackpundare som har nån form av avtändning..
Citera
2005-03-05, 19:41
Medlem
nyblads avatar
Jag hittar inte äns på mina problem som inte är så jävla långt ifrån dessa men får jag några benzo för det? NEJ! Varför jo för jag har missbrukat...
Citera
2005-03-05, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drakflickan
Det är ju dumt att idiotförklara sej och framstå som dum...du ska vara en mycket duktig skådespelare för att kunna förklara en påhittad panikångest och dess attacker.
De flesta läkare kan lätt se vilka som fejkar, så det bästa är att berätta rakt uppochner hur man mår, på ett allvarligt sätt och betona att man verkligen vill bli bättre och om han föreslår någon medicin så ska man påpeka att man vill försöka bli bättre utan piller, men gå me på att göra ett försök.
Då framstår man som seriös och inte som en tjackpundare som har nån form av avtändning..

det där var ju inte 100% allvar i allt det jag sa. Men det var ungefär det jag menade. Man behöver inte fejka något. Det har inte jag gjort. Jag har bara sagt att jag har problem och beskrivit dem. Och sen har doktorn gett mig medicin och förklarat vad han tror det är jag har. Har även gort tester
där man fylelr i en blankett. Kan man lätt fejka, bara man vet symptomen på vissa sjukdomar. Sen ringar man in de svar som man borde ringa in om man har de symptomen. Eller så överdriver man sin egen ohälsa.Ganska rejält.
Men smartast är ju att vara ärlig. Då kan inget gå fel. Såvida du inte är helt frisk , det vill säga.
Citera
2005-03-05, 20:15
Bannlyst
men ni som håller på så här och anstränger er och "skådespelar" för (i mitt tycke skräp)-benzo.. HAR ni panikattacker eller behöver medicinen pga psykiska problem?
Är det för att "flumma" på så får man väl sällan några större mängder utskrivna per gång?

jag skulle förstå om ni fiskade efter starka opiater, men benzo .. det är ju rätt billigt "på gatan", och kan även beställas på internet. det är ju inte direkt nån "drog" i mitt tycke..
Citera
2005-03-05, 20:17
Medlem
drakflickans avatar
Det jag inte förstod var att trådskaparen undrade om man kunde fejka att man är manodepressiv? Det går kanske att få nån att tro, men då skrivs ju antidepp ut, och det är kanske inte så kul i knarksyfte?

Att påstå att man har svåra sömnproblem eller lider av psykisk stress är lättare (så länge man inte har läkaren i sängen varje natt) det är ju då man får lugnande och liknande.

Men som sagt, den tiden det tar och dom pengarna man lägger i besöksavgifter så är det nog enklare att fixa det man vill ha direkt på gatan istället så vet man att man får det man vill ha på direkten...
Citera
2005-03-05, 20:35
Medlem
nyblads avatar
Jag tar dom i första hand mot psykiska problem att knarka på finns det bättre grejer som desutom inte syns på toxprover, ketogan, tramadol och GHB!

Men grejen är det att jag måste nästan ha läkarodinerad benzo för att kunna använda dom, anars ryker mitt körtkort!
Citera
2005-03-05, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
men ni som håller på så här och anstränger er och "skådespelar" för (i mitt tycke skräp)-benzo.. HAR ni panikattacker eller behöver medicinen pga psykiska problem?
Är det för att "flumma" på så får man väl sällan några större mängder utskrivna per gång?

jag skulle förstå om ni fiskade efter starka opiater, men benzo .. det är ju rätt billigt "på gatan", och kan även beställas på internet. det är ju inte direkt nån "drog" i mitt tycke..

jo det är lättare att köpa benzo på gatan..dessutom använder man inte benzo så mycket bara för sig självt heller utan oftast för att somna efter tjack eller sprit tycker jag det verkar som. Jag brukar köra efter sprit för att
slippa baksmälla iaf.

Egentligen är andra droger som är helt olagliga mer roliga att festa på tycker jag det verkar som. Jag skulle hellre få tag i ghb, lite tjack el gräs istället för benzo om det inte vore för att det hjälper så bra at sova på.

Att sova bort ett par dagar då du ändå mår skit och är deprimerad är goare än att ligga och vrålgrina på golvet ett par dygn.
och tjack kan man ju få ångest av(?) så det skiter ju sig då ändå.
Citera
2005-03-08, 12:09
Bannlyst
Kanske inte pga massa benz och sånt man vill fejka
utan att oxo förlänga eller påbörja en sjukskrivning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in