Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-06-09, 18:20
  #1
Medlem
Jag förstår inte hur holland kan vara så bra på fotboll. Landet är litet, klimatet är som Sverige nog lite varmare på vintern. Hur kan dom skapa så mycket från ett sånt litet land så många stjärnspelare hur gör dom?
Citera
2012-06-09, 18:31
  #2
Medlem
Precis som Sverige är väldigt inriktade och bra på ishockey så har denna nation fokuserat på mer på fotboll. Dessutom är det ett västerländskt land som har mycket bra anläggningar för sporten och antagligen bra ledarskap för deras unga förmågor.
Citera
2012-06-09, 18:36
  #3
Medlem
Det beror kanske på att de är dåliga på ishockey, handboll och på en del andra lagsporter. Flera svenska hockeyspelare hade säkert kunnat bli bra fotbollspelare.
Citera
2012-06-09, 18:40
  #4
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Sannolikt för att de fokuserar mycket på fotboll...
Citera
2012-06-09, 18:48
  #5
Medlem
xelytoss avatar
Holland har ju dubbelt så stor population som Sverige också
Citera
2012-06-09, 18:55
  #6
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toalettdykare
Jag förstår inte hur holland kan vara så bra på fotboll. Landet är litet, klimatet är som Sverige nog lite varmare på vintern. Hur kan dom skapa så mycket från ett sånt litet land så många stjärnspelare hur gör dom?

Sveriges klimat är inte särskilt likt....

Sedan säger populationen en del.

Och jag skulle gissa att i Sverige konkurrerar fotbollen med hockeyn. Vet inte om det är samma sak i Holland med nån annan sport.
Citera
2012-06-09, 19:26
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toalettdykare
Jag förstår inte hur holland kan vara så bra på fotboll. Landet är litet, klimatet är som Sverige nog lite varmare på vintern. Hur kan dom skapa så mycket från ett sånt litet land så många stjärnspelare hur gör dom?


Sverige är bra på både Handboll och Ishockey och Innebandy och Bandy bara för att nämna några lagsporter. Holland är väl typ bara bra på Fotboll.
Citera
2012-06-09, 19:42
  #8
Medlem
Heatmasters avatar
bra timing på tråden eller?
Citera
2012-06-09, 20:03
  #9
Medlem
ElegantAngels avatar
Det är skridskor på åarna och fotboll som gäller i det nedsänkta landet
Citera
2012-06-09, 20:06
  #10
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toalettdykare
Jag förstår inte hur holland kan vara så bra på fotboll. Landet är litet, klimatet är som Sverige nog lite varmare på vintern. Hur kan dom skapa så mycket från ett sånt litet land så många stjärnspelare hur gör dom?


Holland är inte bra på fotboll. Sverige och Danmark är bättre. Holland har fina gamla meriter precis som Ungern, men bra IDAG är de ju inte. Det bor fler i Holland och det är fotboll de satsar på. Sverige är bra på flera sporter istället.


Det dröjer nog länge innan Holland blir bra på fotboll igen dock. De är för gamla, sega o dåliga. De kanske kan anlita danska coacher som kan lära dem hur man spelar fotboll?
Citera
2012-06-09, 20:08
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xelytos
Holland har ju dubbelt så stor population som Sverige också

Precis. Tänk om vi hade två Zlatan, två henke osv.. Stor population och stort intresse för fotboll ger många stjärnor. Vi hade nog haft fler i Sverige om vi inte var ett så litet land.
Citera
2012-06-09, 20:30
  #12
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toalettdykare
Jag förstår inte hur holland kan vara så bra på fotboll. Landet är litet, klimatet är som Sverige nog lite varmare på vintern. Hur kan dom skapa så mycket från ett sånt litet land så många stjärnspelare hur gör dom?

Holland är väl inte så jättelitet? Typ 17 miljoner invånare...

Fokuserar nästan bara på fotboll bland lagsporter...Dubbelt så stort som Sverige..Klart som fan dom har ett bra mycket större utbud.
__________________
Senast redigerad av Steff83 2012-06-09 kl. 20:38.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback