• 1
  • 2
2012-06-11, 12:02
Medlem
Vissa tjejer behöver lite alkohol för att släppa loss.
Citera
2012-06-11, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karatekungen
Det räknas som våldtäkt så nej tack...
Gör det inte alls om hon är villig.

Jävla nörd, gå o spela dator istället.
Citera
2012-06-11, 20:13
Medlem
karatekungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timewaits123
Gör det inte alls om hon är villig.

Jävla nörd, gå o spela dator istället.

Det är det som är problemet tror jag, domaren skulle säkert vara på kvinnans sida om hon påstår att hon blev utnyttjad av timewaits123 när hon var full. Nedan finns ett utdrag ur Sveriges lagbok om sexualbrott

OT: Jag undrar vem det är som är spelnörden... var det inte du som blev utskrattat av en tjej när du skulle ha samlag? https://www.flashback.org/t1891501
Citera
2012-06-11, 20:56
Medlem
MissNattizs avatar
Bara för att påpeka ert prat om våldtäkt. Är tjejen (killen) alkoholpåverkad så är det aldrig våldtäkt, utan sexuellt övergrepp om jag inte minns fel. Detta för att hennes/hans nej kan vara otydligt.
Citera
2012-06-11, 23:03
Medlem
Haft det några gånger.

Tycker det är så jäkla avtändande när bruden luktar alkohol i andedräkten..(Men jag har såklart kört på ändå:P)
Citera
2012-06-15, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissNattiz
Bara för att påpeka ert prat om våldtäkt. Är tjejen (killen) alkoholpåverkad så är det aldrig våldtäkt, utan sexuellt övergrepp om jag inte minns fel. Detta för att hennes/hans nej kan vara otydligt.

Tills 2006 var det automatiskt sexuellt utnyttjande istället för våldtäkt om man hade sex med en medvetslös eller redlös person, om det är det du menar? Detta för att man inte fokuserade på det sexuella övergreppet vid våldtäkter utan på det fysiska våldet, trots att det oftast är själva övergreppet som är mest traumatiserande.
Nu är det i teorin så att om personen var så redlöst full att hen inte kunde göra motstånd, så ska det räknas lika mycket som våldtäkt som om man hade använt fysiskt tvång. Samma sak om man drogar eller överrumplar personen när hen sover.
Logiken är att man faktiskt begår samma handling mot personen, mot dennes vilja, men med olika medel.

I praktiken har det däremot inte ändrats, utan man friar om man tycker att det går att tänka sig att förövaren "inte förstod" nejet/motståndet/att personen var hjälplös.
Ett exempel på detta är fallet där hovrätten friade trots att de trodde på att flickan utsatts för ett övergrepp. De skrev då i domskälen bl a att eftersom hon hade Aspergers syndrom kanske hon inte uttryckte det så tydligt egentligen.
(Detta trots att killen inte själv påstod det, utan drog en mycket osannolik historia som de inte trodde på.) http://www.dn.se/ledare/signerat/i-e...mares-sallskap

Till alla paranoida killar: det anmäls ca 6000 våldtäkter och försök till våldtäkter per år i Sverige. Ca 200 personer döms för våldtäkt varje år. Ca 3% av anmälningarna resulterar alltså i fällande dom.
BRÅ beräknar vidare att ca 20% av alla våldtäkter som begås anmäls. Om detta stämmer är det ca 0,7% av våldtäkter som resulterar i fällande dom.

Jag tror knappt jag nånsin varit helt nykter första gången jag knullat någon, för så ser mina alkoholvanor ut. Om man inte förstår skillnaden på det och på att utnyttja en redlös person behöver man vänta en 10 år med att ha sex.
Senast redigerad av zuzuzmith 2012-06-15 kl. 22:36.
Citera
2012-06-17, 15:55
Medlem
varför inte?!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem