• 1
  • 2
2012-06-08, 21:29
Medlem
ZellestrAs avatar
Har bra vänner, världens bästa flickvän, jobb, bil. Utbildning.

Varför känner jag mig konstant nere och går och mår skit fast än jag har allt man behöver i livet?
Världen känns som om jag ser den ur 3e-persons perspektiv ibland, saker känns overkliga i vardagen.

Börjar min uppplink till "The Matrix" krångla eller? Skämt åsido.

Finns det någon här som kan förklara detta fenomen?

Tack på förhand!
Senast redigerad av ZellestrA 2012-06-08 kl. 21:32.
Citera
2012-06-08, 21:32
Medlem
Cokekillers avatar
Jag har inget jobb, ingen flickvän och ingen utbildning. Känner du dig bättre nu?
Citera
2012-06-08, 21:33
Medlem
boboqs avatar
Man kan aldrig ha allt. Människan är gjord för att alltid hitta nya mål att sträva efter. Det är det som ger oss motivation och livsgnista. Om du har uppnått dina tidigare mål är det dags att skaffa nya
Citera
2012-06-08, 21:34
Medlem
ZellestrAs avatar
Försöker inte se ner på någon som så många här på forumet gör. Försöker bara förstå varför man mår psykiskt dåligt. Självdestruktivt beteende har börjat smyga fram typ som att jag straffar mig själv för något.
Citera
2012-06-08, 21:37
Medlem
Att du har det gemene man anser vara "bra ställt" betyder inte att det faktiskt automatiskt betyder "bra" för alla människor.
Citera
2012-06-08, 21:43
Medlem
Du behöver mål och mening med ditt liv. Vad har du för mål och mening idag?

Har du någonting i ditt förflutna som du tror att du skulle behöva bearbeta? I så fall: gör det. Sedan: lägg det bakom dig. Inte? Lär dig tänka positivt och lär dig uppskatta det du har i livet.

Kanske att du borde testa medicin?
Citera
2012-06-08, 21:56
Medlem
ZellestrAs avatar
Har ingen mening med livet inga direkta mål heller. Ingen traumatisk uppväxt.

Vad jag hört så är antidepressiva inte det man vill knapra heller
Citera
2012-06-08, 22:02
Medlem
Då måste du söka/fundera över meningen med DITT liv. Det behöver inte vara så komplicerat.

Min mening med livet är t.ex. må bra, ha kul, ha bra relationer och hjälpa andra på olika sätt.

Antidepressiva kan vara värt att prova. Men försök med att hitta mening och mål först!
Citera
2012-06-09, 12:24
Medlem
Grattis! Du har synat bluffen som vi lever i
Citera
2012-06-09, 14:04
Bannlyst
Så kände jag också, vad jag än hade så var det inte tillräckligt för att göra mig lycklig. Om jag hade vunnit 1 miljard idag så skulle jag inte bli lyckligare. Allting förändrades när jag konverterade till Islam. Den fyllde tomheten som jag kände hela mitt liv. Jag kände mig hemma.

Försök hitta något som skulle fylla din tomhet. Behöver inte vara religion, utan vadsomhelst.
Citera
2012-06-09, 14:11
Medlem
1c9r5s avatar
Alltså, du kan ju ha precis allt men må piss ändå. Tyvärr. Jag har haft jobb, vänner, familj, pojkvän blabla men mått totalt skit iafl. Det kan bero på många saker. En depression kan komma pga att det saknar seratonin i hjärnan eller av något annat. Ibland finns det inte ens en orsak. Eller som jag, som har ångest som jag förmodligen kommer få leva med hela livet, oavsett hur bra allt annat är. Försök sluta tänk på "men jag har ju allt.. varför är jag inte glad?".. Sluta tänk på det så tror jag det blir bättre, blir en ond cirkel annars! Krya på dig

Och blir det jättejobbigt kan du ju alltid prata med någon, få medicin osv. Finns mkt hjälp att få. Du kan ju börja med typ rosenrot som är receptfritt
Citera
2012-06-09, 15:25
Medlem
Samurai7s avatar
Har du någon hobby eller annan meningsgivande sysselsättning? Vad gör du när du inte jobbar eller pussar på din flickvän?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in