17 287 besökare online
856 679 medlemmar • 45 807 233 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Om Flashback > Flashback > Feedback gällande avstängningar och bannlysningar
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Batikhäxan
Medlem
Batikhäxans avatar
Moderatorn ville tydligen inte svara på mitt PM, han är väl rädd för starka kvinnor antar jag. Frågar därför så här igen rakt ut i luften: vilken Flashback-"tråd" syftar Fula Gubbens ohörsamhet på?

Kom och skriv mig det på näsan... om du vågar.

Kram,
Lillemor

Vem är egentligen "svensk" och vem är "invandrare"? Vem är offer och vem är förövare? Utan flytningar stannar Sverige! Stödköp EXPOs tidskrift http://www.expos.se/

Vad är sanning egentligen? Det är en filosofisk fråga. -Maria Schottenius

core_
Medlem
core_s avatar
Ja, den enda orsaken är att du är en stark kvinna.

Eller så kan du söka först, då ohörsamhet inte handlar om en specifik tråd utan upprepade brott som lett till varningar. Lyssnar man inte och tar till sig åker man ut på en avstängning, så enkelt är det.

Fula Gubben
Medlem
Fula Gubbens avatar
Nu är jag här. Jag har givetvis sökt i Flashbacks inlägg, samt i min egen meddelande-box. Antalet varningar eller tillsägelser som jag hittar under senaste året = 0 (noll).

Såvitt jag kan se har avstängningen för ohörsamhet skett helt utan förvarning.

Jag frågar alltså, helt utan baktankar, vad brottet "ohörsamhet" har bestått i? Hur resonerade moderatorerna? Fanns det någon diskussion, eller var avstängningen bara lite Kafka-skoj?

Fula Gubben skriver många inlägg i många forum. Det är svårt att rätta sig om man inte får information om vilket felet är.

Mystiskt.

- F.G

core_
Medlem
core_s avatar
Utan förvarning? Du hade SEX stycken varningar i ditt aktiva register när avstängningen delades ut, så det kan omöjligt ha varit helt utan förvarning. Vi kan redogöra för samtliga varningar som har legat till grund, och så även de som fanns där innan, om du önskar.

Men kom inte och säg att det var helt utan förvarning, då sådana här alltid meddelas via pm per automatik

Fula Gubben
Medlem
Fula Gubbens avatar
Hmm, det låter inte bra. Men ingen av dessa varningar har alltså nått mig. Dock har min mailbox varit full, vilket delvis kan förklara saken.

Men den som PM:ar mig får ju ett automatiskt bot-svar som säger att mailboxen är full. I såna fall kan det vara en god idé att informera om varningar samt att mailboxen är full, t ex genom att skriva en post i någon tråd där jag är aktiv. Jag har inte sett några som helst poster om att jag skulle ha blivit varnad eller tillsagd sista året, sökte i post-historiken igår.

Vad som tycks ha hänt nu är att min mailbox varit full, varningarna har studsat, och moderator(erna) har sedan struntat i meddelandet som talat om detta.

Finns det någon regel som säger att mailboxen inte får vara full? Annars ser jag inte att jag gjort något fel. Ingen av varningarna har som sagt nått mig.

Det här kan vara något för FB att ta principiell ställning till... om ni orkar.

- F.G

core_
Medlem
core_s avatar
Vi har ingen regel som säger att du inte får ha en full pmlåda, men väljer du att under 10 månader hålla den full så är detta DITT val och ansvar och det är heller inget frikort för att komma undan med regelbrott

Systemet skickar förvisso ut dessa automatiskt, men Vid det aktuella tillfället hade du 6 st aktiva varningar samt 6 st preskriberade. Att alla dessa flugit dig obemärkt förbi låter högst osannolikt (och så även om bara de 6 sista).

.ZoeJane.
Moderator
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Hmm, det låter inte bra. Men ingen av dessa varningar har alltså nått mig. Dock har min mailbox varit full, vilket delvis kan förklara saken.

Men den som PM:ar mig får ju ett automatiskt bot-svar som säger att mailboxen är full. I såna fall kan det vara en god idé att informera om varningar samt att mailboxen är full, t ex genom att skriva en post i någon tråd där jag är aktiv. Jag har inte sett några som helst poster om att jag skulle ha blivit varnad eller tillsagd sista året, sökte i post-historiken igår.

Vad som tycks ha hänt nu är att min mailbox varit full, varningarna har studsat, och moderator(erna) har sedan struntat i meddelandet som talat om detta.

Finns det någon regel som säger att mailboxen inte får vara full? Annars ser jag inte att jag gjort något fel. Ingen av varningarna har som sagt nått mig.

Det här kan vara något för FB att ta principiell ställning till... om ni orkar.

- F.G
Mycket riktigt fick jag ett pm från Batikhäxan angående detta och gav också svar även om det inte kunde bli inom fem minuter.
Skrev även att du var välkommen att höra av dig till mig efter avstängningen om du ville ha närmare detaljer kring detta.

Om man nu har full pm box eller stänger av denna så är det ens eget ansvar och då kan man inte bli så förvånad om man plötsligt en dag har blivit avstängd.
Varningar är något som går ut genom automatiska pm och vi får inget svar om mottagarens pm box nu skulle råka vara full.

Men som sagt kan du skicka ett pm till mig så ska jag kopiera varningarna och vad det gällde.
Every man has to die

Svara på ämne
Topp Dela »