Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-06-08, 11:00
  #1
Medlem
Mod ifall det är i fel topic flytta den då.

Så här var det, jag gick in på youjizz som vanligt men den här gången stog det "Trojan,blablablabla.org"

Så jag sitter och virus söker hela datorn nu, någon som vet ifall man dator har blivit infekterad med trojaner? Och hur ska jag gå till väga?
Citera
2012-06-08, 11:11
  #2
Medlem
Ditt antivirusprogram blockerade förmodligen en osäker anslutning till en skum sida, det är nog ingen fara.
Citera
2012-06-08, 11:17
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trimme
Ditt antivirusprogram blockerade förmodligen en osäker anslutning till en skum sida, det är nog ingen fara.

Hoppas det, för MSE hoppade upp direkt med röd ruta och sa att jag var på osäker plats så jag stängde av datorn manuelt direkt. Och nu söker jag efter virus över hela datorn.
Citera
2012-06-08, 11:22
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndHavre
Hoppas det, för MSE hoppade upp direkt med röd ruta och sa att jag var på osäker plats så jag stängde av datorn manuelt direkt. Och nu söker jag efter virus över hela datorn.

Det är nog ingen fara. Om MSE varnade så satte det med största säkerhet stopp för trojanen.
Såna här trojaner stöter man på lite här och där. Se till att du har uppdaterat webbläsaren du använder till senaste versionen.
Men kör scaningen iaf, det är inget du förlorar något på.
Citera
2012-06-08, 12:08
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trimme
Det är nog ingen fara. Om MSE varnade så satte det med största säkerhet stopp för trojanen.
Såna här trojaner stöter man på lite här och där. Se till att du har uppdaterat webbläsaren du använder till senaste versionen.
Men kör scaningen iaf, det är inget du förlorar något på.

Precis lika bra att söka igenom ändå, tror att chrome uppdaterar sig själv
Citera
2012-06-08, 13:51
  #6
Medlem
Dreass avatar
Skaffa ett bättre AV-program, MSE är ganska dåligt.

Avira, Avast, AVG eller Norton Internet Security rekommenderas.
Citera
2012-06-08, 15:41
  #7
Medlem
CooltRomersktNamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndHavre
Mod ifall det är i fel topic flytta den då.

Så här var det, jag gick in på youjizz som vanligt men den här gången stog det "Trojan,blablablabla.org"

Så jag sitter och virus söker hela datorn nu, någon som vet ifall man dator har blivit infekterad med trojaner? Och hur ska jag gå till väga?
Alltså om ditt antivirusprogram upptäckte viruset så är det ju lugnt. Då har det ju stoppat det.
Det är ju hela iden med ett antivirusprogram.
Citera
2012-06-09, 10:21
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CooltRomersktNamn
Alltså om ditt antivirusprogram upptäckte viruset så är det ju lugnt. Då har det ju stoppat det.
Det är ju hela iden med ett antivirusprogram.

Aldrig varit med om sådant förut, men fick ju inge virus eller något skit så är nöjd.
Citera
2012-06-09, 12:11
  #9
Medlem
zxqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndHavre
Hoppas det, för MSE hoppade upp direkt med röd ruta och sa att jag var på osäker plats så jag stängde av datorn manuelt direkt. Och nu söker jag efter virus över hela datorn.
Att stänga av datorn för att man tror att man har fått virus är något av det dummaste du kan göra - eftersom viruset då antagligen kommer lägga sig i autostart.
Citera
2012-06-09, 12:59
  #10
Medlem
brianmolkos avatar
Man kan kolla ofta vad som tagits bort, eller ligger i karantän. Det är ju oftast att antivirusprogrammet går igång och upptäcker viruset du ser varning om det, utan hade du inte sett varning utan kanske bara fått en dator, som beteer sig underligt
Citera
2014-04-21, 13:10
  #11
Medlem
tibnoks avatar
Var in på youjizz.com igår kväll, och startade ett vanligt filmklipp.. Varit på denna sida kanske 4 år tillbaka i tid. Filmklippet gick lite trögt, och den spelade inte upp direkt som det brukar göra, utan det var som att 2 filmer spelades av samtidigt.. PANG! Hela skärmen täcks av en vit sida med bild på mig som nu filmar genom min laptops web-kamera på MIG.

Där står det att datorn låsts av polisen, och att jag hade laddat ned olagliga saker så som barnporr, men kunde betala ca 1000:- för att få en kod som tog bort det. Gick heller inte att bota om datorn i felsäkert läge, och var ett HELVETE att få bort! BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
Citera
2014-04-21, 13:38
  #12
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tibnok
Var in på youjizz.com igår kväll, och startade ett vanligt filmklipp.. Varit på denna sida kanske 4 år tillbaka i tid. Filmklippet gick lite trögt, och den spelade inte upp direkt som det brukar göra, utan det var som att 2 filmer spelades av samtidigt.. PANG! Hela skärmen täcks av en vit sida med bild på mig som nu filmar genom min laptops web-kamera på MIG.

Där står det att datorn låsts av polisen, och att jag hade laddat ned olagliga saker så som barnporr, men kunde betala ca 1000:- för att få en kod som tog bort det. Gick heller inte att bota om datorn i felsäkert läge, och var ett HELVETE att få bort! BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ


Wow - lilla chocken när du såg dig själv - hahaha .

Hur gick du tillväga när du tog bort det ?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback