Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-04-07, 07:56
  #409
Medlem
Poptarts101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damagedone
Du har rätt, grejen är att jag klarar mig bra som det är nu, men när jag tänker på att jag borde börja plugga, då blir det jobbigt helt plötsligt. När jag var yngre så fick jag medicin som hjälpte mot min ångest och det var lättare då. Som jag skrev i första inlägget så har jag suttit en del och då har jag oftast varit ren, så jag har inte varit ständigt påverkad under dom åren, jag vet att det går att hantera.

För övrigt så funderar jag på att trappa ur metadonet när jag har fixat en lägenhet.

Borde börja? Att du får ångest över den tanken beror nog på att pressen på detta kommer från något annat än din egen vilja.. (Men de är bara mitt egna hobbypsykologiska perspektiv)

Har aldrig suttit men kan tänka mig att inlåst blir ångesten annorlunda mot ute i det fria, där man är just fri och vägarna ut ur ångesten blir betydligt fler än att bara "stå ut" och hantera den? Hade nog behövt sitta inlåst för några år sen. Fan att systemet är så jävla dåliga på att sätta dit folk. 😂
Citera
2020-04-08, 17:11
  #410
Medlem
weedman99s avatar
Pga ångest började jag som 14 åring ungefär.. Fick kodein, tramadol (svagare opioder) av en nära familjemedlem. Blev kär i det totalt. Tog inte allt för lång tid innan det blev dagligen sedan eskalerade det totalt när jag gick över till varor några år senare.

För de flesta jag känner började det dock med först röka eller alkohol sen vart de tjack när det var fester och så.
Citera
2020-04-09, 00:06
  #411
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Det har varit mest av att jag har varit nyfiken. Har testat i stort sett det mesta som finns, och har alltid velat testa allt åtminstone engång. Sedan när det finns tillgång till olika droger och man umgås med rätt folk som har och sedan så testar. Ångrar ingenting, och har klarat mig bra. Just nu är det bara kratom och alkohol som jag brukar rätt ofta.
Citera
2020-04-10, 10:30
  #412
Medlem
Damagedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poptarts101
Borde börja? Att du får ångest över den tanken beror nog på att pressen på detta kommer från något annat än din egen vilja.. (Men de är bara mitt egna hobbypsykologiska perspektiv)

Har aldrig suttit men kan tänka mig att inlåst blir ångesten annorlunda mot ute i det fria, där man är just fri och vägarna ut ur ångesten blir betydligt fler än att bara "stå ut" och hantera den? Hade nog behövt sitta inlåst för några år sen. Fan att systemet är så jävla dåliga på att sätta dit folk. 😂

Jag vill tjäna pengar på laglig väg, hur jag gör det är inte viktigast, men jag vill att det ska finnas stabilitet. Jag är trött på livet jag levt och jag kan helt ärligt säga att jag ångrar mina val i livet.

Enligt mig är det lättare att hantera ångesten på anstalt. Det är inte jobbigt att sitta, det jobbiga börjar när du muckar, i alla fall för mig som inte har lägenhet, jobb eller någon utbildning. På anstalt blir det en paus från det riktiga livet och man slipper massa problem, om man har det, ett tag i alla fall. Har man det bra ställt så är det givetvis annorlunda.

Jag vet att allt är självförvållat och att det går att fixa och jag känner mig säker på att det blir bra till slut.
Citera
2020-04-13, 10:00
  #413
Medlem
Poptarts101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damagedone
Jag vill tjäna pengar på laglig väg, hur jag gör det är inte viktigast, men jag vill att det ska finnas stabilitet. Jag är trött på livet jag levt och jag kan helt ärligt säga att jag ångrar mina val i livet.

Enligt mig är det lättare att hantera ångesten på anstalt. Det är inte jobbigt att sitta, det jobbiga börjar när du muckar, i alla fall för mig som inte har lägenhet, jobb eller någon utbildning. På anstalt blir det en paus från det riktiga livet och man slipper massa problem, om man har det, ett tag i alla fall. Har man det bra ställt så är det givetvis annorlunda.

Jag vet att allt är självförvållat och att det går att fixa och jag känner mig säker på att det blir bra till slut.

Du fick väl någon slags utslussning? Klart det går att fixa, lite jävlaranamma o ta sig genom de jobbiga perioderna utan att låta sig bli nedgrävd är det jag brottas med just nu. Däremellan ta tag i småsaker som annars ger en ångest o ursäktstankar...
Citera
2020-04-21, 10:00
  #414
Medlem
Damagedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poptarts101
Du fick väl någon slags utslussning? Klart det går att fixa, lite jävlaranamma o ta sig genom de jobbiga perioderna utan att låta sig bli nedgrävd är det jag brottas med just nu. Däremellan ta tag i småsaker som annars ger en ångest o ursäktstankar...

Ursäkta för sent svar, internet har varit nere där jag är.

Jag har aldrig fått någon form av utsluss, jag har muckat till ingenting varje gång.
Det blir extra svårt att styra till livet om man inte har nånstanns att ta vägen när man är fri. Sist jag muckade så fick jag hjälp av min familj med min boendesituation, men det är något som jag inte gillar att be om.

Jag kommer förmodligen behöva bo på något stödboende först och sedan flytta till en försökslägenhet och då krävs det att jag sköter mig och håller mig drogfri och lämnar negativa urinprov. Helst så vill jag givetvis flytta till en försökslägenhet direkt. Jag håller på och jobbar för det och jag är helt säker på att det kommer att lösa sig för det här är det viktigaste jag behöver styra upp så jag gör allt som krävs för att det ska lösa sig.
Citera
2020-04-25, 16:15
  #415
Medlem
Jormapormas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daige
(Det här är förmodligen felpostat, men eftersom frågan är allmän och inte begränsad till en specifik drog, så hoppas jag frågan passar här, ingen annan kategori inom droger verkade passa)


Ni som själva drogar, har drogat, eller känner någon som droger eller har drogat...kan ni förklara varför man överhuvudtaget ger sig in på såna här saker? Vad är motiven? Har ni (eller dem) inte haft minsta riskmedvetande och överlevnadsinstinkt? Var ni helt desperata och hjärndöda när ni började? Hur i HE...ja, ni fattar. Ni fattar att jag inte fattar.

Att folk börjar röka, snusa och supa kan jag förstå, för det är "socialt accepterat" och farorna är inte direkt överhängande, men just droger...där löper man ju risk att skada både sig själv och andra allvarligt. Ändå detta omfattande drogmissbruk som aldrig verkar mattas av. Jag kan verkligen inte förstå att detta bara fortsätter.

Själv lärde jag mig i skolan att det var farligt med droger och de flesta med någorlunda normal intelligenskvot avstår väl förhoppningsvis från att göra farliga saker? Sen har jag haft en ganska "skyddad" uppväxt så jag har aldrig ens behövt fundera på om jag skulle vilja testa droger, och hade jag haft chansen hade jag nog insett hur dumt det var. För varför ska man egentligen börja droga?

Please, enlighten me.

Rökning är otroligt farligt.

Jag gillar kickar, att bli berusad samt att utforska sinnet. Fick mig en funderare när jag fick knark på recept- dubbelmoralen, samt blivit mer öppensinnad och ifrågasättande av våra normer. Var samtidigt mkt psykiskt sjuk i flera år med ångest varje dag, ledsen, ville dö. Testade cannabis som jag tror räddade mitt liv, på kvällarna kunde jag helt plötsligt skratta och må bra. Kom in på darknet och där fanns ett smörgåsbord.

Testade psykadeliska - underbart
Testade opiater- underbart men farligt i längden

Nu tar jag Ketamin mot min sjukdom och för att flumma. Röker även gräs. Jag trivs med det och är inte längre sjukskriven. Ketaminet förändrade allt.

När det gäller droger så måste man vara försiktig och sätta några slags gränser. Samma som att man inte köper ett helrör med vodka och halsar i sig istället för 6-8 bärs.

Jag gillar alkohol, berusningen men kan fucka upp mitt psyke dagar efter intag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback