Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-06-06, 00:29
  #1
Medlem
lirareflashbacks avatar
http://perfectinternetsecurity.yolasite.com/
http://perfectinternetsecurity.tk/

riktigt bra guide som handlar om vpn, fildelning och annat
en annan grej som e bra med den e att den e som en "sticker" då precis allt inom säkerhet finns på denna sajten så man slipper söka fram och tillbaka mellan forum och andra sajter
Citera
2012-06-06, 00:44
  #2
Medlem
enmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lirareflashback
http://perfectinternetsecurity.yolasite.com/
http://perfectinternetsecurity.tk/

riktigt bra guide som handlar om vpn, fildelning och annat
en annan grej som e bra med den e att den e som en "sticker" då precis allt inom säkerhet finns på denna sajten så man slipper söka fram och tillbaka mellan forum och andra sajter

Har inte kollat igenom sidan än och vill inte verka dryg eller elak på nått sett. Men har du några bevis på att sidan är okej? Alltså att det dom säger är sant osv?
Citera
2012-06-06, 01:50
  #3
Medlem
lirareflashbacks avatar
du är välkommen
bevis för att pgp verkligen fungerar? bevis för att guiden för å sätta upp en vpn server och testa bittorrent säkerhet funkar? bevis för att det faktiskt är så att om man deletar en fil o tömmer papperskorgen så är filen fortfarande kvar på datorn? bevis för att det går att spoofa en mac adress och även ändra dns server osv? såna bevis menar du? jo min pgp funkar alldeles finfint o ja lyckades ändra min mac adress också osv. när jag installerade en keylogger på datorn så kunde den faktiskt inte läsa av nåt alls. så jag klagar inte.
försöker förstå hur du tänkte egentligen när du ställde frågan?
som jag skrev tycker jag d e bra att allt det mesta e samlat på en enda sajt så man slipper söka fram och tillbaka mellan forum och andra sajter då man letar info
Citera
2012-06-09, 21:47
  #4
Medlem
lirareflashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enmi
Har inte kollat igenom sidan än och vill inte verka dryg eller elak på nått sett. Men har du några bevis på att sidan är okej? Alltså att det dom säger är sant osv?

väldigt konstig fråga egentligen. du har ju varenda säkerhetsprogram värt namnet med i guiden på sjten och med bilder o utförliga instruktioner osv. pgp o andra program där e välkända. visste du inte det
Citera
2012-06-10, 16:41
  #5
Medlem
denemos avatar
Läste igenom den där sidan efter att den blev länkad i någon annan tråd och den är riktigt bra. Lärde mig en massa nya saker som jag inte hade koll på och jag trodde jag hade lite koll iaf men tydligen inte Iaf, säkrade upp mitt system med den sidan och efter att ha installerat TuneUp (eller vad det hette), optimerat datorn och sedan tagit bort programmet (orka trials) så startar och arbetar datorn mycket snabbare och då tyckte jag ändå att jag hade optimerat den ganska bra innan.

Kan varmt rekommendera den där sidan och kommer garanterat spara den till framtiden. Den första sida jag kommer att besöka efter varje gång jag har formaterat datorn
Citera
2012-06-10, 18:57
  #6
Medlem
lirareflashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denemo
Läste igenom den där sidan efter att den blev länkad i någon annan tråd och den är riktigt bra. Lärde mig en massa nya saker som jag inte hade koll på och jag trodde jag hade lite koll iaf men tydligen inte Iaf, säkrade upp mitt system med den sidan och efter att ha installerat TuneUp (eller vad det hette), optimerat datorn och sedan tagit bort programmet (orka trials) så startar och arbetar datorn mycket snabbare och då tyckte jag ändå att jag hade optimerat den ganska bra innan.

Kan varmt rekommendera den där sidan och kommer garanterat spara den till framtiden. Den första sida jag kommer att besöka efter varje gång jag har formaterat datorn

samma här. trodde åxå att ja hade optimerat datorn på alla sätt, inkl säkerhetsaspekterna framförallt då men efter att vatt inne där förstod jag ju snabbt att så inte va fallet
jo, given bookmark
Citera
2012-06-10, 19:20
  #7
Medlem
lupozs avatar
Tack för tipset!
Detta ska undersökas så fort tiden tillåter.
Citera
2012-06-11, 14:43
  #8
Medlem
Three-Gringoss avatar
Intressant sida det där, har läst delen om VPN och bittorrent ganska noggrant. Det jag inte får att funka är "Browser IP ***.***.**.** was detected by UDP" slår jag av slår jag av det som krävs i utorrent för att inte det skall komma upp på http://checkmytorrentip.com så vägrar det ladda ned. Jag kör med anonine och PPTP.

Det är inte mitt IP nummer som visas utan det är anonines och jag har svårt att avgöra betydelsen av att det kan upptäckas, mer än att en eventuell spårare kan se vem min VPN-leverantör är.

Det andra problemet är att jag inte hittar delen "Non-Admin access" i Vista.

Dessutom, angående krypteringen varför PGP www.pgp.com och inte truecrypt?
__________________
Senast redigerad av Three-Gringos 2012-06-11 kl. 14:46.
Citera
2012-06-11, 15:02
  #9
Medlem
denemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Three-Gringos
Intressant sida det där, har läst delen om VPN och bittorrent ganska noggrant. Det jag inte får att funka är "Browser IP ***.***.**.** was detected by UDP" slår jag av slår jag av det som krävs i utorrent för att inte det skall komma upp på http://checkmytorrentip.com så vägrar det ladda ned. Jag kör med anonine och PPTP.

Det är inte mitt IP nummer som visas utan det är anonines och jag har svårt att avgöra betydelsen av att det kan upptäckas, mer än att en eventuell spårare kan se vem min VPN-leverantör är.

Det andra problemet är att jag inte hittar delen "Non-Admin access" i Vista.

Dessutom, angående krypteringen varför PGP www.pgp.com och inte truecrypt?

Från vad jag förstod av att söka runt lite på Google så kan man inte slå av UDP helt och hållet i uTorrent. Om ni hittar hur man gör det så får ni gärna dela med er
Citera
2012-06-11, 15:28
  #10
Medlem
Three-Gringoss avatar
Alltså det är inga problem att slå av UPD i utorrent, i utorrent Inställningar-BitTorrent-Aktivera stöd för UDP-tracker. Bara att bocka ur "Aktivera stöd för UDP-tracker" räcker inte för att bli av med "Browser IP ***.***.**.** was detected by UDP" (för mig iaf, vet inte vad jag gör för fel).

Det som krånglar till det lite är att jag har blivit tvungen att byta ner mig till version 2.2.1 av utorrent för att jag får "disk överberlastad 100%" med den nya versionen.
Citera
2012-06-12, 02:22
  #11
Medlem
lirareflashbacks avatar
tycker det va intressant med detta under FAQ part 1 att ta ett enkelt lösenord typ "flashback" och välja hash 512 scriptet i crypto och ta hash värdet 3bbd941dd946e6344ddae2eb3e3fe364e5524c3e1fb5c69d15 8019fd156aeb1e4caa0aa1c2d8990ee4f3670eae8f5bf1e581 838f00cbaa1cc062f55b3c9a441f och sedan gå till det andra scriptet och "vända" på värdet och få f144a9c3b55f260cc1aabc00f838185e1fb5f8eae0763f4ee0 998d2c1aa0aac4e1bea651df910851d96c5bf1e3c4255e463e f3e3be2eadd4436e649dd149dbb3
och sedan använda det som lösenord! flashback kommer man ju alltid ihåg (eller nåt annat lösenord man minns) men ingen kommer ju på tanken att man använt dessa script o kör på lösenord som är 100 plus tecken mixat siffror o bokstäver. mkt användbart tips faktiskt!

jag undrar dock lite över det som står att "To put the above password-example into perspective and to fully understand just how easy, or difficult, it is to crack someones password, a password like ”darren” would take only 3 seconds to crack on a workstation and the password ”Land3rz” would take only 58 minutes to crack on a supercomputer. Should you choose the password ”B33r&Mug” it would take 2 and a half years to crack on a workstation but only 84 days on a supercomputer."

är det verkligen så? jag testade http://lastbit.com/pswcalc.asp och där fick jag inte alls samma värden. där stå det att det skulle ta 7020 år på 100 datorer att räkna ut det lösenordet
vad gäller?

hur lång tid skulle det ta att knäcka ett lösenord som är f144a9c3b55f260cc1aabc00f838185e1fb5f8eae0763f4ee0 998d2c1aa0aac4e1bea651df910851d96c5bf1e3c4255e463e f3e3be2eadd4436e649dd149dbb3

nån som testat instruktionerna under faq part 2 , 10. Cell phones and Internet security på http://perfectinternetsecurity.tk/ ?
fick antiviruset o firewallen att funka men inte cellcrypt mobile riktigt. nån som använder det?
Citera
2012-06-12, 02:27
  #12
Medlem
lirareflashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Three-Gringos
Intressant sida det där, har läst delen om VPN och bittorrent ganska noggrant. Det jag inte får att funka är "Browser IP ***.***.**.** was detected by UDP" slår jag av slår jag av det som krävs i utorrent för att inte det skall komma upp på http://checkmytorrentip.com så vägrar det ladda ned. Jag kör med anonine och PPTP.

Det är inte mitt IP nummer som visas utan det är anonines och jag har svårt att avgöra betydelsen av att det kan upptäckas, mer än att en eventuell spårare kan se vem min VPN-leverantör är.

Det andra problemet är att jag inte hittar delen "Non-Admin access" i Vista.

Dessutom, angående krypteringen varför PGP www.pgp.com och inte truecrypt?

varför kör du inte med openvpn istället?
men om det endast e din vpn ip som står ska d ju vara lugnt. när jag testade står min vpn också listad men under udp så står det NO (precis som det står i faq:en att det bör göra)
angående pgp står det i faq:en att "there are alternatives, it´s just that they do not offer the same wide range of options or security, to our knowledge. "
vetifan. jag gillar pgp o har använt det i hur många år som helst på den tiden man drog ned det från pgpi.com
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback