2012-06-05, 16:16
Medlem
Hej,

Bukowskis har visning denna vecka inför den kommande stora auktionen nästa vecka. Har någon gått på en sådan visning och kan berätta lite mer om hur det går till?
Framförallt så undrar jag om det funkar bra att komma dit och gå runt och titta på de olika föremålen utan att ha någon egentlig plan att köpa något (dvs, använda visningen litegrann som ett besök på ett museum), eller om personalen kommer att blänga ilsket på mig om det inte ser ut som att jag funderar på att spendera ett par hundratusen kronor.
Citera
2012-06-05, 21:21
Medlem
Det är ju en sorts budgivning. Har sålt en tavla tidigare på bukowskis.. Titta runt som du gör i ett museum går knappt att göra, det är personal där som frågar dig direkt om föremålet du kollar på.
Citera
2012-06-08, 00:48
Medlem
Jag har varit på massor av visningar. Gå dit! Hur trevligt som helst.

Ingen kommer att titta konstigt på dig och ingen kommer att fråga något.

Gå runt i lugn och ro och njut av vackra saker. Som på ett museum men du får lyfta och känna på sakerna. Be personalen öppna en monter och titta närmare om något ser fint ut.

På själva auktionsdagen finns inget direkt att se utan det är på visningen du ska.
Citera
2012-06-08, 04:41
Medlem
Det är inte några konstigheter alls. Det är bara att gå in och gå runt efter eget tycke och smak och kolla på allt som finns. Katalogen kostar ett par hundringar så det kanske är överkurs för dig. Men det finns alltid lånekataloger som du fritt kan ta med från receptionen näår du går runt. För övrigt finns det alltid en liyten etikett på varje föremål där du kan läsa en enkel information, t ex utropspris etc.

Dina funderingar om att inte passa in i UPPFATTNINGEN om den speciella status som du tror gäller på en Bukowskivisning kan du glömma. Gå och ställ dig i hörnet och säg: "glöm Bukowskistatus" 304 069.
gånger.

Bukowskimänniskorna som du kommer att se i lokalerna vet ingenting om dig och funderar inte heller på vem du är, hur du ser ut eller vad du har där att göra. Ingen kommer att blänga.

Tvärtom - de kommer att bli jätteglada att få visa upp sin utställning för en (kanske) ung människa som (kanske) nyligen har upptäckt det intressanta med äldre konst och konsthantverk.

Fråga gärna någon där bland personalen om någon sak. Var inte rädd för att stäålla enkla frågor. Om du har tur kan du då möta någon av de som jobbar där och brinner för sitt kunskapsområde. Men varning - det kan vara smittsamt.

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in