Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2015-03-16, 23:01
  #61
Medlem
Gamlings avatar
Till grunden rätt optimistisk trots allt! Främst tack vare den teknologiska utvecklingen som gör det svårare för våra herrar och deras hantlangare att ljuga ohämmat!

Ser fram emot den teknologiska singulariteten!
Citera
2015-03-18, 22:45
  #62
Medlem
Ja med tanke på att fattigdomen minskar och minskar och folk tror att de inom sin livstid kommer att uppleva den akuta fattigdomen upphöra. Det är väldigt positivt.

I och med ifall den politiska apparaten kommer att växa och bli mer och mer lik ett terrorsamhälle är de mer delat hos mig. Men det beror på hur vi agerar! Ett terrorsamhälle kan bara finnas ifall människor vänder manken till. Ifall man tänker på vilken utveckling vi haft i Europa de senaste hundra åren kan man hoppas på att samma sker i u-världen idag. Mycket pekar på det.

Det enda som skulle kunna förstöra vårt fria liv är väl illuminati skulle jag tro. Ifall de finns. Men även där skulle det bli svårt att införa ett totalt kontrollsamhälle.

Jag är optimistisk!
Citera
2016-04-01, 10:30
  #63
Medlem
Supersmurfens avatar
Bumpar denna tråd då det har gått ett år sedan nån skrev i den. Vilket år dessutom! Det har hänt en del!

Nåväl, jag är ännu mer pessimistisk inför framtiden!

I korthet så ser jag en framtid där välfärdsstaten kollapsar och drar med sig vanligt folk i fallet. Det som kommer efter är en ny variant av välfärdsstat som endast kräver att man offrar sig lite mer än vad man gjorde under den tidigare.

Ökad islamisering av samhället och ökad genus-postmodernism.

Putin som tittar på Gotland och slickar sig runt munnen.

Jag har ca tre, i bästa fall fyra decennier kvar att leva på denna planet och dessa decennier kommer jag se hur jag beskattas så mycket att jag inte kommer ha några besparingar på ålderns höst. Pension kommer jag inte få, möjligen en mkt liten sådan trots att jag jobbat hårt sedan jag var 18, och jag har haft medelhöga inkomster under arbetsliv.

Sverige kommer (är) vara förändrat i grunden. Det fanns inga "no go-zones" för 10-15 år sen, nu finns sådana områden i varje större stad och de kommer bli fler.

Det enda som jag ser som positivt är den tekniska utvecklingen.

Nåväl frihetsvänner, vad tror ni?
Citera
2016-04-18, 12:18
  #64
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supersmurfen
Sverige kommer (är) vara förändrat i grunden. Det fanns inga "no go-zones" för 10-15 år sen, nu finns sådana områden i varje större stad och de kommer bli fler.
Citat:
Ursprungligen postat av Supersmurfen
Nåväl frihetsvänner, vad tror ni?
Om inte ens liberaler kan akta sig för att använda sig av militär terminologi som stals av riktiga galgfåglar är det inte speciellt hoppfullt.

En liten ljuspunkt är dock att Magasinet Neo lades ned i höstas. Hellre ingen tidning än en dålig tidning.
Citera
2017-04-22, 04:26
  #65
Medlem
Supersmurfens avatar
Bump!

Ja, nu är jag ännu mera pessimistisk inför framtiden.
Citera
2017-04-22, 14:02
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supersmurfen
Bump!

Ja, nu är jag ännu mera pessimistisk inför framtiden.
Det går lite upp och lite ner, det är min erfarenhet. Om tio år kommer vi oroa oss för något jävligare än militanta islamister och folk från långtbortistan som vill leva på våra skatter. Men visst, det såg roligare ut 1978, 1993 och 2006, det minns jag. Rätt minusfritt då.

Bästa vi kan göra nu är att stoppa inflödet och ta hand om de som anlänt på bästa sätt.

Lite intressant att se hur en mer hardcore liberalist ser på "integration".

(lite kul att känna sig som antigubben på det här subforumet och ändå ha röstat på det parti som nu kallar sig "Liberalerna" sen urminnes tider. Men nästa gång blir det nog sossarna och rött för första gången)
__________________
Senast redigerad av Kokoluring 2017-04-22 kl. 14:07.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback