Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-06-04, 13:41
  #1
Medlem
KimNeilJungs avatar
Välkomna till subforumet om Palmemordet. Då den enda tråden om MpOP blivit för stor och ohanterbar har vi nu ett underforum avsett enbart för det ämnet. Flashbacks regler och KoATs specialregler som t ex länkposter gäller naturligtvis även här.

Mvh

KNJ & Ceph.
__________________
Senast redigerad av KimNeilJung 2012-06-04 kl. 16:08.
Citera
2012-06-04, 15:49
  #2
Medlem
Om någon mer vill vara med och "ange tonen" i den nya Palmetråden så passa på:

https://www.flashback.org/t1886645

Varför inte presentera det scenario ni själva tror på, inledningsvis? Eller lägga in speciellt viktiga samlingar av fakta? Jag upptäckte tråden av en slump och passade på att torgföra min egen teori.

MEN AV NÅGON ANLEDNING FLYTTAS DET MAN SKRIVER I NYA UNDERFORUMET HIT ...?
__________________
Senast redigerad av lehs 2012-06-04 kl. 16:33.
Citera
2012-06-04, 16:03
  #3
Medlem
Varför en ny MOP-tråd? Kan lösningen ligga i denna åtgärd?
Citera
2012-06-04, 16:07
  #4
Medlem
KimNeilJungs avatar
Ja alltså, den här tråden är då inte till för diskussion om mordet. Inlägg flyttade till den stora tråden.

//mod
Citera
2012-06-04, 16:17
  #5
Medlem
Kan ni ge något exempel på vad man får skriva här, vad som inte flyttas till "stora tråden"?
Citera
2012-06-04, 16:50
  #6
Medlem
cephs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Om någon mer vill vara med och "ange tonen" i den nya Palmetråden så passa på:

https://www.flashback.org/t1886645

Varför inte presentera det scenario ni själva tror på, inledningsvis? Eller lägga in speciellt viktiga samlingar av fakta? Jag upptäckte tråden av en slump och passade på att torgföra min egen teori.

MEN AV NÅGON ANLEDNING FLYTTAS DET MAN SKRIVER I NYA UNDERFORUMET HIT ...?

Poängen med det nya underforumet är att göra alla parallella diskussioner om olika motiv, tekniska aspekter m.m. som pågår mer överskådliga för både användare och moderatorer. Då alltså i form av separata trådar, helt enkelt.

Den stora befintliga tråden får ligga kvar, dels som resurs naturligtvis och dels som ett ställe för sådana inlägg i debatten som inte gör sig bra som en egen tråd. Vid en första anblick verkar dessa första steg till en omstrukturering lite spretiga men jag tror att det det artar sig med tiden. En dylik approach finns i 9/11-forumet.

Så det är med andra ord fritt fram att starta nya trådar om allt från historiska teorier (exempelvis PKK-spåret) till nyare dito, trådar för diskussioner om GMs tänkta flyktväg, de olika vittnesuppgifterna från mordnatten, publikationer i media då och nu, om CP-kalaset och omständigheterna kring detta och så vidare.

Vidare till jag tillägga att jag personligen är sugen på att se Sveriges bästa MOP-diskussion ta form i det här forumet. Ett eget dedikerat underforum var första steget.
__________________
Senast redigerad av ceph 2012-06-04 kl. 17:09.
Citera
2012-06-04, 17:32
  #7
Medlem
Error21s avatar
Bra initiativ!
Jag tycker att det vore bra om den som skapade en post skulle kunna gå in och redigera posten i efterhand. Då skulle man kunna bygga en post om ett ämne/företeelse eller person under lång tid och samla alla fakta på ett ställe. Lite som en Wiki
Är det möjligt, annars måste vi nog skapa en wiki som komplement till denna gigantiska tråd. Det börjar bli väldigt rörigt och samma saker tas upp om och om igen.

Vad händer med länktråden nu+
Citera
2012-06-04, 17:39
  #8
Medlem
Error21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceph
Poängen med det nya underforumet är att göra alla parallella diskussioner om olika motiv, tekniska aspekter m.m. som pågår mer överskådliga för både användare och moderatorer. Då alltså i form av separata trådar, helt enkelt.

Den stora befintliga tråden får ligga kvar, dels som resurs naturligtvis och dels som ett ställe för sådana inlägg i debatten som inte gör sig bra som en egen tråd. Vid en första anblick verkar dessa första steg till en omstrukturering lite spretiga men jag tror att det det artar sig med tiden. En dylik approach finns i 9/11-forumet.

Så det är med andra ord fritt fram att starta nya trådar om allt från historiska teorier (exempelvis PKK-spåret) till nyare dito, trådar för diskussioner om GMs tänkta flyktväg, de olika vittnesuppgifterna från mordnatten, publikationer i media då och nu, om CP-kalaset och omständigheterna kring detta och så vidare.

Vidare till jag tillägga att jag personligen är sugen på att se Sveriges bästa MOP-diskussion ta form i det här forumet. Ett eget dedikerat underforum var första steget.


Det tog ett tag innan jag fatta upplägget men om man går hit så fattar man
https://www.flashback.org/f439

bra initiativ!!
Citera
2012-06-04, 17:42
  #9
Medlem
Error21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Error21
Bra initiativ!
Jag tycker att det vore bra om den som skapade en post skulle kunna gå in och redigera posten i efterhand. Då skulle man kunna bygga en post om ett ämne/företeelse eller person under lång tid och samla alla fakta på ett ställe. Lite som en Wiki
Är det möjligt, annars måste vi nog skapa en wiki som komplement till denna gigantiska tråd. Det börjar bli väldigt rörigt och samma saker tas upp om och om igen.

Vad händer med länktråden nu+


Det tog ett tag innan jag fatta upplägget men om man går hit så fattar man
https://www.flashback.org/f439
Citera
2012-06-04, 17:51
  #10
Medlem
Error21s avatar
Detta är ju superbra !!!
Nu har vi verkligen ett bättre verktyg tycker jag, men vi saknar fortfarande någonstans att sammanställa information. För att göra det behövs en funktion där man kan gå in och redigera en och samma text fler gånger, lägga till och ta bort info.


Går det att fixa så att posterna i länktråden blir redigerbara i alla evighet. Då skulle man kunna samla och sammanställa fakta där och länka ner i de andra trådarna.
Citera
2012-06-04, 18:03
  #11
Avstängd
Säkra på att detta är så smart? På Portnoys forum slutade ju detta system med att debatten blev så uppdelad att det dog ut. Jag gillar faktiskt tempot i tråden, med nya sidor varje dag och olika smakrika diskussioner hit och dit. Dessutom så tycker jag att nästan alla olika ämnen vi diskuterar överlappar varandra såpass mycket att en del kontext av värde kan gå förlorat om vi stolpar upp det. Dessutom så känns det ju kamratligare om alla hänger på samma ställe och det blir lättare att läsa.

Delar vi upp diskussionen kommer experterna på flyktvägar och vittnesmål bli att hänga i en tråd och experterna på nyanserna i underättelsekomplexen och dåtidshistoria bli att hänga i en annan. Har vi det inte fint här i den stora tråden där vi kan komplettera varandra?

My two cents
__________________
Senast redigerad av jakeclawson 2012-06-04 kl. 18:07.
Citera
2012-06-04, 18:08
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
Säkra på att detta är så smart? På Portnoys forum slutade ju detta system med att debatten blev så uppdelad att det dog ut. Jag gillar faktiskt tempot i tråden, med nya sidor varje dag och olika smakrika diskussioner hit och dit. Dessutom så tycker jag att nästan alla olika ämnen vi diskuterar överlappar varandra såpass mycket att en del kontext av värde kan gå förlorat om vi stolpar upp det. Dessutom så känns det ju kamratligare om alla hänger på samma ställe och det blir lättare att läsa.

Delar vi upp diskussionen kommer experterna på flyktvägar och vittnesmål bli att hänga i en tråd och experterna på nyanserna i underättelsekomplexen och dåtidshistoria bli att hänga i en annan. Har vi det inte fint här i den stora tråden där vi kan komplettera varandra?

My two cents

Instämmer, trist behöva hoppa i flera forum.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback