Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-10, 20:34
  #181
Medlem
club01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
Det var väldigt mycket prat om filéer. Låt mig säga att både ox- och fläskfilé är helt överskattade. Jag rekommenderar att du hellre äter ryggbiff - den troligtvis bästa och möraste delen på djuret.

Nej, jag röstade inte miljöpartiet. Låt mig säga att jag råkade rösta "fel" fast det kommer att bli ändring på det 2014 - om det nu spelar någon roll egentligen - "same shit different asshole".

Om jag har råd? Nej, jag inte råd med dyra leksaker, d.v.s., en bil med 500+ hk under huven. Rikemansbarn som kör omkring i pappas dyra Porsche eller annat märke behöver ju förstås inte oroa sig om det ekonomiska.

Autobahn säger du? *skratt* Det är synd att behöva åka ända till Tyskland för att leka lite. Jo förresten, Autobahn har också hastighetsbegränsningar. Det alltså en myt att man får köra som en komplett idiot överallt. Alla länder värnar om andra trafikanter på vägarna. De som inte gör det brukar ha en massa kors vid vägkanten...

Och sist men inte minst, att trampa gasen i botten på öde motorväg mitt i natten? Nej, det har jag faktiskt aldrig gjort. Däremot så har jag blivit omkörd av idioter och sett dem ryka med splittrad vindruta 5-10 km längre fram. 99,9% av alla bilister är amatörer och har ingen aning om hur en bil ska hanteras, och än mindre en leksak med 500+ hk. Det krävs ett proffs och det tror jag inte för en sekund att Du är. Du pratar mest om filéer, skor och politiska partier.

Finns sektioner med helt fri fart även om man kan bli stoppad om man nu åker 300kmh. Det beror på förhållanden på vägen. Men upp 240kmh är alltid lagligt att köra på fri farts områden.
Men ja jag håller med ditt resonemang att man kan visst hålla sig till hastighetsgränsen som för övrigt är 120kmh och inte 110 idag här i Sverige. Men jag är inte emot lekande heller så fria vägar och bra förhållanden så kan man gasa på. Även om man nu inte skall köra som en "galning" bara för det. Någorlunda kontrollerat och vettig körning även om det är svårt för dom flesta idioter.
Sen rikemansbarnen i lyxbilar är väl en sak men faktum är att det finns bilar för svennsonpriser med 500hk + också. Dock är det oftast entusiastbilar som sällan gasas eller kanske inte ens körs på gatan utan används på banan. Sedan finns det mellansvennson bilar med 2-350hk ca och där är det ungefär 50-50 med idioter och vettiga människor. Detta kommer man ju alltid få leva med även om vi så skulle ta bort alla bilar. Då skulle 50% köpa en vettig och användbar svennsoncyckel medans 50% skulle köpa en racer och fortfarande köra som galningar. Man får anpassa sin egen hastighet och tänka på riskerna för idioter finns det oavsett hästkrafter och färdmedel.
Citera
2012-07-10, 20:57
  #182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av club01
Finns sektioner med helt fri fart även om man kan bli stoppad om man nu åker 300kmh. Det beror på förhållanden på vägen. Men upp 240kmh är alltid lagligt att köra på fri farts områden.
Men ja jag håller med ditt resonemang att man kan visst hålla sig till hastighetsgränsen som för övrigt är 120kmh och inte 110 idag här i Sverige. Men jag är inte emot lekande heller så fria vägar och bra förhållanden så kan man gasa på. Även om man nu inte skall köra som en "galning" bara för det. Någorlunda kontrollerat och vettig körning även om det är svårt för dom flesta idioter.
Sen rikemansbarnen i lyxbilar är väl en sak men faktum är att det finns bilar för svennsonpriser med 500hk + också. Dock är det oftast entusiastbilar som sällan gasas eller kanske inte ens körs på gatan utan används på banan. Sedan finns det mellansvennson bilar med 2-350hk ca och där är det ungefär 50-50 med idioter och vettiga människor. Detta kommer man ju alltid få leva med även om vi så skulle ta bort alla bilar. Då skulle 50% köpa en vettig och användbar svennsoncyckel medans 50% skulle köpa en racer och fortfarande köra som galningar. Man får anpassa sin egen hastighet och tänka på riskerna för idioter finns det oavsett hästkrafter och färdmedel.

Jag har ingenting annat att kommentera i ditt inlägg förutom att den allra vanligaste maxhastigheten i Sverige är 110 km/h om inget annat anges. 120 km/h är förhållandevis ovanligt. Så det är mer eller mindre "regel" att hålla 90-110 km/h på motorvägar. Jag kommer inte ens ihåg när jag senast såg en 120-skylt.
Citera
2012-07-11, 01:50
  #183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
Jag har ingenting annat att kommentera i ditt inlägg förutom att den allra vanligaste maxhastigheten i Sverige är 110 km/h om inget annat anges. 120 km/h är förhållandevis ovanligt. Så det är mer eller mindre "regel" att hålla 90-110 km/h på motorvägar. Jag kommer inte ens ihåg när jag senast såg en 120-skylt.

Finns mängder med 120-skyltar till och från bland annat Stockholm så ovanligt är det definitivt inte.
Citera
2012-07-11, 02:50
  #184
Medlem
Filantropis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system_core
Visserligen är maxfart (lagligt) 90-110 km/h men det är hur fort man kommer upp dit och sen över som gäller. Upp till var och en och köra över och ta risker och böter.

Jag har kört både Audi R8 med V8 och V10, båda går ruggigt bra och kan ej jämföras med en bil på ynka 200hk. Hur det känns, ja det känns fantastiskt om man är en fartdåre

Själv har man bara en gammal trimmad Audi
Audi R8 är estetiskt perfektion. Jag kan inte ens föreställa mig hur det känns att färdas i en.
Citera
2012-07-11, 04:29
  #185
Medlem
Greve-Von-Boegroefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppryckning
Har provkört Volvos värstingsportbil Volvo V70R

Denna var extrautrustad med trim för över 300 000 kr, 550 hk, 1000 Nm, 0-100 på 4.2 sek

Sjuk känsla att köra en supersportbil, önskar att jag ägde en

Hur kan du använda de två orden i samma inlägg?

En medelsvensson-släpa-ungarna-till-dagis-herrgårdsvagn är inte och kommer aldrig bli en sportbil och definitivt inte en supersportbil. Inget fel att ha som bruksholk men ska inte ställas i samma stall som Murcielago, F430, 911T och likande.

Förresten, väldigt runda och fina siffror. Säker på att du inte hittar på nu? Dessutom, 300.000:- för fjuttiga 250hk extra? Den som beställt det jobbet har blivit blåst, det är säkert.


"Sleepern": 945 på 205hk är INGEN sleeper. 940 kunde man få med 190hk och dessutom fanns 960 parallellt med 204hk. Tyvärr ingen sleeper.
__________________
Senast redigerad av Greve-Von-Boegroef 2012-07-11 kl. 04:37.
Citera
2012-07-11, 04:31
  #186
Medlem
Greve-Von-Boegroefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kringlarn999
Du kan ju tycka 1+1 = 3. Problemet är att du har fel. Men men, fortsätt tro att du har en sleeper. Hade en s80 t6 med 300 hästar; den var slö som en sten imo (även om kunde köra ifrån en och annan äcklig turkbmw).

Har åkt med kompisens Dodge Ram srt-viper med kompressor o lite annat godis (700++ hk), man kände verkligen kraften när han drog på, men accet jämfört med min mc var inte på samma nivå iaf, hade varit hejdå vid ett race.

Har man åkt mc så är det svårt att bli impad av accet i en bil, är mer kraften och ljudet som jag tycker är lite skönt.

1. Vad är en srt-viper för nått?

2. S80 T6 har inte 300hk.
__________________
Senast redigerad av Greve-Von-Boegroef 2012-07-11 kl. 04:36.
Citera
2012-07-11, 10:26
  #187
Medlem
Nissan skyline r32 gtr med helt smidd motor, bänkad till 602 HK på hjulen med E85.
Känslan? Obeskrivlig, draget tar aldrig slut!
Att ens försöka jämföra sin 940 med chipp, öppet filter och ett ladd på 1,2 bar och 2,5/3 tum efter turbon är helt meningslöst då det levererar 200-240 HK beroende på motorskick, programvara osv. (har själv haft ett par)
Citera
2012-07-11, 14:31
  #188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MercyFlush
Finns mängder med 120-skyltar till och från bland annat Stockholm så ovanligt är det definitivt inte.

T o r Stockholm är inte hela Sverige. 120-skyltar är undantag jämfört med 110-skyltar som finns på samtliga motorvägar. Som jag skrev förut - 110 km/h gäller om inget annat anges.
Citera
2012-07-22, 04:36
  #189
Avstängd
Ohja det är en upplevelse utöver det vanliga! Min morbror äger en röd Ferrari F50,underbart att åka i den men man blir rädd ibland att något ska hända trots att den ligger som slickad efter vägen
Citera
2012-07-24, 02:09
  #190
Medlem
Idiotpods avatar
Åkte faktiskt i en Nissan GTR igår som var ombyggd och genererade ca 700 hästar i motorn.

Det... går hiskeligt fort väldigt snabbt helt enkelt. Om jag kommer ihåg rätt så hade den 4WD samt att turbona bytts ut till smått större. Minns inte mycket mer, var upptagen med att skratta. Inte ett helt klart bygge dock, behövs ordentligare bur och lite annat tror jag det var.

Helt enkelt, det går väldigt snabbt. Att sträcka sig fram för att ta bort något på instrumentpanelen är inte att tänka på.

Här är ett bra klipp för att simulera vad man känner:

http://www.youtube.com/watch?v=6v4YNkurhLk
Citera
2012-08-26, 11:45
  #191
Medlem
Sillmackas avatar
Fick chansen att åka med en ~1000hk Supra... HELT JÄVLA SJUKT!!!
Citera
2012-08-26, 12:54
  #192
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotpod
Åkte faktiskt i en Nissan GTR igår som var ombyggd och genererade ca 700 hästar i motorn.

åker med i en vanlig GTR ibland, första gången jag åkte tog jag precis av bältet då vi nästan var framme men då tryckte han pedalen i botten och gjorde en skarp sväng, jag fick nästan panik där då jag var helt oförberedd, dessutom visste jag (då) inte ens vad det var för bil.

Accelerationen var helt fenomenal, kan inte beskrivas med ord.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback