Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-19, 01:01
  #157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Tycker det är tillräckligt läskigt att hantera min Golf R32 som är orginal förutom eftermonterat luftfilter
Trevlig bil, rolig att köra. Gillar den helt klart bättre än nuvarande Golf-R, men tyvärr inga 500 hk under huven. ;-)
Citera
2012-06-19, 01:07
  #158
Medlem
karlgunnars avatar
Mycket vill ha mer, så är det alltid. Men ett gott tips är att bara bruka bilen på sommaren och bara vid nöjeskörning. Då tröttnar man inte på effekten lika fort.
Citera
2012-06-19, 21:36
  #159
Medlem
Aleccis avatar
Det är ju inte bara effekten som definierar känslan utan väldigt mycket motorns karaktär. Har en Maserati 3200 GT (original V8 med dubbelturbo, 369 PS/491 Nm) och en Nissan Skyline R34 GTR (något uppskrämd I6 med dubbelturbo, 512 PS/580 Nm) och även om GTR:en är snabbare och låter mer så känns Maseratin snabbare, något ett flertal bekanta som åkt med i bägge bilarna instämt i.
Citera
2012-06-25, 11:03
  #160
Medlem
Har inte kört själv men åkt med i en BMW M6. V10 på 507 hästar, samma som sitter i en M5. Full gas upp till 230 och visst gick det undan men jag vet inte om jag tyckte det var något speciellt, trodde det skulle kännas mer faktiskt. Kanske känns mer om man kör själv?
Citera
2012-06-25, 12:03
  #161
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butiko
Har inte kört själv men åkt med i en BMW M6. V10 på 507 hästar, samma som sitter i en M5. Full gas upp till 230 och visst gick det undan men jag vet inte om jag tyckte det var något speciellt, trodde det skulle kännas mer faktiskt. Kanske känns mer om man kör själv?

För det första så är det många av skribenterna i den här tråden som läst för många fantasieggande reportage i Teknikens Värld...och sen låter sin egen fantasi skena iväg.

För det andra så skiljer sig rena sportbilar från lyxlimousiner som BMW M6/M5 och liknande bilar. En sportbil skall ge föraren en mer brutal känsla vilket man åstadkommer med sämre ljudisolering och annan karaktär på motorljudet.

Lyxlimousiner däremot har en helt annan ljudisolering och helt annorlunda chassi och hjulupphängning. En lyxlimousin är byggd för komfort, det är inte en sportbil på samma sätt.

Fullgasacceleration med en BMW M6/M5 eller en Mercedes S600 är en ganska odramatisk upplevelse eftersom tillverkaren har byggt bort det mesta av det störande ljud som kan förekomma.

Det som kvarstår hos många är förvåningen över att det gick så fort upp till 200 och att allt sker nästan ljudlöst.

Vänjer man sig vid extrem acceleration? Det är säkert väldigt individuellt. Personligen gör jag det inte. Att ge fullgasacceleration en tidig majmorgon på Autobahn ger en otrolig kick.
Citera
2012-06-25, 12:21
  #162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Fullgasacceleration med en BMW M6/M5 eller en Mercedes S600 är en ganska odramatisk upplevelse eftersom tillverkaren har byggt bort det mesta av det störande ljud som kan förekomma.

Det som kvarstår hos många är förvåningen över att det gick så fort upp till 200 och att allt sker nästan ljudlöst.

Exakt så var det, plötsligt var man där uppe på 200-strecket utan att man egentligen kände av det så mycket. Kanske var det ljudet - eller avsaknaden av ljudet - som dämpade känslan? Hur som helst en ganska tråkig och intetsägande känsla (relativt menat, självklart var det ett jäkla drag jämfört med en standardbil). Kan förstå om man vill ha det så i en S600 men en BMW M6? Det ska väl vara en "körmaskin". Prestandan är ju i klass med en Gallardo.

Då skulle jag vilja påstå att en M6 är ganska trist som sportbil betraktat och vad ska man då ha den till? Det blir tre flashback-katter av tio möjliga.
__________________
Senast redigerad av butiko 2012-06-25 kl. 12:25.
Citera
2012-06-25, 12:42
  #163
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butiko
Exakt så var det, plötsligt var man där uppe på 200-strecket utan att man egentligen kände av det så mycket. Kanske var det ljudet - eller avsaknaden av ljudet - som dämpade känslan? Hur som helst en ganska tråkig och intetsägande känsla (relativt menat, självklart var det ett jäkla drag jämfört med en standardbil). Kan förstå om man vill ha det så i en S600 men en BMW M6? Det ska väl vara en "körmaskin". Prestandan är ju i klass med en Gallardo.

Då skulle jag vilja påstå att en M6 är ganska trist som sportbil betraktat och vad ska man då ha den till? Det blir tre flashback-katter av tio möjliga.

Jag skulle nog inte vilja gå så långt att jag kallar varken en M6 eller en M5 för trist...

Båda är fantastiska bilar som passar utmärkt både på motorvägen, i stan och på knixiga skogsvägar.

En S600 är lite annorlunda till karaktären, det är en mer utpräglad lyxbil både utseendemässigt och till sina funktioner. Dock mer potent än dom flesta sportbilar.
Citera
2012-06-25, 16:27
  #164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Jag skulle nog inte vilja gå så långt att jag kallar varken en M6 eller en M5 för trist...
Ok kanske lite hårdraget där... Men helt klart hade jag förväntningar som inte överträffades. En spark i ryggen var det inte.
Citera
2012-06-25, 17:32
  #165
Medlem
PurpleHaze-Ganjabreeders avatar
Finns bara Mercedes-Benz SL 63 AMG som Cab? Jag som helst vill ha ett plåttak över huvudet.
Citera
2012-06-25, 21:15
  #166
Medlem
Adam211s avatar
Jag har bara kört bilar som har haft 250-300 hästar som mest. Det finns många bilar som jag vill köra.
Citera
2012-06-29, 15:58
  #167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleHaze-Ganjabreeder
Finns bara Mercedes-Benz SL 63 AMG som Cab? Jag som helst vill ha ett plåttak över huvudet.

.
Citera
2012-06-29, 17:03
  #168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleHaze-Ganjabreeder
Finns bara Mercedes-Benz SL 63 AMG som Cab? Jag som helst vill ha ett plåttak över huvudet.
Nej. SL63 är en cab, men du behöver aldrig ha taket uppfält.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback