Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-24, 17:27
  #49
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Men är du så snål att du inte kan vara generös nog att avslappnat låta män titta lite på dig och civilt beundra din vackra kropp? Att vara man är en strid på kniven, ett av glädjeämnena är att kunna titta på vackra kvinnokroppar. Så j-a farligt är det väl inte?

Den där objektifieringsteorin som är så framgångsrikt lanserad som någon form av sanning idag har mycket på sitt samvete. Låt oss alla nu, idag, spola ner den en gång för alla i toaletten.

" Små, stora, fasta, sladdriga, bruna, vita. Jag hade dem alla." -Pattknullaren, 95

Haha, jag sa aldrig att jag blir arg eller tar illa upp, eller att jag ens bryr mig Titta, för all del! Så länge ingen rör vid mig mot min vilja så är ni välkomna att både titta, stirra och glo, ropa, busvissla och tuta så mycket ni vill.

Allt jag säger är att jag inte tar det direkt personligt och jag blir inte vansinnigt smickrad av att någon kollar in min rumpa. Jag ser det som ett naturligt inslag i vardagen och bryr mig inte nämnvärt.
Citera
2012-07-24, 17:31
  #50
Medlem
justdies avatar
Jag märker det i de flesta fallen. Ärligt talat är det smickrande fast än jag inte visar upp mig med flit. När turkar glor blir jag bara äcklad och tycker det är så jävla obehagligt.
Citera
2012-07-24, 18:26
  #51
Medlem
Calimeros avatar
Klart vi oftast märker det...

Men va faen, en juste hylla eller en snygg bil...
Citera
2012-07-27, 16:09
  #52
Medlem
Som kille kan man tyvärr oftast inte hjälpa när en vacker kvinna med byst har urringning... Man får ju hoppas att tjejen har förstående att om hon klär sig så att dom fina brösten visas upp, så kommer det attrahera blickar.

Har en vacker ung kollega på jobbet som är väldigt stolt över sina bröst och har inga problem att luta sig över mitt skrivbord när vi går igenom resultat. Jag pratar inte ens åt hennes håll, huvudet strängt hållet mot skärmen! Haha, hon tror nog att jag inte gillar henne fastän hon är så glad och trevlig...

Men när man är ute på krogen och träffar folk, så är det ju andra regler.
Råstirra är ju inte så artigt, men en snabb blick ned och bredare leende brukar göra tjejen lite gladare
Citera
2012-07-27, 16:12
  #53
Medlem
Roxanas avatar
Ja det gör man.


Ibland är det så man nästan känner hur de vrider huvudet efter en. En del killar kan konsten att vara diskreta , andra stirrar öppet.
Citera
2012-07-27, 16:18
  #54
Avstängd
SmartaFlickans avatar
Klart man märker det, görs det diskret bryr jag mig inte så mycket..annars upplever jag det som ganska obehagligt.
Citera
2012-07-27, 16:58
  #55
Medlem
oj då....för mig hamnar blicken automatiskt på haken/halsen på folk när jag pratar med dem...undrar hur många som tror att jag spanar in deras tuttar och tycker jag är ett megapervo?
Citera
2012-07-27, 17:09
  #56
Moderator
VitKallas avatar
Ibland roar jag mig med att ha urringning, det är alltid intressant att se hur karlar beter sig då...
Men om jag inte medvetet klätt mig med urringning, dvs bara i vanlig topp/tröja så är det inget jag lägger märke till, nej. Kanske för att jag då inte är uppmärksam på min omgivning, iallafall inte på samma sätt och kanske för att karlar inte tittar på samma sätt då.
Citera
2012-07-27, 17:53
  #57
Medlem
I.Am.Legends avatar
Om jag hade sett Mona Lisa så hade jag tittat på henne ett tag (tavlan). Om jag ser en röv som är i min smak så tittar jag.
Citera
2012-07-27, 19:20
  #58
Medlem
zotarmossas avatar
Ja. Det är väl klart?

Jag reagerar extremt olika beroende på personen/sammanhanget. Är det en vanlig sluskblick på stan, helt ogenerad sådan dessutom, blir jag ofta förbannad. Om jag har nånting urringat på mig och någon snubbe "gömmer av sig"/kikar lite försynt kan jag låta det gå förbi. Det är mest de där blickarna som är menade att bli sedda, om du förstår vad jag menar, som stör mig personligen. Typ "jag kollar på dina bröst, vad tänker du göra åt saken?"
__________________
Senast redigerad av zotarmossa 2012-07-27 kl. 19:24.
Citera
2012-07-27, 20:49
  #59
Medlem
HighHitlers avatar
märks det även när folk som är osynliga för er stirrar?
Citera
2012-07-27, 22:11
  #60
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighHitler
märks det även när folk som är osynliga för er stirrar?

Det tror jag inte för de tittar bara när de tror att man inte ser.
Skall man komma på en av er så måste ni ha blivit synliga och sedan får man punktmarkera er med ögonen.
Eller ha ögon i nacken
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback