2014-02-18, 15:47
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twatsson
Köper enbart Tiger då jag har en kroppsbyggnad som är förjävlig.

Gillar modellerna och tycker att det är extremt slittåliga, kostar runt 4000-5000kr.

Finns hos de flesta märkesklädesförsäljarna..

"Tyvärr" är Tiger ett av de mer överprissatta märkena på marknaden och har dessutom anammat trenden med korta kavajer.

Men om det passar dig är det ju bara att köra på!
Citera
2014-02-18, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disclosure
Hade tänkt köpa mig en kostym jag. Tänkte mig väl prisklass runt 5000~ kr, har absolut noll koll på priserna, visst kan man väl få billigare från H&M men jag tänkte mig lite mer kostym med kvalité. Kan även tänka mig att lägga mer för att få en bättre kostym.

Har ni rekommendationer på affärer man bör besöka eller kanske någon bra kostym så får ni gärna dela med er.

MvH, Disclosure.
Suitsupply ska tydligen ha prisvärda kostymer.
Citera
2014-03-07, 12:31
Medlem
Hej, chansbeställde just en konfektionskostym på rea. Nu visade den sig sitta ganska dåligt på mig, men då jag inte har någon större erfarenhet av att bära kostym har jag svårt att riktigt avgöra var det felar. Är det främst snitt eller storlek som är fel? Därför skulle jag vara mycket tacksam för lite konstruktiv kritik om var kostymen sitter dåligt och vad detta beror på, så jag kan skaffa en bättre förståelse för vilka detaljer jag ska titta efter i min framtida provning.

http://imgur.com/ZSi7rUK,lktI1hR,Wl33Roy,i5Xf6yz#0
http://imgur.com/ZSi7rUK,lktI1hR,Wl33Roy,i5Xf6yz#2
http://imgur.com/ZSi7rUK,lktI1hR,Wl33Roy,i5Xf6yz#1
http://imgur.com/ZSi7rUK,lktI1hR,Wl33Roy,i5Xf6yz#3

Uppenbart är att de stora ärmhålen ställer till det när jag höjer armarna. Dessutom sitter den bland annat väl slappt i ryggen ser jag på bilderna. Vad är möjligt/omöjligt att ordna hos en skräddare?
I nuläget ligger min kostymbudget på 3-6000kr, varför exempelvis måttsytt inte är ett alternativ.
Tacksam för alla svar.
Citera
2014-03-07, 12:43
Medlem
jertoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
"Tyvärr" är Tiger ett av de mer överprissatta märkena på marknaden och har dessutom anammat trenden med korta kavajer.

Annat var det väl då de fortfarande tillverkades i Sverige? Sett en hel del i diverse second hand-sammanhang som känts avsevärt mer genuina och genomarbetade än dagens produktioner.
Citera
2014-03-07, 13:13
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jertom
Annat var det väl då de fortfarande tillverkades i Sverige? Sett en hel del i diverse second hand-sammanhang som känts avsevärt mer genuina och genomarbetade än dagens produktioner.

Jo, visst är det så. Jag vill minnas att AlisterG har en gammal Tigerkavaj från tiden man gjorde dessa i Sverige.
Citera
2014-03-30, 15:46
Medlem
Hej.
Jag tar studenten nu i vår och är ute efter en mörkblå kostym.
Jag vill ha en slimmad klassisk kostym. Helst inte limmad.
Jag har en budget på cirka 6000-8000.

Jag bor ganska nära både Stockholm och Västerås.

Till denna kostym ska jag ha ett par Alllen Edmonds Park Avenue svarta och en ljusblå eller vit Stenströms skjorta. Till ljusblå skjorta tänkte jag ha en orange slips eller en mörkblå prickig och om jag kör på vit skjorta en mörkblå slips med prickar.

Någon som har tips på hur jag kan göra den bättre. Alla tips är välkomna.
Citera
2014-04-08, 21:24
Medlem
Vireks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Att köpa Hugo Boss är att slänga pengar i sjön. Dålig kvalitet (polyester samt andra konstmaterial, limmade mellanlägg etc), ful, tråkig design som påminner om stylistklädda fotbollsspelare anno 2001, och överprissatt.
Att detta riktigt tråkiga märke fortfarande existerar, och finns representerat i varuhus överhuvudtaget är för mig en stor gåta. En av mina teser är att märket verkar tilldra sig stormrika asiater.

I så fall är OJ ett bättre alternativ om du måste ha en svid snabbt som attan. Då har du rätt shyssta tyger att välja mellan, om än väldigt få, och halvkanvasserade kavajer. Jag tror dock att de är fodrade i polyester, inte Cupro Bemberg. Sedan är deras byxor rackarns smala så att vaden sticker ut på baksidan, och tyget drar lite åt olika håll. Sedan tror jag att alla deras byxor också kommer färdigupplagda med slag(!)

Edit: Jag skulle annars vända mig till lite mindre spelare på den svenska kvalitetsmarknaden varav Doughie redan nämna några.

Själv gillar jag HB och deras ganska kantiga och robusta modell på sina kostymer. De svenska märkena är ofta lite för slimmade för min smak. Dock skall det sägas att OJ är de av de svenska jag upplever har minst slimmade former.
Citera
2014-04-09, 11:47
Medlem
Michael.Caines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virek
Själv gillar jag HB och deras ganska kantiga och robusta modell på sina kostymer. De svenska märkena är ofta lite för slimmade för min smak. Dock skall det sägas att OJ är de av de svenska jag upplever har minst slimmade former.

Nja, Prova E-serien hos O.J Sartorial Leisure.
Men tidigare modeller har inte varit så smala från O. J .
Citera
2014-04-10, 21:14
Medlem
Pörrs avatar
Flyttat inlägg om SuitSupply hit.

/Moderator
Citera
2014-04-27, 14:18
Medlem
LYrexos avatar
Är Tmlewins kostymer något att ha? Har tänkt köpa en mörkblå kostym men vet inte vilken jag ska köpa!

Den här tycker jag ser snygg ut, har tänkt att använda en ljusblå skjorta till den och mörkbruna skor.

Vad tror ni? Har också en 20% kod så den hamnar på 230 ungefär!

Tack på förhand.
Citera
2014-04-28, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LYrexo
Är Tmlewins kostymer något att ha? Har tänkt köpa en mörkblå kostym men vet inte vilken jag ska köpa!

Den här tycker jag ser snygg ut, har tänkt att använda en ljusblå skjorta till den och mörkbruna skor.

Vad tror ni? Har också en 20% kod så den hamnar på 230 ungefär!

Tack på förhand.

Sett till vad du betalar är dom klart privärda. Har ett par kavajer från TM Lewin som är väldigt trevliga.
Vad är det för kod som ger 20%? Ska själv handla därifrån i dagarna och 20% är ju inte fel.
Citera
2014-04-28, 16:33
Medlem
LYrexos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plimpton
Sett till vad du betalar är dom klart privärda. Har ett par kavajer från TM Lewin som är väldigt trevliga.
Vad är det för kod som ger 20%? Ska själv handla därifrån i dagarna och 20% är ju inte fel.
TMLM2S är koden jag hittade på nätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in