Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-02-17, 09:30
  #1
Medlem
Har blivit väldigt många timmar i telefon senaste tiden, då jag träffat en tjej på andra sidan landet.
Så vi har då kört med Viber för att spara pengar.

Dock så fick ett sms idag från Telia att min Datamängd som ingår i avtalet är slut..

Min fråga är att eftersom hon har ett Wifi hemma och inte jag, är det bättre att hon ringer upp mig? Eller tas det fortfarande från MIN datamängd då?

Nu har det varit så att jag ringt upp henne mest.
Citera
2011-02-17, 09:46
  #2
Avstängd
FrankLopezs avatar
om du ringer henne via VIBER utan wifi då går det på ditt 3g nät och din datatrafik, och även om hon ringer dig. så måste du använda ditt 3g nät och din Datatrafik för att svara och ta emot samtal.

då tickar det oxå datatrafik

så det spelart ingen roll vem som ringer vem, svarar du eller ringer upp med ditt 3g nät så tickar det datamängd


Mvh


FRANK
Citera
2011-02-17, 09:47
  #3
Medlem
Snubbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sic_law
Har blivit väldigt många timmar i telefon senaste tiden, då jag träffat en tjej på andra sidan landet.
Så vi har då kört med Viber för att spara pengar.

Dock så fick ett sms idag från Telia att min Datamängd som ingår i avtalet är slut..

Min fråga är att eftersom hon har ett Wifi hemma och inte jag, är det bättre att hon ringer upp mig? Eller tas det fortfarande från MIN datamängd då?

Nu har det varit så att jag ringt upp henne mest.
Datamängd räknas både in och ut, så det är inte bättre att hon ringer upp dig.

Men köp en trådlös router vetja, har sett såna för 149 (eller om det var 199) kr på ICA Maxi. Sen är det bara att prata på så mycket ni vill...
Citera
2011-02-17, 09:49
  #4
Avstängd
FrankLopezs avatar
det är bättre ni kör Skype då isåfall via era bredband. då är det gratis, krav på att du måste ha en mikrofon kopplad bara till din dator
Citera
2011-02-17, 09:49
  #5
Medlem
DustinHome har en kampanj nu med D-Link Dir-300 för 99kr! Slå till genast tycker jag. Rätt värd pengarna

Sen är du väl rätt begränsad till att bara sitta hemma och ringa, men det kanske är värt det.
Citera
2011-02-17, 09:50
  #6
Avstängd
FrankLopezs avatar
precis.


köp en trådlös router. jag har en stationär dator men har ändå en trådlös router så jag kan köra wifi hemma med skype och viber i telefonen

lycka till
Citera
2011-02-17, 10:03
  #7
Medlem
Tack ska ni ha

Får nog bli en trådlös router o köra wifi :P
Citera
2011-02-17, 11:35
  #8
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sic_law
Tack ska ni ha

Får nog bli en trådlös router o köra wifi :P

Ett annat alternativ kan vara att du skaffar ett resevkort, Telenor Kontant, och köper deras datatjänst för 69kr i månaden och använder det när det behövs.

Eftersom det är ett kontankort så upphör datatjänsten när inga pengar finns på kortet, till tjänsten. Då kan du fylla på med 100kr vid de tillfällen du behöver datatjänsten (måste då beställas igen).

Det är fri datamängd på Telenor Kontants tjänst.
Citera
2011-06-26, 21:26
  #9
Medlem
Tsimons avatar
Om du har android kan du ju alltid dela en datorsinternetanslutning med telefonen via bluetooth om du vill ha det trådlöst. Det skulle alltså innebära att du slipper köpa router.
Citera
2011-11-21, 04:44
  #10
Medlem
Hej jag har en fråga angående Viber.

Jag har iphone 3gs och har viber installerad. för att min Viber ska fungera så måste programet vara på annars fungerar inte den helt.

Men har sett på Iphone 4 och 4s och även andra mobiler kan dem ha programet stängd och ändå ringer det.. Jag har Notiser på så vet inte varför det är så..

Alltså om jag inte har programet på ringer inte min mobil. men en 4/4s ringer det fast än programet är stängd någon som har samma problem och vet hur man löser det?
Citera
2011-11-21, 09:20
  #11
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajjkos
Hej jag har en fråga angående Viber.

Jag har iphone 3gs och har viber installerad. för att min Viber ska fungera så måste programet vara på annars fungerar inte den helt.

Men har sett på Iphone 4 och 4s och även andra mobiler kan dem ha programet stängd och ändå ringer det.. Jag har Notiser på så vet inte varför det är så..

Alltså om jag inte har programet på ringer inte min mobil. men en 4/4s ringer det fast än programet är stängd någon som har samma problem och vet hur man löser det?

Om ett program inte är igång så fungerar det ALDRIG, per definition, oavsett vilken mobil eller dator det handlar om!
Citera
2011-11-21, 20:25
  #12
Medlem
jag lovar dig att det fungerar med 4 och 4s har testat flera olika som mina kompisar har och det funkar
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback