• 1
  • 2
2012-10-10, 11:18
Medlem
emzs avatar
Men badoo, är det ens en seriös sida? Har varit inne där någon gång av ren nyfikenhet och uppfattade det som att åtminstone hälften av alla konton var fejkade och alla förfrågningar är nån typ av spam?

Testa någon dejtinsajt där man måste betala för att bli medlem. Det skulle nog jag göra om jag verkligen ville ge nätdejting ett försök.
Citera
2012-10-10, 14:03
Medlem
4598gj45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emz
Testa någon dejtinsajt där man måste betala för att bli medlem. Det skulle nog jag göra om jag verkligen ville ge nätdejting ett försök.

Det är ingen större skillnad på betal/gratis-sajter, alla är lika kräsna och lika ointresserade; alla letar hela tiden efter något bättre. Glöm internet dejting helt och hållet.
Citera
2012-10-10, 14:12
Medlem
Det är nästan inte något över huvud taget som är rättvist. Så varför skulle det se annorlunda ut på Badoo?
Citera
2012-10-10, 14:26
Bannlyst
Ja det där såg ju för jävla sorgligt ut för en helt normal snubbe.
Nej livet är inte rättvist om man nu tycker om den passiva rollen i raggningsammanhang.
Det är hanarna som uppvaktar honorna och så kommer det att förbli, även på internet.
Citera
2012-10-10, 19:19
Medlem
Jodkulas avatar
Men vad tror ni egentligen? På alla sociala siter hänger det klasar med killar som spammar iväg hundratals meddelanden till alla (ja, alla) tjejer de får syn på. Så länge världen kryllar av mansluts så är det är väl helt självklart att tjejer dränks i meddelanden och inviter (inte sällan copy-pastade från meddelandet de skickade 3 sekunder innan till en annan random tjej). "Rättvist"? Vad betyder det i ett sådant sammanhang. Jag tro de flesta gärna skulle slippa 90% av de inviter de får.
Citera
2012-10-11, 19:09
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jodkula
Jag tro de flesta gärna skulle slippa 90% av de inviter de får.
Precis. Det är därför jag låter tjejerna ta första steget.

Gör man det blir allt lättare.
Citera
2012-11-19, 01:41
Medlem
Har fortsatt lägga lite pengar på detta o spotlightat mina bilder etc. Fortf ingen framgång eller tjej som skrivit eller svarat mig.
Citera
2012-11-19, 17:24
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanzaki
Har fortsatt lägga lite pengar på detta o spotlightat mina bilder etc. Fortf ingen framgång eller tjej som skrivit eller svarat mig.
Då är du ful, alternativt har du riktigt dåliga bilder.

En rekommendation är att skippa ta-bild-på-sig-själv-framför-webcam-bilderna och välja bilder där man kanske ser ut att befinna sig i ett socialt sammanhang eller åtminstone någon annan som tar bilden. Det ser bara patetiskt ut annars, TS bild ser exempelvis sjukt omogen ut.

Jag får förfrågningar varje dag. Sen bor jag i Sthlm också, tror tjejer här vågar mer än i småstäder.

För övrigt tycker jag att denna tråd borde sammanfogas med den andra stora tråden om Badoo.
Citera
2012-11-19, 17:50
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kannan
befinna sig i ett socialt sammanhang eller åtminstone någon annan som tar bilden. Det ser bara patetiskt ut annars, TS bild ser exempelvis sjukt omogen ut.
Det här är ganska viktigt för tjejer. Du måste utstråla att du är en "vinnare", att du har hög social status, fint jobb osv. Det är viktigt för väldigt många tjejer(de allra flesta).

Det är väl någon överlevnadsinstinkt dom har. Vi killar nöjer oss ju med en trevlig och söt tjej.

Så tipset är väl att jobba på din presentation och bilder där du utstrålar hög social status.

För övrigt är du inte ful. Över medel gissar jag. Men tjejer går inte på utseende i första hand.
Senast redigerad av Kosmos. 2012-11-19 kl. 18:19.
Citera
2012-11-19, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanzaki
Min enda utväg är kanske att spara pengar varje månad så jag kan åka utomlands för att köpa sex..

Tjá, det var faktiskt inte så dumt alls, gäller bara att man inte är för känslig, mycket lättare att falla för tjejen då många kan vara väldigt charmiga, lägg därtill att du är en frusen svensk man som knappt fått något de senaste åren så är det väldigt lätt att falla för fler än man kan tro.
Att många av dom dessutom gärna vill bli tillsammans med dig gör det hela ännu knepigare om möjligt..

Bara sex, eller sex och flickvän, världen är bra mkt större än världens ände Sverige, och skönt är väl det..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in