• 1
  • 2
2012-05-30, 13:32
Medlem
flazbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Såja! Lugn och fin tarmskalle!

Jag kollade bara artikeln och där stod det just "natten mot lördag".

.
Så duktig du är som läste artikeln. Där stod också att han legat medvetslös i flera dagar, och sedan tog det många dagar innan han kunde tala eller äta själv. Fast det hinns ju med mycket på tre dagar.

Tarmskalle var ju sött. Gjorde det ont att bli bortgjord?
Citera
2012-05-30, 16:47
Medlem
interassists avatar
Vad jag har hört så handlar det bara om en uppkäftig neger från timrå som är känd för att starta bråk lite då och då. Antar att han var uppkäftig mot fel killar den här gången och fick lite pisk.
Citera
2012-05-30, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flazbaz
Så duktig du är som läste artikeln. Där stod också att han legat medvetslös i flera dagar, och sedan tog det många dagar innan han kunde tala eller äta själv. Fast det hinns ju med mycket på tre dagar.

Tarmskalle var ju sött. Gjorde det ont att bli bortgjord?

Jag har inga sådana problem överhuvudtaget...

https://www.flashback.org/t1882070

.
Citera
2012-05-30, 18:16
Bannlyst
Verkar som alla inblandade skriver i tråden med tanke på nivån. Intressant att följa 😜😜
Citera
2012-05-30, 20:29
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seigan
Om så varför gick då en av de misstänkta och anmälde sig själv? Hävdades nödvärn?

Hur gick det till när mannen i fråga startade slagsmålet?

Hur kommer det sig att de misstänkta följde efter ut från krogen för att fortsätta tjafset (enligt utsago av vakterna) om de inte sökte bråket?

Om han flydde i panik och hoppade 4m ner hur kommer det då sig att han inte har några skador på ben och armar som man brukar ha om man faller?

Utav vad jag hört tyder ingen av hans skador på "helt vanligt handgemäng" med knytnävar.

Om det är en underhållande historia berätta den gärna så som du hört den - den verkar skilja sig en hel del från den historia som jag hört.
Nu har du fått det lite fel. De misstänkta drog från krogen efter det här, just för att man inte ville ha något knas. Men det gav givetvis helt motsatt effekt när bråkstakarna inte hade hunnit bege sig från platsen.

Slagsmålet startades inne vid baren och det fanns ingen egentlig orsak bakom det, förmodligen ville den med spräckt skalle spela Allan på fyllan.

Jag har fått berättat för mig att han sprang och tittade bakåt för att se om kusten var klar, i samma veva så hoppar han över räcket och faller handlöst ner i backen. Så det rör sig INTE om en klassisk flaxa med armarna och tappa balansen, utan ett jämfotahopp rätt ner i betongen - head first.

/Micke
Senast redigerad av M.Skillt 2012-05-30 kl. 20:40.
Citera
2012-05-30, 20:32
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Om det är en underhållande historia berätta den gärna så som du hört den - den verkar skilja sig en hel del från den historia som jag hört.
Kort och gott. Negrer var stora i käften, startade bråk. De blev utkastade från krogen och väntar utanför. De startar ett bråk på platån ovanför stödbutiken (Bergsgatan 19C), de använder tillhyggen som finns där uppe, spadar och skit. De får pisk och den dummaste av negrerna flyr ut över ett staket som hindrar för att falla 4-5m.

Eller som jag fick det beskrivet för mig - "Det såg ut som livet rann ur honom när han insåg att han hoppat ut i tomma luften".

/Micke
Citera
2012-05-30, 20:36
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Har du mera information så här några dagar efteråt? Det hände natten mot lördag.

.
Allt är lugnt och idioten som kom till Sundsvall för att söka bråk, lär nog tänka sig för en eller två gånger innan han startar något i framtiden. Vad mig anbehagar hade han gärna fått gått och dö, då han är en odugling som tillför världen mindre än fästingar. Men bra för min vän som gick helskinnad ur skiten.

/Micke
Citera
2012-05-30, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Kort och gott. Negrer var stora i käften, startade bråk. De blev utkastade från krogen och väntar utanför. De startar ett bråk på platån ovanför stödbutiken (Bergsgatan 19C), de använder tillhyggen som finns där uppe, spadar och skit. De får pisk och den dummaste av negrerna flyr ut över ett staket som hindrar för att falla 4-5m.

Eller som jag fick det beskrivet för mig - "Det såg ut som livet rann ur honom när han insåg att han hoppat ut i tomma luften".

/Micke

Jag sätter in viss tillit till dina uppgifter...

För er andra illitterata idioter i tråden så betyder det att M.skillt verkar vara trovärdig..

.
Citera
2012-05-31, 14:17
Medlem
Citat:
Nu har du fått det lite fel. De misstänkta drog från krogen efter det här, just för att man inte ville ha något knas. Men det gav givetvis helt motsatt effekt när bråkstakarna inte hade hunnit bege sig från platsen.
Enligt vittnesuppgifter från vakterna vart de misstänkta avvisade tidigare på kvällen. Samma vakter ska ha uppgett att de två offren lämnade krogen föst och de misstänkta kom efter. Alltså det du säger och det jag har hört stämmer bara det att du hävdar att de misstänkta gick först - ombytta roller alltså.

Citat:
Slagsmålet startades inne vid baren och det fanns ingen egentlig orsak bakom det, förmodligen ville den med spräckt skalle spela Allan på fyllan.
Återigen det första verkar stämma överens med det jag hört men det sista skiljer sig då det jag hört var att det var de misstänkta som började tjafsa.

Citat:
Jag har fått berättat för mig att han sprang och tittade bakåt för att se om kusten var klar, i samma veva så hoppar han över räcket och faller handlöst ner i backen. Så det rör sig INTE om en klassisk flaxa med armarna och tappa balansen, utan ett jämfotahopp rätt ner i betongen - head first.
Kan du förklara för mig hur man kan hoppa jämfota över ett staket och sedan landa på huvudet? Hoppar man jämfota brukar man landa på fötterna också även om det är hög höjd. Sedan så var det inte rätt ner i betongen utan rätt ner på en träplattform.

Citat:
Kort och gott. Negrer var stora i käften, startade bråk.

Här har du lite fel. Det var inte "Negrer" som var med i bråket över huvudtaget. Den som hamnade på sjukhus är visserligen mörkare i hyn än en infödd svensk men han är ingen "neger". Han är dessutom adopterad och enligt utsago så svensk man bara kan bli förutom sin hudfärg. Kompisen är vit hel-svensk. Vet inte hur det ska klassificeras som "Negrer"...

Citat:
De blev utkastade från krogen och väntar utanför.

Återigen tvärtemot vad jag hört. Jag hörde att de misstänkta vart utkastade och tidigare på kvällen redan hade blivit avvisade.

Citat:
De startar ett bråk på platån ovanför stödbutiken (Bergsgatan 19C), de använder tillhyggen som finns där uppe, spadar och skit.

Ok då har vi hört ungefär samma när det gäller vart de hela skedde och även du har hört att det användes tillhyggen så som spadar och plankor. Det som skiljer sig är alltså vem som använde tillhyggena och vilka som startade själva bråket.

Citat:
De får pisk och den dummaste av negrerna flyr ut över ett staket som hindrar för att falla 4-5m. Eller som jag fick det beskrivet för mig - "Det såg ut som livet rann ur honom när han insåg att han hoppat ut i tomma luften".

Så det du har hört är alltså att han själv flydde över staketet?

Citat:
Men bra för min vän som gick helskinnad ur skiten.

Så det var alltså din vän som var misstänkt? Då förstår jag om du är lite partisk i den bild du vill ge av händelseförloppet. Enligt ett rykte skulle det ju ha varit stökiga "juggar" som var de misstänkta. Inte visste jag att en som är starkt engagerad i SMR frotterade med sådant löst patrask?

På det stora hela har du Micke inte alls tillkommit med något nytt i historien alls utan du har i stort sett bara tagit det jag inledningsvis skrev och vänt på det. Om du gör det för att du verkligen har hört en annan version av historien av din vän eller om du bara trollar är svårt att avgöra. Så länge som du inte tillför någon ny information som stämmer överens med opartiska vittnesuppgifter så utgår jag från att du bara trollar. Men du får gärna motbevisa mig!
Citera
2012-05-31, 15:10
Medlem
Citat:

På det stora hela har du Micke inte alls tillkommit med något nytt i historien alls utan du har i stort sett bara tagit det jag inledningsvis skrev och vänt på det. Om du gör det för att du verkligen har hört en annan version av historien av din vän eller om du bara trollar är svårt att avgöra. Så länge som du inte tillför någon ny information som stämmer överens med opartiska vittnesuppgifter så utgår jag från att du bara trollar. Men du får gärna motbevisa mig!

Men, men! I trådstarten skriver du ju själv att dina uppgifter baserar sig utifrån "skvaller på stan"!??

Det brukar ju inte vara vidare trovärdigt..

.
Citera
2012-05-31, 15:48
Medlem
IceEyess avatar
Jag är halvt bekant med BO, och har aldrig upplevt honom som särskilt uppstudsig eller aggressiv. Tvärtemot skulle jag definiera honom som en relativt sympatisk och ordningsam individ.

Givetvis kan även den mest fridsamma personen omvandlas till en provokativ marodör när alkoholens effekt tilltar, så M.Skillts version ska inte avfärdas, även fast mina erfarenheter av BO, samt versionen jag har hört hävdar motsatsen.
Citera
2012-05-31, 23:19
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Enligt vittnesuppgifter från vakterna vart de misstänkta avvisade tidigare på kvällen. Samma vakter ska ha uppgett att de två offren lämnade krogen föst och de misstänkta kom efter. Alltså det du säger och det jag har hört stämmer bara det att du hävdar att de misstänkta gick först - ombytta roller alltså.

Återigen det första verkar stämma överens med det jag hört men det sista skiljer sig då det jag hört var att det var de misstänkta som började tjafsa.

Kan du förklara för mig hur man kan hoppa jämfota över ett staket och sedan landa på huvudet? Hoppar man jämfota brukar man landa på fötterna också även om det är hög höjd. Sedan så var det inte rätt ner i betongen utan rätt ner på en träplattform.

Här har du lite fel. Det var inte "Negrer" som var med i bråket över huvudtaget. Den som hamnade på sjukhus är visserligen mörkare i hyn än en infödd svensk men han är ingen "neger". Han är dessutom adopterad och enligt utsago så svensk man bara kan bli förutom sin hudfärg. Kompisen är vit hel-svensk. Vet inte hur det ska klassificeras som "Negrer"...

Återigen tvärtemot vad jag hört. Jag hörde att de misstänkta vart utkastade och tidigare på kvällen redan hade blivit avvisade.

Ok då har vi hört ungefär samma när det gäller vart de hela skedde och även du har hört att det användes tillhyggen så som spadar och plankor. Det som skiljer sig är alltså vem som använde tillhyggena och vilka som startade själva bråket.

Så det du har hört är alltså att han själv flydde över staketet?

Så det var alltså din vän som var misstänkt? Då förstår jag om du är lite partisk i den bild du vill ge av händelseförloppet. Enligt ett rykte skulle det ju ha varit stökiga "juggar" som var de misstänkta. Inte visste jag att en som är starkt engagerad i SMR frotterade med sådant löst patrask?

Juggar säger du? Då ska jag ringa min vän och informera honom att han är jugge numera, kan bli ett par goda skratt Ingen av de iblandade är juggar i vilket fall.

Tror du ska kontrollera dina fakta lite bättre i fortsättningen. Vad gäller vad du hört och vad vakterna tror sig sett är tämligen ointressant eftersom om det hade tagits på allvar så hade polisen inte lagt ner förundersökningen. Ganska enkelt heller hur?

/Micke
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in