Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Nu har du fått det lite fel. De misstänkta drog från krogen efter det här, just för att man inte ville ha något knas. Men det gav givetvis helt motsatt effekt när bråkstakarna inte hade hunnit bege sig från platsen.
Enligt vittnesuppgifter från vakterna vart de misstänkta avvisade tidigare på kvällen. Samma vakter ska ha uppgett att de två offren lämnade krogen föst och de misstänkta kom efter. Alltså det du säger och det jag har hört stämmer bara det att du hävdar att de misstänkta gick först - ombytta roller alltså.
Citat:
Slagsmålet startades inne vid baren och det fanns ingen egentlig orsak bakom det, förmodligen ville den med spräckt skalle spela Allan på fyllan.
Återigen det första verkar stämma överens med det jag hört men det sista skiljer sig då det jag hört var att det var de misstänkta som började tjafsa.
Citat:
Jag har fått berättat för mig att han sprang och tittade bakåt för att se om kusten var klar, i samma veva så hoppar han över räcket och faller handlöst ner i backen. Så det rör sig INTE om en klassisk flaxa med armarna och tappa balansen, utan ett jämfotahopp rätt ner i betongen - head first.
Kan du förklara för mig hur man kan hoppa jämfota över ett staket och sedan landa på huvudet? Hoppar man jämfota brukar man landa på fötterna också även om det är hög höjd. Sedan så var det inte rätt ner i betongen utan rätt ner på en träplattform.
Citat:
Kort och gott. Negrer var stora i käften, startade bråk.
Här har du lite fel. Det var inte "Negrer" som var med i bråket över huvudtaget. Den som hamnade på sjukhus är visserligen mörkare i hyn än en infödd svensk men han är ingen "neger". Han är dessutom adopterad och enligt utsago så svensk man bara kan bli förutom sin hudfärg. Kompisen är vit hel-svensk. Vet inte hur det ska klassificeras som "Negrer"...
Citat:
De blev utkastade från krogen och väntar utanför.
Återigen tvärtemot vad jag hört. Jag hörde att de misstänkta vart utkastade och tidigare på kvällen redan hade blivit avvisade.
Citat:
De startar ett bråk på platån ovanför stödbutiken (Bergsgatan 19C), de använder tillhyggen som finns där uppe, spadar och skit.
Ok då har vi hört ungefär samma när det gäller vart de hela skedde och även du har hört att det användes tillhyggen så som spadar och plankor. Det som skiljer sig är alltså vem som använde tillhyggena och vilka som startade själva bråket.
Citat:
De får pisk och den dummaste av negrerna flyr ut över ett staket som hindrar för att falla 4-5m. Eller som jag fick det beskrivet för mig - "Det såg ut som livet rann ur honom när han insåg att han hoppat ut i tomma luften".
Så det du har hört är alltså att han själv flydde över staketet?
Citat:
Men bra för min vän som gick helskinnad ur skiten.
Så det var alltså din vän som var misstänkt? Då förstår jag om du är lite partisk i den bild du vill ge av händelseförloppet. Enligt ett rykte skulle det ju ha varit stökiga "juggar" som var de misstänkta. Inte visste jag att en som är starkt engagerad i SMR frotterade med sådant löst patrask?
På det stora hela har du Micke inte alls tillkommit med något nytt i historien alls utan du har i stort sett bara tagit det jag inledningsvis skrev och vänt på det. Om du gör det för att du verkligen har hört en annan version av historien av din vän eller om du bara trollar är svårt att avgöra. Så länge som du inte tillför någon ny information som stämmer överens med opartiska vittnesuppgifter så utgår jag från att du bara trollar. Men du får gärna motbevisa mig!