Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-15, 21:52
  #781
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Soros ligger inne med en helt sjukt snygg slips på den här bilden:

https://fm.cnbc.com/applications/cnb...g?v=1467296973

Vad är detta för slips och var hittar man slipsar av den här kvalitén?
Citera
2018-02-17, 10:17
  #782
Medlem
kebabsvarvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Soros ligger inne med en helt sjukt snygg slips på den här bilden:

https://fm.cnbc.com/applications/cnb...g?v=1467296973

Vad är detta för slips och var hittar man slipsar av den här kvalitén?
Kolla Charvet.
Citera
2018-02-17, 12:59
  #783
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabsvarv
Kolla Charvet.
De är snygga, hittar inga återförsäljare i Sverige dock. Och jag är inte säker på att det är på Soros nivå. Kan det vara en italiensk slips han har?
Citera
2018-02-17, 22:17
  #784
Medlem
kebabsvarvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
De är snygga, hittar inga återförsäljare i Sverige dock. Och jag är inte säker på att det är på Soros nivå. Kan det vara en italiensk slips han har?
Okej, du får åka till Paris. Vadå inte på hans nivå, hur mycket tror du att han betalar för en slips? Jag har sagt vad jag tror att det är för tillverkare, jag tror inte att den är italiensk.
Citera
2018-02-18, 18:07
  #785
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabsvarv
Okej, du får åka till Paris. Vadå inte på hans nivå, hur mycket tror du att han betalar för en slips? Jag har sagt vad jag tror att det är för tillverkare, jag tror inte att den är italiensk.
Det är bland annat det jag undrar. Var det fel att ställa frågor om slipsar i slipstråden eller vad menar du?
Citera
2018-06-13, 00:29
  #786
Medlem
Hej!
Jag hamnar allt oftare i situationer som kräver slips och har nu insett att det är dags att uppgradera garderoben. Bär nästan alltid mörkblå eller grå kostym i sådana sammanhang och har just nu bara en mörkblå virkad slips av hygglig kvalitet. Funderar på att slå till på en buteljgrön historia från berg & berg (länk nedan).
Vill mest höra era tankar om huruvida ni tror att den kan passa bra till mina kostymer?
Undrar även om ni har förslag på andra märken jag bör kika på (samma prisklass eller lägre)?
Slutligen, vad bör man tänka på när man bygger upp sin slipssamling?
https://bergbergstore.com/collection...en-silver-grey
Tack
__________________
Senast redigerad av Yarasama 2018-06-13 kl. 00:30. Anledning: Glömde länken
Citera
2019-02-12, 17:31
  #787
Medlem
Smaken är som baken brukar man säga, men va e grejen med en four in hand? Verkar ha blivit en liten modefluga att alla "profiler" ska köra four in hand knutar. Dem kan såklart va snygga ibland, men överlag så tycker jag windsor är mycket snyggare och den funkar dessutom till de flesta kragar.
Citera
2019-02-12, 20:51
  #788
Medlem
kebabsvarvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Smaken är som baken brukar man säga, men va e grejen med en four in hand? Verkar ha blivit en liten modefluga att alla "profiler" ska köra four in hand knutar. Dem kan såklart va snygga ibland, men överlag så tycker jag windsor är mycket snyggare och den funkar dessutom till de flesta kragar.
Kan nog köpa att four-in-hand har blivit något mer populär, men att det skulle vara en fluga håller jag inte med om. Att Windsor skulle vara bättre håller jag inte heller med om, samt att många som använder den knuten slutar med en alldeles för stor knut.
Citera
2019-02-13, 12:49
  #789
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabsvarv
Kan nog köpa att four-in-hand har blivit något mer populär, men att det skulle vara en fluga håller jag inte med om. Att Windsor skulle vara bättre håller jag inte heller med om, samt att många som använder den knuten slutar med en alldeles för stor knut.
Okejm fluga var väl att ta i Men de lustigt att den ökat så mycket i popularitet. Många kör med den till en skjorta med bred spread och då blir de ett fult glapp tycker jag. Man ser liksom slipsen runt halsen och sen kommer en knut i mitten :P Angående knutens storlek har inte de lite med vilken typ av slips man gör den på? Är ganska ny på slipsbärandet men tycker nog att mina windsor knutar inte blir så stora däremot stela. Något dem kanske ska va?
Citera
2019-04-16, 19:44
  #790
Medlem
Med ursäkt för om detta bryter mot regler.

En formell slips till en marinblå/mörkblå kostym med vit skjorta och svarta skor (och bälte givetvis). Kostymen har "mellanbreda" slag och verkar passa bra med de slipsar som är åtta centimeter när jag kollade lite snabbt.

Funderade själv lite kring grenadinslipsar (garza fina) men var osäker på om de anses vara mer lediga och inte passar vid högtidliga tillfällen (ska inte i första hand användas till bröllop eller sådant utan till middagar och ceremonier med strikt klädkod.

Färg, åt det röda hållet eller gröna? Tycker mikromönstrade eller helfärgad passar bäst men har en "striped" åt det vinröda hållet som jag själv tyckte ser hyfsad ut men skulle gärna vilja veta er syn på det hela.

Pris: kosta vad det kosta vill inom någorlunda rimliga nivåer. En övre smärtgräns runt 1500-2000kr men de får gärna tummas lite på hantverket (det kanske är häderi att skriva så här) om man kan få ner priset. 150 cm långa verkar passa okej men det är precis på gränsen så om det finns någon lämplig längre är jag inte emot det. Gärna att det går att beställa från svenska butiker eller med anseende inom EU.

Bortse gärna från mina egna funderingar kring vad som passar om ni anser dem vara helt felaktiga.

Tacksam för råd.
__________________
Senast redigerad av Bogatir 2019-04-16 kl. 20:33.
Citera
2019-04-16, 20:36
  #791
Medlem
kebabsvarvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogatir
Med ursäkt för om detta bryter mot regler.
.
Egentligen så anses ju grenadine vara ett något ledigare alternativ, men jag använder regelbundet mörkare garza-fina, t.ex Berg&Berg har.
Citera
2019-04-17, 09:05
  #792
Medlem
Vokaals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogatir
...slips...
Grenadine fungerar alldeles utmärkt i de sammanhang du nämner. En fördel är att även enfärgade slipsar blir intressanta, tack vare strukturen. Du ska beställa från Sam Hober. De tillverkas på beställning efter de mått du anger och anpassas blir a efter den knut du vill använda. Om David tycker att några mått verkar konstiga så hör han av sig. Det är ett sant nöje att beställa därifrån!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback