Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-23, 20:30
  #433
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
Madonna inledde trenden, Sandra Bullock kom efter och sist kom Carola. En hel epidemi m.a.o...

Men det ska tydligen vara negroida baby-barn. Asiater går icke, indianer går icke, eskimåer går icke. Nej black is the new black.

Kommer dock att tänka på en parodi här, en viss tecknad tv-serie: En västfamilj vill adoptera "en sydafrikansk unge", dock får de inte det väntade etnogullet utan en tonårig vit sydafrikan... (Kommer inte på vad serien hette, svårgooglat.)


Ubuntu i "The Goode Family":

http://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Goode_Family
Citera
2012-06-23, 20:49
  #434
Medlem
Ersattarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinet
Jag tycker att hon är sexig.

Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
Ja, det krävs en kvinna och feminist för att se nåt sexigt i det där odjuret.

Haha fy fan vilket garv det där gav mig och det roliga i det hela är att det är sant

Citat:
Ursprungligen postat av Nehtilea.


Se till att raka dig i röven och kom tillbaks. Jag gillar mina män rakade och rena.

Möjligtvis glömt att vi är släkt med apor?

Jag rakar både pungen som smått mellan skinkorna, tror jag faktiskt ganska många män gör idag.

Sen bara för att vi är släkt med apor betyder inte att vi lever olika. Dagens framtid ser ut så, ju mindre hår desto bättre - gäller både män som kvinnor.

Sen är ju hon "Lady dahmer" den äckligaste jag sett
Citera
2012-06-23, 21:25
  #435
Medlem
ladydahmers avatar
ÅH NEJ ETT GÄNG LOSERS PÅ FLASHBACK TYCKER ATT JAG ÄR ÄCKLIG! = inte så att man rusar efter rakbladet direkt.

Varför är det så att en viss typ av (självupptagna) män liksom går runt och inbillar sig att deras preferenser är av intresse för övriga befolkningen? De där som på allvar tror att just deras åsikt är så förbannat viktig men allvarligt, varför i helvete ska jag bry mig om vad en random stranger tycker om mig? Varför är det viktigt att människor, som jag ändå aldrig skulle vilja knulla med, tycker att jag duger? Och varför tror DE (ni) att deras åsikt betyder nåt?

Jag tror den här begåvningsreserven består av rädda människor. Vettskrämda människor som känner sig hotade. Som lägger så enormt mycket värde i sin egen könstillhörighet och rollen som följer med. Om de inte får vara manliga män med allt vad det innebär, vad har de då? Vem är de då? Hur ska de förhålla sig till varandra och vad händer när vi inte delar upp män och kvinnor i två olika lag med olika attribut?
Citera
2012-06-23, 21:29
  #436
Medlem
Det som gör mig riktigt irriterad är att hon alltid ska måla upp kvinnan som något jävla offer, alla kvinnor är förtryckta och hjärntvättade av alla normer. Som att vi inte skulle ha någon egen hjärna.
Hon får hjärna se sig som ett offer och tycka synd om sig själv men hon kan ju ge fan i att dra alla kvinnor över samma kant.
Citera
2012-06-23, 21:37
  #437
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BabyDoll83
Det som gör mig riktigt irriterad är att hon alltid ska måla upp kvinnan som något jävla offer, alla kvinnor är förtryckta och hjärntvättade av alla normer. Som att vi inte skulle ha någon egen hjärna.
Hon får hjärna se sig som ett offer och tycka synd om sig själv men hon kan ju ge fan i att dra alla kvinnor över samma kant.

att vara en produkt av sin kultur är inte synonymt med offer. (och att vara ett offer är ingenting skamligt heller) Män och kvinnor påverkas i högsta grad av de normer vi har runt omkring oss. Att förneka det är inte bara naivt utan jävligt okunnigt.
Citera
2012-06-23, 21:38
  #438
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladydahmer
text

stämmer det att du har tagit namnet efter seriemördaren? och i så fall, tycker du själv att det verkar mentalt friskt?
Citera
2012-06-23, 21:45
  #439
Medlem
Varför bryr ni er? Det är hon som får lida, inte ni. Vissa människor handskas med sitt dåliga självförtroende genom att visa upp en "tuff" fasad och den här kvinnan skäms uppenbarligen över sin kropp. Så strunta i henne bara och fokusera på riktiga problem, som vad ni skall äta till middag till exempel.
Citera
2012-06-23, 21:45
  #440
Medlem
noidea2k8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladydahmer
att vara en produkt av sin kultur är inte synonymt med offer. (och att vara ett offer är ingenting skamligt heller) Män och kvinnor påverkas i högsta grad av de normer vi har runt omkring oss. Att förneka det är inte bara naivt utan jävligt okunnigt.

Naivt är väl det här med er fittjägare och bögarna, Att ni ska trycka upp edra åsikter i ansiktet på en så fort ni får tillfälle. Jag struntar blank i om ni tycker att det är helt fel med div könsroller eller om bögarna ska berätta att dom verkligen är bögar "För att man ska ju inte tro att man får tycka illa om bögar". Men när det här börjar påverka min familj och folk försöker få min son/dotter att vara annorlunda på dagis. Då brinner det i skåpet kan jag lova. IDIOTER
Citera
2012-06-23, 21:54
  #441
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f-off
stämmer det att du har tagit namnet efter seriemördaren? och i så fall, tycker du själv att det verkar mentalt friskt?

Jag har tagit mitt ANVÄNDARNAMN från en seriemördare ja. Och jag tror inte min mentala hälsa har med den saken att göra nej. Men det är ett billigt och tillgängligt knep att avfärda mig som rubbad. Hellre än att bemöta mig.
Citera
2012-06-23, 22:05
  #442
Medlem
Aaaah, gött att riks-mongot själv hittade hit. Pro-tip: gå ner i vikt, eller byt klädstil. Detta har inget med några kvinnliga eller manliga värderingar att göra, det är helt enkelt så att ditt utseende i ett rent objektivt perspektiv är FUCKING FRÅNSTÖTANDE!
Jag vet att inte alla kan vara snygga, men om man inte är det, så brukar man i alla fall ha vett att inte klä sig så vulgärt som du gör.

Btw, varför säger du "fittan är missnöjd", varför ger du din fitta en slags identitet, som om att den vore en egen person?
Det låter skrämmande likt typiskt mans-chauvinistiskt tänkande.

Edit:

Sådär btw, om du nu ger blanka fan i vad vi arroganta, självupptagna, mammas-källare-porr-surf-runkande "män" här på Flashback tycker om ditt utseende, varför tar du dig tid att skriva inlägg här? Det är väl lite knepigt?
__________________
Senast redigerad av TrevligaKatten 2012-06-23 kl. 22:09. Anledning: Eftertanke
Citera
2012-06-23, 22:12
  #443
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladydahmer
Jag har tagit mitt ANVÄNDARNAMN från en seriemördare ja. Och jag tror inte min mentala hälsa har med den saken att göra nej. Men det är ett billigt och tillgängligt knep att avfärda mig som rubbad. Hellre än att bemöta mig.

så du ser inget problem i att blogga under ett alias som förknippas med en seriemördare?

du tror inte att du avfärdar dig själv när du gör det?

vad blir nästa projekt? lady breivik?

(ditt feministiska tankegods har blivit bemött så många gånger tidigare)
Citera
2012-06-23, 22:18
  #444
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noidea2k8
Naivt är väl det här med er fittjägare och bögarna, Att ni ska trycka upp edra åsikter i ansiktet på en så fort ni får tillfälle. Jag struntar blank i om ni tycker att det är helt fel med div könsroller eller om bögarna ska berätta att dom verkligen är bögar "För att man ska ju inte tro att man får tycka illa om bögar". Men när det här börjar påverka min familj och folk försöker få min son/dotter att vara annorlunda på dagis. Då brinner det i skåpet kan jag lova. IDIOTER

Och vad gör du annorlunda? Så fort man uttrycker någon slags feministisk åsikt får man höra att man är en "hårig feministflata". Är det inte att trycka åsikter i folks ansikten? Tänk om ni skulle bemöta argument på ett sansat sätt istället?

Förstår inte riktigt vad du menar med att detta påverkar din familj etc. Alla värderingar och könsroller påverkar vuxna såväl som barnen på dagis. Är det faktiskt något negativt om dagispersonalen försöker uppmuntra exempelvis en flicka att testa på allt: sport, äventyrliga lekar och att leka med dockor, istället för att automatiskt sätta flickorna i dock- och pysselhörnan medan pojkarna springer ute och leker i klätterställningen. Varför är det ett problem att "fittjägare och bögar" försöker luckra upp könsrollerna, hur skadar detta dig/din omgivning?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback