2012-11-27, 11:13
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Du menar att en del män är svårflörtade, men så fort man knullat dem klänger de?
Du kan observera samma fenomen?
Någon du känner kanske har observerat det?
Ärligt?

Svårflörtade - nej, men resten - ja.
Citera
2012-11-27, 11:14
Medlem
Citat:
Du menar att en del män är svårflörtade, men så fort man knullat dem klänger de?
Du kan observera samma fenomen?
Någon du känner kanske har observerat det?
Ärligt?

Vet inte om jag fattar dig rätt, du säger att män klänger före, och under och även efter sex medan kvinnor endast gör det efter sex?
Citera
2012-11-27, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
Vet inte om jag fattar dig rätt, du säger att män klänger före, och under och även efter sex medan kvinnor endast gör det efter sex?

Min observation är att tjejer ändrar sig väldigt i och med sex.

Min tolkning (Till Micro: som kan vara helt uppåt väggarna):
Tjejer tar väldigt alvarligt på sex. Inte alla, men många, speciellt yngre, kärar ner sig.
Vi har haft sex, kyrkan next.
Behöver inte vara så överdrivet, men som man märker man tydligt att man inte behöver anstränga sig längre, för att behålla hennes intresse. Hon utgår från sig själv och tar för givet att man är ett par nu. I alla fall i någon mening.
Kärlek är till viss del en självklarhet för henne nu. Bevisad kanske?

Mannen har istället (suck, inte alla, men många), en närmast reflexmässig, ta det lugnt funktion i det läget.
Han vill gärna bort från tjejen. I alla fall för ett tag. Smälta den nya situationen så att säga.
Citera
2012-11-27, 14:16
Medlem
Kate80s avatar
Citat:

Tjejer tar väldigt alvarligt på sex. Inte alla, men många, speciellt yngre, kärar ner sig.
Behöver inte vara så överdrivet, men som man märker man tydligt att man inte behöver anstränga sig längre, för att behålla hennes intresse. Hon utgår från sig själv och tar för givet att man är ett par nu. I alla fall i någon mening.

Mannen har istället (suck, inte alla, men många), en närmast reflexmässig, ta det lugnt funktion i det läget.
Han vill gärna bort från tjejen. I alla fall för ett tag. Smälta den nya situationen så att säga.

Ja, det är så du ser det utifrån dina erfarenheter, men frågar man någon annan med ex. en tjejs perspektiv på det hela ser det inte ut på samma sätt. Jag har haft en del väldigt nära relationer med andra tjejer där vi kunnat prata helt fritt utan att behöva sätta upp någon slags fasad där man beter sig och pratar på ett sätt som andra förväntar sig att man ska göra. Tjejer är betydligt mer sexuella än vad du verkar tro och långt ifrån alla tjejer agerar och tänker på det sättet som du beskriver.

Och, nej, jag pratar inte om några "slampor" som ligger runt med vem som helst, utan om helt vanliga tjejer.
Citera
2012-11-27, 14:18
Medlem
Citat:

Här måste du nog lyssna på sakkunskapen, dvs den del av befolkningen som faktiskt har sex med män. Jag misstänker att din erfarenhet brister en aning på den punkten? Män är olika liksom kvinnor, och en hel del av er vill inte alls bort ifrån tjejen, inte ens för ett litet tag. Faktiskt.
Citera
2012-11-27, 14:22
Medlem
Citat:

Detta är ju allmänt känt, det är därför man aldrig ger en gåva, komplimang, lyssnar på hennes känslor etc eller är tillgänglig på något vis. För att få tillgång till mannen ska hon ges sex, aldrig träffat nån tjej som inte funkat så.
Citera
2012-11-27, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Detta är ju allmänt känt, det är därför man aldrig ger en gåva, komplimang, lyssnar på hennes känslor etc eller är tillgänglig på något vis. För att få tillgång till mannen ska hon ges sex, aldrig träffat nån tjej som inte funkat så.

Var får ni sånt här ifrån? Alla dessa teorier som BERGSÄKERT fixar en tjej, håller kvar en tjej, ger ett outsinligt antal ONS... Tror ni inte att om det hade funnits ett sånt, bergsäkert sätt så hade alla män lärt sig det för länge, länge sen, så ofta och länge som ni funderat på saken?

En man som inte lyssnar på mina känslor och inte är tillgänglig på något vis är en man som inte är intresserad. Och är han inte intresserad så tänker då inte jag tvinga mig på honom. Så enkelt är det för mig.
Citera
2012-11-27, 14:31
Medlem
Citat:
Eller ändra livsstil. Tror inte alls att LD är överlycklig med sitt knulla-runt-liv.
Det var ett misstag. Så tolkar jag hennes egen text.

Hon skrev att hon var slarvig ja, så meningen var det inte.
Citera
2012-11-27, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Här måste du nog lyssna på sakkunskapen, dvs den del av befolkningen som faktiskt har sex med män. Jag misstänker att din erfarenhet brister en aning på den punkten? Män är olika liksom kvinnor, och en hel del av er vill inte alls bort ifrån tjejen, inte ens för ett litet tag. Faktiskt.

Ja, när jag beskriver kvinnan, förtydligar jag t o m att jag inte vet. När du som kvinna pratar om mannen är det sakkunskap.
Inse det lustiga. Dessutom är det minst sagt irriterande med en så arrogant framtoning.
Mannen måste in i feminst-facket.
Senast redigerad av ManManne 2012-11-27 kl. 14:51.
Citera
2012-11-27, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Ja, det är så du ser det utifrån dina erfarenheter, men frågar man någon annan med ex. en tjejs perspektiv på det hela ser det inte ut på samma sätt. Jag har haft en del väldigt nära relationer med andra tjejer där vi kunnat prata helt fritt utan att behöva sätta upp någon slags fasad där man beter sig och pratar på ett sätt som andra förväntar sig att man ska göra. Tjejer är betydligt mer sexuella än vad du verkar tro och långt ifrån alla tjejer agerar och tänker på det sättet som du beskriver.

Och, nej, jag pratar inte om några "slampor" som ligger runt med vem som helst, utan om helt vanliga tjejer.

Är rädd för att det är min tur att inte förstå alls vad du menar nu.
Menar du att tjejer inte betydligt ändrar sitt beteende efter sex, eller är det lite allmänt uppror bara?
Citera
2012-11-27, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal

öh? Förstår inte riktigt här.
Edit: Sorry, förstår vad du menar nu. Ironi?
Senast redigerad av ManManne 2012-11-27 kl. 15:06.
Citera
2012-11-27, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
En man som inte lyssnar på mina känslor och inte är tillgänglig på något vis är en man som inte är intresserad. Och är han inte intresserad så tänker då inte jag tvinga mig på honom. Så enkelt är det för mig.

Verkar helt sunt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in