Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2012-06-25, 13:50
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powerforcer
Tittade bara på sannolikheterna med cardplayers Odds Calculator men väger man in pottodds så har du såklart rätt




Vilket odds gav cardplayers?
Citera
2012-06-25, 14:15
  #86
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powerforcer
Synen på floppen var riktigt dålig av UpptagetUsernamn MEN på turnen ligger han bra till och då är det istället hans motspelare som gör dålig syn. Slutsats: UpptagetUsernamn borde lagt sig på floppen för att undvika det som hände på rivern pga UpptagetUsernamn inte har nån möjlig låg hand, riktigt nybörjarspel och riktigt dåligt.

Synen på flopp är inte alls så dålig, han drar på nötfärgen i postion samt att ett högt blankt kort kan ev. ge gratis river i en trevägspott.
Citera
2012-06-25, 16:06
  #87
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Synen på flopp är inte alls så dålig, han drar på nötfärgen i postion samt att ett högt blankt kort kan ev. ge gratis river i en trevägspott.

Sant. Såg inte färgdraget. Dock är han OOP. (Och kommentarerna om motståndarnas spel vittnar fortfarande om horribel spelförståelse, eller snarare avsaknad av sådan.)
Citera
2012-06-25, 17:40
  #88
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrBormann
Sant. Såg inte färgdraget. Dock är han OOP. (Och kommentarerna om motståndarnas spel vittnar fortfarande om horribel spelförståelse, eller snarare avsaknad av sådan.)

OOP stämmer bra, vilket gör turnbeslutet rätt märkligt...hey jag sitter på näten i omaha/8 med två wrapdrag färgdrag och 20-talet lågouts möjliga, jag checkar först in och hoppas att FI inte vill jaga gratis.
Citera
2012-06-27, 12:34
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powerforcer
Synen på floppen var riktigt dålig av UpptagetUsernamn MEN på turnen ligger han bra till och då är det istället hans motspelare som gör dålig syn. Slutsats: UpptagetUsernamn borde lagt sig på floppen för att undvika det som hände på rivern pga UpptagetUsernamn inte har nån möjlig låg hand, riktigt nybörjarspel och riktigt dåligt.

Anledningen till att jag synade på floppen var att jag satt på högsta färgdraget, trots att det var ett tag sedan så kommer jag ihåg att jag tänkte en hel del på om jag skulle syna eller inte, men kom fram till att det handlade trots allt bara om ett par svenska tior för att få se turn och hoppas på en klöver till, för att då ha bästa höga handen, högsta färgen och då få tillbaka det jag hittills lagt in + lite mer, om ett lågt kort kommer och någon tar den potten, annars tar jag ju rubbet om höga skulle komma.
Nu kom det ju en kung istället som gav mig triss, i det läget hade jag utan tvekan den bästa höga handen, den var omöjlig att slå (i det läget). Sitter jag på bästa höga hand så kunde jag bara inte folda, trots att ett annat färgdrag kom upp och om en 2a kom upp så skulle jag vara körd, om nu någon satt på just 56 eller a5, eller om 5 kom upp och någon satt på just 67.
Då hoppades jag bara på ett högt kort som inte var en ruter eller ett ess så jag kunde få hela potten, kände just då att jag hade oddsen på min sida och att jag tänkte "fuck it, jag kör, orka vela, ändå inte så mkt pengar det handlar om".

Kände på mig att dom spelade med varandra och försökte köra ut mig med sina höjningar, vilket dom försökte göra en hel del innan, och att det var därför dom bettade hela tiden och att dom satt på en möjlig låg (vilket dom gjorde). Jag hade hoppats på ett sådant läge nämligen, att dom skulle försöka köra ut mig genom ett gå in med allt dom hade utan att ha något speciellt på hand, när jag var jävligt stark. Och nu kom ett sådan läge jag väntade på, kände då att det var rätt att göra.
Synd bara att det blev som det blev och att det var just dom som satt vid det bordet, men bara att gilla läget.

Nu kör jag bara mina 100k freerolls bonus som snart går ut på ps, ska sedan lira upp mina vpp's jag flitigt samlat på mig genom åren, så överger jag sedan kontot, tror jag.
Citera
2012-08-09, 10:36
  #90
Medlem
Coliders avatar
Du kanske tiltar för mycket? Spela säkert och utgå alltid efter floppen.
Citera
2012-08-10, 12:31
  #91
Avstängd
komputermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaakanBrolin
Varför har du inte postat din all in ev graf?
För alla kanske inte är softwarefuskare.

TS: Om du kan läsa spelare samt har bra magkänsla så rekomenderar jag HU, du behöver dock mycket tänk och disciplin när du väl grindar 1 mot 1 så IMO borde du enligt mig gå upp i nivå och lira mindre per dag.
Citera
2014-01-19, 14:36
  #92
Medlem
Klart det är riggat! Spelar bara live nu för tiden!
Man vinner bara som nybörjare på sajter om man spelar bra/abc-poker...
Citera
2014-01-19, 14:40
  #93
Medlem
TerryTibbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galaxie99
Klart det är riggat! Spelar bara live nu för tiden!
Man vinner bara som nybörjare på sajter om man spelar bra/abc-poker...

Live är riggat som fan också.
Citera
2014-01-22, 09:55
  #94
Medlem
Ri-Fas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parisknowsitall
Tycker du lät han komma in där faktiskt. Chansen att de skulle komma en 10a är nog lika stor som att ett A ska komma. (eftersom vi inte se resten av händerna)
Trött på alla som säger "rigg" visst att det är riggat men där spelade du handen inge vidare och förtjänade det där.

Inget fel i hur handen spelades samt att han fick in det med 95%. Jag ser inte hur det skulle kunna vara dåligt?
Citera
2014-02-03, 11:45
  #95
Medlem
1235oops4567s avatar
Men jisses, både färgdrag och stegdrag på floppen och du bemödar dig inte att låsa potten. En enkel tumregel för mig är att jag hellre vinner lite än förlorar stort. Jag hade kört på all-in redan pre-flop och vunnit lite istället för förlorat stort. Säger inte att man alltid ska spela AA så, men du fick ju bud så det är väl bara att ösa. Säkrast så.

För att svara på den generalla frågan i tråden, du tiltar, och spelar därför sämre än vanligt. Du har bevisligen klarat dig bättre tidigare, men samtidigt var poker år 2005 annat än vad det är idag och det vet du. Det kommer heller ingen ny boom så det är inget att vänta på. Jag ser dock inte varför man ska beklaga sig över att man för en gångs skull förlorar med AA på en sådan flopp. Det är potäter.

För att vara tydlig med vad jag tycker om riggsnack så är det bullshit såklart, PS har oberoende kontroller av deras spelsystem. Om du spelar sämre där så beror det troligtvis på dina egna förväntningar, eller det faktum att det är omöjligt att vinna i längden på att spela 60K-gtd-turrar med endollars inköp. Men nog är det lockande att köpa in oavsett, dumma som vi är så gör vi det och slösar bort tid mer än pengar.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback