Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-02, 09:43
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UAREMYKT
Shit happens, man blir utdragen och man blir förbannad. Personligen tycker jag det händer oftare på stars än på andra sidor vilket är märkligt. Händer kolliderar med varandra och den som har den sämre handen vinner lite för ofta för min smak.

Men det är bara att kämpa på, det vänder nån gång. Tro mig!

Bra då är jag inte ensam som märkt av att något är märkligt.
Men efter att ha varit på stars i över 6 år nu så kan jag ärligt säga att det blir värre för varje år som går, såhär var det inte back in the days.
Och jämför man med andra klienter så är det som ett helt annat spel. Det är fan läskigt ändå..Något skumt är det ju.

Och det är absolut inte mitt selektiva minne som busar.
Jävligt synd att man måste ge upp sin profil som man kämpat med så länge. Speciellt när alla andra klienters gränssnitt suger Hellmutta.
Citera
2012-06-02, 10:27
  #74
Medlem
.bird.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UpptagetUsernamn
Bra då är jag inte ensam som märkt av att något är märkligt.
Men efter att ha varit på stars i över 6 år nu så kan jag ärligt säga att det blir värre för varje år som går, såhär var det inte back in the days.
Och jämför man med andra klienter så är det som ett helt annat spel. Det är fan läskigt ändå..Något skumt är det ju.

Och det är absolut inte mitt selektiva minne som busar.
Jävligt synd att man måste ge upp sin profil som man kämpat med så länge. Speciellt när alla andra klienters gränssnitt suger Hellmutta.
Kanske inte var så "back in the days" för att snittet var otroligt mycket dåligare så att variansen blev mindre? Spelarna har blivit bättre för varje år?
__________________
Senast redigerad av .bird. 2012-06-02 kl. 11:02.
Citera
2012-06-02, 10:58
  #75
Medlem
svårt att säga utan känsla för motspelaren och vad du har för image.
Är det en okänd spelare så hade jag gissat på en tight och solid och då begår du misstaget att ställa på turn. Oavsett om du blir utdragen så kommer du bara att bli synad med en bättre hand. Nu hade du otur att han hade en sämre hand och du blev utdragen. Syna ner handen och ha pottkontroll eller så foldar du på turn, han visar ju att han har en bra hand genom att leada ut.

Klassigt newbie fel och bli kär i AA. AA är bara ett par, finns så bra många händer som slår AA på den floppen.
Citera
2012-06-02, 12:20
  #76
Medlem
nästan alla vet att stars är riggat,det är den största scam sajten.spela inte där..du kommer ALDRIG att ligga på plus på den sidan....stars är död inom 1 år
Citera
2012-06-02, 12:48
  #77
Medlem
RivenFlushs avatar
Grundstommen i att gå långt i turneringar är att "aldrig" riskera att förlora hela sin stack. Spelare som är frekventa besökare på finalborden spelar ofta väldigt aggressivt i början för att bygga upp en stor stack som täcker andra spelare. Sedan har man dels en edge på grund av att man tvingar andra spelare AI samtidigt som man inte sätter sin egen existens på spel. (Givetvis ser det något annorlunda ut i turneringar med rebuy och addon.)

Givetvis har TS "oflyt" i den här specifika situationen men om vi har 3 situationer i en och samma turnering där man sätter sin existens på spel för 95% chans att vinna kommer man att åka var sjunde gång. Nu är 95% extremt högt och om vi utgår från 80% chans (som även det är mycket högt) ger samma resonemang att man åker varannan gång.

I poker är det inte de stora potterna som gör en till vinnare, det är när man stadigt tar hem småpotter och undviker stora förluster.
Citera
2012-06-02, 18:46
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parisknowsitall
Jag har slutat spela skrev jag tidigare till dig. det va därför jag skrev att jag inte kan förlora.
han skulle inte all in preflop även om de hade vart bättre än så han spelade.. han skulle höjt mer pre flop och ställa om från från 680 till x2.5-3 efter floppen kom upp.

sluta mäta penis, min balle är större än din. när jag spelade så kunde jag försörja mig på det. ta dina 2k som du får över på lönen o stoppa upp dom i ditt anus. ok?

Nej du är en förlorande fisk. Posta graf eller var tyst.
Citera
2012-06-24, 19:10
  #79
Medlem
Bandhundens avatar
Jag gillade inte spelet rent spontant, men sen som jag fattat det att du hade en bra read, så är det klockrent, förutsatt att du har rätt.
Citera
2012-06-25, 10:22
  #80
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UpptagetUsernamn
Ungefär såhär menar jag:
Utdelat till UpptagetUsernamn [Ac Kc Kh 9d]
takatalvi: raise $1.25 till $1.75
PierreWM06: call $1.75
Meszi: call $1.75
manf85: fold
FromLipetsk: fold
UpptagetUsernamn: call $1.25
*** FLOPP *** [4c 3c Jd]
UpptagetUsernamn: check
takatalvi: bet $5.50
PierreWM06: fold
Meszi: call $5.50
UpptagetUsernamn: call $5.50
*** TURN *** [4c 3c Jd] [Kd]
UpptagetUsernamn: check
takatalvi: bet $22.68
Meszi: call $22.68
UpptagetUsernamn: raise $13.36 till $36.04 och är all-in
takatalvi: call $13.36
Meszi: call $13.36
*** RIVER *** [4c 3c Jd Kd] [2h]
takatalvi: bet $6.71 och är all-in
Meszi: call $4.43 och är all-in
Ej synad satsning ($2.28) returnerad till takatalvi
*** VISNING ***
takatalvi: visar [2d Ad 5h 4d] (HÖG: stege, ess till femma; LÅG: 5,4,3,2,A)
Meszi: visar [5d 7d Ah 3h] (HÖG: stege, ess till femma; LÅG: 5,4,3,2,A)
takatalvi vann $2.22 från sidopotten
Meszi vann $2.21 från sidopotten
takatalvi vann $2.22 från sidopotten
Meszi vann $2.21 från sidopotten
UpptagetUsernamn: visar [Ac Kc Kh 9d] (HÖG: triss, kungar)

Meszi floppar alltså par i 3or, synar 5,50, på turn kommer ett lågt färgdrag och Meszi har fortfarande endast par i 3or, färg drag och stegdrag med chans till en dålig låg. I det läget går Meszi i stortsett all in på par i treor.
Takatalvi hade endast stegdrag och chans till en bra låg. Den bästa handen av dom var par i 3or på turn och dom kör all in på mig som har triss i kungar, klart som fan det kortet som är det enda som kan rädda dom båda kommer upp på river, en 2a.
Och dom visste att jag satt på något eftersom jag synade deras bets, men ändå kör dom på.
Detta var bara det senaste exemplet som precis hände. Men detta händer exakt hela tiden.

Är inte detta beteende konstigt?

Jag är 100%klar med pokerstars nu.

Du borde vara 100 % klar med poker.

Handen, och analysen av den, är rena skämtet. Din floppsyn, med ett överpar på en flopp med två till en låg, stegdrag och färgdrag är pinsam, särskilt mot bakgrund av att du ifrågasätter takatalvi syn på turn, där han får typ 10 gånger pengar och har massor av drag. Faktum är att han i stort sett har en flipp mot dig. Att lägga vore ett KATASTROFALT spel, till och med sämre än din syn på floppen.

Du är fruktansvärt dålig på poker och det finns ingen rigg som kan göra dig till en vinnare.
Citera
2012-06-25, 11:16
  #81
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UpptagetUsernamn

Meszi floppar alltså par i 3or, synar 5,50, på turn kommer ett lågt färgdrag och Meszi har fortfarande endast par i 3or, färg drag och stegdrag med chans till en dålig låg. I det läget går Meszi i stortsett all in på par i treor.
Takatalvi hade endast stegdrag och chans till en bra låg. Den bästa handen av dom var par i 3or på turn och dom kör all in på mig som har triss i kungar, klart som fan det kortet som är det enda som kan rädda dom båda kommer upp på river, en 2a.
Och dom visste att jag satt på något eftersom jag synade deras bets, men ändå kör dom på.
Detta var bara det senaste exemplet som precis hände. Men detta händer exakt hela tiden.

Är inte detta beteende konstigt?

Jag är 100%klar med pokerstars nu.

Du är inte ens 50% att scoopa handen, så absurt är det inte även om Meszi överspelar sina drag en del.
Citera
2012-06-25, 11:47
  #82
Medlem
powerforcers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Du är inte ens 50% att scoopa handen, så absurt är det inte även om Meszi överspelar sina drag en del.
Synen på floppen var riktigt dålig av UpptagetUsernamn MEN på turnen ligger han bra till och då är det istället hans motspelare som gör dålig syn. Slutsats: UpptagetUsernamn borde lagt sig på floppen för att undvika det som hände på rivern pga UpptagetUsernamn inte har nån möjlig låg hand, riktigt nybörjarspel och riktigt dåligt.
Citera
2012-06-25, 11:58
  #83
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powerforcer
Synen på floppen var riktigt dålig av UpptagetUsernamn MEN på turnen ligger han bra till och då är det istället hans motspelare som gör dålig syn.

Trollar du eller har du inte koll på reglerna?

takatalvi har drag till nötfärg, nötlåg och hjulet och ska syna ~13 för att vinna ~130. Att lägga där vore ofattbart dåligt. Faktiskt till och med sämre än UpptagetUsernamns syn på floppen och det säger inte lite...
Citera
2012-06-25, 12:07
  #84
Medlem
powerforcers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrBormann
Trollar du eller har du inte koll på reglerna?

takatalvi har drag till nötfärg, nötlåg och hjulet och ska syna ~13 för att vinna ~130. Att lägga där vore ofattbart dåligt. Faktiskt till och med sämre än UpptagetUsernamns syn på floppen och det säger inte lite...
Tittade bara på sannolikheterna med cardplayers Odds Calculator men väger man in pottodds så har du såklart rätt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback