36 831 besökare online
858 325 medlemmar • 45 874 267 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Politik > Integration och invandring
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Easy-Lee
Medlem
Easy-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Du är inte så historiskt bevandrad märker jag. När svenskarnas förfäder saknade skriftspråk, jobbade med stenverktyg och offrade människor till gudarnas ära så hade stora civilisationer kommit och gått runt om i världen. Civilisationer som låg många hundra år före Nordeuropa i utveckling.

Vet du hur Europa blev en ekonomiska framgångssagan så småningom? Det var genom influenser från andra folk, folkvandring, invandring, handel och tidigt genom utnyttjande av andra folk som förslavades eller på annat sätt utnyttjades.

Jag är förresten (tyvärr) mestadels "svensk" precis som du.
Du är inte så förankrad i verkligheten märker jag.
Hur ser det ut idag? Kan en t.ex. neger leva på urnegerns (schimpansens) meriter i all evighet? Det spelar ingen roll om blatten kunde matte före alla andra när han inte ens kan åka rulltrappa utan manual 2012. Så vad är det du vill diskutera? Studien handlar väl om situationen idag?

RosaRosaRosaRosa
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Du är inte så förankrad i verkligheten märker jag.
Hur ser det ut idag? Kan en t.ex. neger leva på urnegerns (schimpansens) meriter i all evighet? Det spelar ingen roll om blatten kunde matte före alla andra när han inte ens kan åka rulltrappa utan manual 2012. Så vad är det du vill diskutera? Studien handlar väl om situationen idag?

Fattar du inte att det är genom kolonisering, handelshinder, rasism och annat förtryck som afrikanerna hindras att åter bilda stora civilisationer. Det är ingen magiskt med vita som gör dem bättre lämpade att bilda samhällen eller liknande, om du nu trodde det. Det är därför jag pekar på att Sverige historiskt befunnit sig i utkanten av allt och svenskar betraktats som vildar av andra till för bara några hundra år sedan.

När svenskarna åkte till Amerika (som tog emot dem utan rasism), så betraktades svenskarna som lite tröga. De hade nog aldrig åkt en rulltrappa förr heller, men du kanske saknar förmågan att inse att länders ekonomiska utveckling inte har med folkets etnicitet att göra.
- Jag är INTE kvinnan på bilden, sluta PM:a mig! - Rosa (jag).

Easy-Lee
Medlem
Easy-Lees avatar
Citat:
Fattar du inte att det är genom kolonisering, handelshinder, rasism och annat förtryck som afrikanerna hindras att åter bilda stora civilisationer. Det är ingen magiskt med vita som gör dem bättre lämpade att bilda samhällen eller liknande, om du nu trodde det. Det är därför jag pekar på att Sverige historiskt befunnit sig i utkanten av allt och svenskar betraktats som vildar av andra till för bara några hundra år sedan.

När svenskarna åkte till Amerika (som tog emot dem utan rasism), så betraktades svenskarna som lite tröga. De hade nog aldrig åkt en rulltrappa förr heller, men du kanske saknar förmågan att inse att länders ekonomiska utveckling inte har med folkets etnicitet att göra.
Hur håller detta den oerhört välutbildade svartskallen utanför svensk arbetsmarknad?

Christopher.
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:

Kolonisering håller inte som förklaring till dagens afrikanska situation. Handelshinder likaså. Rasism likadant. Det som Afrika behöver är stabila regeringar som öppnar för investeringar av utländskt kapital, varken mer eller mindre. Själv tror jag afrika kommer utvecklas mycket det kommande århundradet. Med fördel skulle mycket tillverkning kunna läggas i stabila afrikanska länder, jobb som håller på att försvinna från Kina.

I'm responsible for many wars and plenty of fights. I even play a small roll in every genocide, it is me pulling strings once I got you in my might.
My name is hate, my name is hate - and I just can't wait! To unleash myself on you, I will destroy you - there'll be fuck all you can do!

RosaRosaRosaRosa
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Hur håller detta den oerhört välutbildade svartskallen utanför svensk arbetsmarknad?

Har du hört talas om diskrimineringen på den svenska arbetsmarknaden?

Easy-Lee
Medlem
Easy-Lees avatar
Citat:
Har du hört talas om diskrimineringen på den svenska arbetsmarknaden?
Akta så du inte slår sönder någonting vitalt.

Varför skulle vi ha en invandring utan motstycke för att sedan diskriminera dessa raketforskare i alla möjliga instanser? Du måste väl ändå förstå att det är deras undermåliga kunskaper som håller dem i rännstenen, inte nån elak rasistsvenne?

En kapitalist skiter i hudfärgen, den som är bäst lämpad att dra in $$$ åt honom får jobbet även om det skulle vara en urneger med taskigt bordsskick. Det är som om förbundskaptenen i fotboll skulle hålla Zlatan utanför elvan för att Zlatan har "ett konstigt efternamn". Du verkar tyvärr inte så bevandrad i rationellt tänkande men det är underhållande att läsa ditt svammel, man får sig en reality check om sakers tillstånd i vårt samhälle 2012.

precidio
Medlem
precidios avatar
Citat:

Trams. Där vita har slagit ner sina bopålar har det alltid skapats välstånd oavsett förutsättningar. Det är inte så att du möjligen har källor på det du anför i din argumentation? Ett antal påståenden som du slänger ur dig kräver eventuellt det. Det vore klädsamt om du hade det och det skulle lyfta diskussionen till det nivå som saken förtjänar.

PissingContest
Medlem
PissingContests avatar
Citat:

WOW, nu är det historie-omskrivning på G..

För övrigt.. om du talar om "den stora utvandringen" till USA så var nog FETT ont om rulltrappor på den tiden..
Och Svenskarna betraktades inte som mer tröga än några andra, dessutom lyckades dom väldigt väl i amerika..
OCH, om någon på den tiden skulle kunna ha haft något emot deras ankomst så var det väl indianerna. Så vitt jag vet hade Indianerna betydligt mindre problem med svenskar än väldigt många andra grupper..

Dina historieomskrivningar är som vanligt lika omfattande som dom är felaktiga..

//PC

RosaRosaRosaRosa
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PissingContest
WOW, nu är det historie-omskrivning på G..

För övrigt.. om du talar om "den stora utvandringen" till USA så var nog FETT ont om rulltrappor på den tiden..
Och Svenskarna betraktades inte som mer tröga än några andra, dessutom lyckades dom väldigt väl i amerika..
OCH, om någon på den tiden skulle kunna ha haft något emot deras ankomst så var det väl indianerna. Så vitt jag vet hade Indianerna betydligt mindre problem med svenskar än väldigt många andra grupper..

Dina historieomskrivningar är som vanligt lika omfattande som dom är felaktiga..

//PC

Första rulltrappan i New York invigdes 1897 i nöjesparken på Coney Island, mitt under den stora immigrationsvågen, men det om rulltrappan var en replik på påstående om att afrikaner i Sverige inte vet hur en rulltrappa fungerar.

Svenskar betraktades visst som dumma, läs bara: http://www.popularhistoria.se/artikl...rna-i-amerika/

mzinstructor
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice7
Det är tragiskt hur Ekeroths lakejer förkastar denna undersökning, likt alla andra.
Så fort SD:arna får svart på vitt så vänder och vrider man på statistiken.
Det står På Sveriges Radio att undersökningen har 40% bortfall. Dessutom verkar det som om bortfallet snarare är 52% just nu" 7 350 personer har tillfrågats. 3500 har svarat" Den matematiken går inte ihop med 40% bortfall. Får man kalla en undersökning med 40%, än mindre 52%, bortfall för vetenskap?? Det är självklart att de som inte svarar är de som inte kan Svenska alls. Den här undersökningen är ren desinformation.
Kika på denna utmärkta information om våra nya Invandrare:
http://svenska.yle.fi/artikel/2010/0...ar-analfabeter

Gift44
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Första rulltrappan i New York invigdes 1897 i nöjesparken på Coney Island, mitt under den stora immigrationsvågen, men det om rulltrappan var en replik på påstående om att afrikaner i Sverige inte vet hur en rulltrappa fungerar.

Svenskar betraktades visst som dumma, läs bara: http://www.popularhistoria.se/artikl...rna-i-amerika/
Den italienska och rysk-judiska immigrationsvågen ja, din ignoranta fjant. Den stora svenska immigrationsvågen hade invandrat på 1870 och 1880-talet och då knappast i nån högre grad till NYC.
Vad detta har att göra med en förfalskad, feltolkad och felciterad undersökning kan du väl förklara för mig.
AB har ju redan börjat slå svenska folket i skallen med undersökningen.

Tystnad
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen

Vad anser ni om denna undersökning och dess slutsatser. Är snacket om outbildade invandrare en myt? På bifogad länk finns mycket mer att läsa.

Svårt att säga dom jag träffat som varit högutbildade (som man vetat om) har dock haft ett tänkande som varit så fundamentalt annorlunda mot vårt vilket gör att man fattar varför dom ändå inte får jobb inom sitt yrke här i Sverige.

Svara på ämne
Topp Dela »