Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-28, 14:48
  #1
Medlem
Hej,

Jag har under väldigt många månader fått tag på ett jobb i Taiwan. Nu har jag äntligen fått tag i ett mycket intressant internship på IKEA. Dock fick jag precis reda på att det i så fall kommer vara utan betalt. Nu till min fråga: Vet ni om det är möjligt att få stipendium för utomlandspraktik och om så är fallet skulle någon kunna vara så snäll att visa vägen åt en knäckt stackare som famlar i mörket?
Citera
2012-05-28, 16:37
  #2
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geriol03
Hej,

Jag har under väldigt många månader fått tag på ett jobb i Taiwan. Nu har jag äntligen fått tag i ett mycket intressant internship på IKEA. Dock fick jag precis reda på att det i så fall kommer vara utan betalt. Nu till min fråga: Vet ni om det är möjligt att få stipendium för utomlandspraktik och om så är fallet skulle någon kunna vara så snäll att visa vägen åt en knäckt stackare som famlar i mörket?


Vad för slags praktik är det och vad för slags student är du? Det finns bidrag att få men det är relaterat till dessa frågor
Citera
2012-05-28, 17:58
  #3
Medlem
Det är ett internship inom logistik (management trainee), där jag har möjlighet att vara upp till ett år. Blev precis klar med min kandidat så är tyvärr inte student längre.
Citera
2012-05-28, 18:28
  #4
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geriol03
Det är ett internship inom logistik (management trainee), där jag har möjlighet att vara upp till ett år. Blev precis klar med min kandidat så är tyvärr inte student längre.

AMS sponsrar praktikplatser, det gör SIDA också. Till exempel Luleå Tekniska Universitet har 30 hp-"praktikkurser" som man kan ta CSN för, finns säkert fler uni. Annars kan du ju regga dig på 30 hp vad som helst och ta CSN under tiden du är borta.
Citera
2012-05-28, 19:26
  #5
Medlem
Tack karamella, du är en räddande flashbackängel!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback