Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-27, 19:33
  #1
Medlem
anton mordarens avatar
Funderar på att dra med frugan till Mallorca och hon är givetvis nyfiken över shopping-utbudet. Vi har aldrig varit i just Alcudia tidigare. Jag har däremot, vid olika tillfällen, varit i både Magaluf och Palma; i Magaluf, i djungler av vilda affärsmän, finns enbart det vanliga charterskräpet att tillgå, medan det i Palma, likt vilken större stad som helst, finns civiliserade affärer som säljer kvalitétsvaror.

Frågan är hur det ser ut i Alcudia? Är shoppingen något bättre än den är i Magaluf, eller är det en trip till Palma som gäller om man, under sin tid på Mallorca, är intresserad av att köpa annat krimskrams? I så fall: hur smidigt är det att ta sig från Alcudia till Palma?
Citera
2012-05-27, 19:51
  #2
Medlem
cammos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anton mordaren
hur smidigt är det att ta sig från Alcudia till Palma?

Det är 5 mil motorväg, ta en taxi.
Citera
2012-05-27, 20:20
  #3
Medlem
Noose..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Det är 5 mil motorväg, ta en taxi.

Kostar ca 80E. Bussen är betydligt billigare
Citera
2012-05-27, 20:58
  #4
Medlem
anton mordarens avatar
Tolkar det som att Alcudia är helt uteslutet vad gäller "riktiga" affärer?
Citera
2012-05-28, 02:29
  #5
Medlem
Mahous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anton mordaren
Tolkar det som att Alcudia är helt uteslutet vad gäller "riktiga" affärer?
Har inte besökt Magaluf, men min uppfattning av Alcudia är att utbudet består av turist-krimskrams.
Citera
2012-05-30, 14:36
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anton mordaren
Tolkar det som att Alcudia är helt uteslutet vad gäller "riktiga" affärer?

Alcudia är en mindre stad, det finns ganska gott om "vanliga" affärer där.
Menar Du Port Alcudia så är mitt intryck att det finns mer riktig shopping även där än i Magaluff.
Citera
2012-05-30, 14:51
  #7
Medlem
Noose..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnby
Alcudia är en mindre stad, det finns ganska gott om "vanliga" affärer där.
Menar Du Port Alcudia så är mitt intryck att det finns mer riktig shopping även där än i Magaluff.

Magaluf ja, men Palma stad har ju en hel del att erbjuda när det kommer till shopping
Citera
2012-05-30, 18:43
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
Magaluf ja, men Palma stad har ju en hel del att erbjuda när det kommer till shopping

Ja Palma har så klart mycket mycket mer att erbjuda än någon av se andra orterna på Mallis, spelar inte i samma liga.

Bäst är att hyra en bil så kan man se sig om på hela ön, tar inte mer än en dryg timme vart man än ska, det finns en hel del roliga vägar och vackra vyer.
Citera
2012-06-02, 17:21
  #9
Medlem
Alcudia har en hel del affärer som inte säljer "krimskrams", vad är det ni vill handla?

Annars är det ju lätt att ta sig till Palma...
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1880781

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback