• 1
  • 2
2012-05-27, 03:50
Medlem
Christopher.s avatar
Som vi vet är Sverige ateisternas Mecka. Dom flesta är ateister, icke troende. Om gud är död så är allt tillåtet, varför beter sig inte svenskar som svin i högre skala? Själv är jag religiös men vad hindrar er andra från att tillfredsställa era bestialiska lustar?
Citera
2012-05-27, 03:58
Medlem
För att vi är humanistiska?
Citera
2012-05-27, 04:21
Medlem
soewhats avatar
Du undrar varför inte ateister beter sig som svin för att dom inte har en religon?
varför skulle dom bete sig som svin för att dom inte tror på en gud eller gå i kyrkan?
Citera
2012-05-27, 04:48
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soewhat
Du undrar varför inte ateister beter sig som svin för att dom inte har en religon?
varför skulle dom bete sig som svin för att dom inte tror på en gud eller gå i kyrkan?

Han är väl en av dom där som tror att religion har nån slags ensamrätt på etic, moral, samvete, empati mm

Eller så saknar han det själv och håller bara fan på för att han är rädd för whatever saga det är han tror på..
Citera
2012-05-27, 07:38
Medlem
Är din religion enda anledningen att du inte slåss och våldtar? I så fall är du nog inte riktigt psykiskt stabil och borde kanske prata med psykolog.
Citera
2012-05-27, 08:53
Medlem
Bzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Som vi vet är Sverige ateisternas Mecka. Dom flesta är ateister, icke troende. Om gud är död så är allt tillåtet, varför beter sig inte svenskar som svin i högre skala? Själv är jag religiös men vad hindrar er andra från att tillfredsställa era bestialiska lustar?
Ditt sätt att resonera förvånar mig. Frågor som förklarar min undran:
  1. Det finns väl annat positivt förutom religion?
  2. Religion är väl inte ens i alla lägen positivt, i praktiken, om du ser på verkligheten?
  3. Att ta avstånd från religion är väl inte alltid att ta avstånd från att vara en god människa?
Citera
2012-05-27, 12:45
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entr0pi
Är din religion enda anledningen att du inte slåss och våldtar? I så fall är du nog inte riktigt psykiskt stabil och borde kanske prata med psykolog.

Psykiatriker är nog bättre..
Citera
2012-05-27, 14:44
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KTM_
Psykiatriker är nog bättre..

Hehe, jag kommer aldrig ihåg vilken som är vilken ;p Och då springer jag ändå ganska regelbundet hos båda sorterna...
Citera
2012-05-27, 15:06
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Hehe, jag kommer aldrig ihåg vilken som är vilken ;p Och då springer jag ändå ganska regelbundet hos båda sorterna...

Psykiatriker är en riktig läkare. Psykolog är mer en häxdoktor i modern form :P
Citera
2012-05-27, 15:30
Medlem
Sereenas avatar
Citat:

Annumer förvirrande blir det när båda sitter på samma ställe (dvs vuxenpsyk).

Finns ju ingen anledning varför en person skulle vara mer vålds brottsbenägen eller ha sämre moral/etik eller sämre respekt för lagen bara för att h*n inte är religiös (tycker det känns tvärt om, religiösa som blir aptokiga om man ifrågasätter existensen av just deras sagofigur och kräver undantag från gällande lagar bara för att det minsann är tillåtet enl deras religion osv)
Citera
2012-05-27, 15:34
Medlem
MeineMeinungs avatar
För att svenskar är rädda för staten.
Citera
2012-05-27, 18:34
Medlem
Citat:

Om djävulen funnes så skulle han vara en riktig läkare. Tack och lov finns det psykologer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in