2012-05-26, 19:51
Bannlyst
TS, du är minst lika patetisk som alla andra som försöker argumentera om att något som, så kallat, Illuminati styr världen med pengar, hjärntvättning och allt vad det innebär.

Kom med svar på frågorna som ställs istället för att anklaga dem för att vara dumma i huvudet om de inte tror på vad du säger, gå och lägg dig istället.
Citera
2012-05-26, 19:54
Medlem
devendras avatar
det är bara en tidsfråga innan den nya världsordningen kommer vara över oss.. man är faktiskt helt dum i huvudet om man tror annat, thats fact..

droppen som fått konsumtions-sammhällets bägare att rinna över ÄR ett faktum, i en värld där resurser som vatten och mat kommer vara värt sin vikt i guld inom snar framtid (50-80 år) kommer vi inte ha stor anledning att le.

se bara till den överexplaotering av allt vi är beroende av som sker i denna värld, och förbättringarna till en hållbar framtid bara är småskaligt och skamligt lika dimridåer för att dölja den fula sanningen bakom våra liv,

i en värld där demokratier stöder krig, där det läggs ned otroliga mängder resurser på idioti är det inte svårt att förstå att de mäktigaste av de mäktigaste (inte politiker som bara är en dimridå för lättlurade får) har sitt intresse i dominans över massan. Dessa människor är osynliga. Du kommer aldrig träffa de, inte heller se dem men de äger dig, de har bundit fast dig innan du föddes.

hoppet har vi fått lära oss finns att finna i teknik, vi kan lösa alla problem med teknik! men det är önsketänkande att sätta sin tro i teorin om en framtida teknokrati där alla får leva i frid och fröjd..

Nej, vi skulle sannolikt inte känna igen vår värld om vi fick se hur den är konstituerad typ år 2098. Det står mellan paradis (mycket osannolikt), helvete (som nu fast 1000 gånger värre) eller bara ett ödeland likt mars..

Njut så länge det varar och glöm inte bort att alltid stå på sidan av våra barnbarns barnbarns barnbarn...
Citera
2012-05-26, 19:57
Medlem
ekkers avatar
Hahahahahahahahahaha
Citera
2012-05-26, 19:58
Bannlyst
Svara på frågorna som ställs istället för att svara att de är dumma
Citera
2012-05-26, 19:59
Medlem
qivmocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Vilka dom? Hur kan du veta hur mycket pengar "dom" har om du inte ens kan ge oss några namn.

I verkligheten så går det inte att gömma pengar längre. Det går alltid att spåra.

Det finns inte en lite grupp människor som har en enorm förmögenhet som ingen vet om...(Utom du förstås "

Har du läst psykologi så gillar i princip alla människor makt i någon uträckning. Och i princip alla vill ha pengar.

Även om dessa människor fanns skulle jag kalla dom onda.

Dom högst uppsatta inom bankväsendet.
Citera
2012-05-26, 20:04
Medlem
Scorseses avatar
Som jag sagt tidigare. Det är bara naivt att inte tro på att Illuminati i någon sorts form finns.
Citera
2012-05-26, 20:09
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellpan
Det är svaga människor som tror på all sån skit. Kan typ liknas med dessa dryga pyramidsspel som cirkulerar i världen som inger hopp om att att du ska bli sjukt tät utan att göra någonting....

Nae, lägg ner dina "drömmar" om sånhär skit.

Att det mycket väl finns en liten elit som mer eller mindre för världen framåt enligt en långt gående agenda är absolut inget orealistiskt. Vad man sedan väljer att kalla den typen av hemliga sällskap är en annan femma.

Jag kan ge dig två konkreta saker, det finns många fler, som visar på att det rör sig saker bakom ridåerna.

1913 skapades Amerikas centralbank, Federal Reserve. Det är en allmän uppfattning att det är en statlig bank men det är det inte. Den är helt privatägd men framställs ungefär som motsvarigheten till vår riksbank. FED skapades för att kunna belåna den amerikanska staten och på så vis äga hela landet. Men för att se till att staten skulle ha en aldrig sinande inkomst för att kunna betala ränta på lånen så behövdes ett nytt tillägg i den amerikanska konstitutionen, det sextonde författningstillägget.

Det var nämligen olagligt för staten att beskatta vanligt folk vid den här tidpunkten men det sextonde tillägget gjorde det fullt lagligt. Männen bakom FED var också de som snickrade fram förslaget om det sextonde författningstillägget. Vi snackar Rothschild, Rockefeller och liknande. Förslaget klubbades aldrig igenom av de 36 stater som krävs utan myglades mer eller mindre igenom utan en omröstning, även om den officiella versionen inte säger det.

Historien är full av liknande komplotter och det är nästan alltid samma familjer/klaner som återkommer om man gräver tillräckligt djupt.

EDIT:

Lägger till lite källor:
http://en.wikipedia.org/wiki/Critici...vate_ownership

http://en.wikipedia.org/wiki/Sixteen...s_Constitution
Senast redigerad av TheyWillKillUsAll 2012-05-26 kl. 20:19.
Citera
2012-05-26, 20:09
Medlem
TS är egentligen med i Illuminati. Genom att verka efterbliven, försöker han få oss att tro att Illuminati rörelsen är en massa båg och strunt.

Men när man minst anar det så smyger Illuminati upp i röven på en.

True story.
Citera
2012-05-26, 20:10
Medlem
1496s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qivmoc
Det finns massvis med dokumentärer som talar för att det faktiskt stämmer. Jag tror dom förklarar tusen gånger bättre än vad jag kan, orkar man inte kolla på nån så är det väl bara att skita i vad jag säger.

För alla dokumentärer stämmer till 100%...
Till alla er som tror på illuminati eller använder "the onion" som bevis på att cannabis är ofarligt titta på detta: http://www.youtube.com/watch?v=SGYVRGflLGE
En Svensk dokumentär om att fotbolls-vm 1958 inte hände på riktigt.
Citera
2012-05-26, 20:11
Medlem
Bellpans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qivmoc
Hur ska jag uppnå nån sorts status på ett forum där jag är anonym?

Du svarar på en av mina frågor.......

Du kan inte argumentera för något överhuvudtaget. Trots att du "tror" på denna skiten.
Att du ens orkar skriva något alls.

Kom med något konkret istället, så kan vi börja diskutera...
Citera
2012-05-26, 20:13
Medlem
qivmocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellpan
Du svarar på en av mina frågor.......

Du kan inte argumentera för något överhuvudtaget. Trots att du "tror" på denna skiten.
Att du ens orkar skriva något alls.

Kom med något konkret istället, så kan vi börja diskutera...

Kolla nåt inlägg upp skrivet av en annan användare, förklarar bra.
Citera
2012-05-26, 20:16
Medlem
Det är svårt att acceptera sanningen

Ni som inte vet mycket om illuminati, frimurarna, våra ledare osv. bör ladda ner serien "The Arrivals". Den går att ladda ner på Tankafetast.

Länk: http://www.tankafetast.com/tv-serier/6691-the-arrivals

Jag kan säga direkt att många må säga att serien är propaganda för islam men försök titta igenom hela serien med neutrala ögon.

Illuminati - The Music Industry Exposed
http://www.youtube.com/watch?v=-iDq0Tdja4A

Bra film som förklarar kopplingarna mellan illuminati och våra så kallade "popstars".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in