Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2012-05-28, 12:54
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esset45
Jo, så kan det nog vara. Blir man tillräckligt sårad, vågar man tillslut inte alls, även om man vill. Men hur kommer man över det? Hur ska man våga älska på nytt?
Jag avskyr att känna såhär, vara känslokall. Jag vill sprida kärlek, inte dryghet..
Enkelt: har man en (eller t o m två, tre) gånger tappat tron på mänskligheten, ger man den inte gärna fler chanser.

Och det är precis så det ska vara. Man tappar all sin värdighet om man ger någon (i detta fall mänskligheten) fler än två, tre chanser.

Tips: inled en livslång kärleksrelation med dig själv. Ta hand om dig själv, vårda dina intressen. Relationen kommer åldras likt ett årgångsvin som bara blir bättre med tiden, och till slut kommer du undra varför du ens bemödade dig med andra från början. Känslan av makt och kontroll över dig själv och ditt ego kommer ge dig enorm tillfredsställelse.
Senast redigerad av KonungHonung 2012-05-28 kl. 13:01.
Citera
2012-05-28, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Enkelt: har man en (eller t o m två, tre) gånger tappat tron på mänskligheten, ger man den inte gärna fler chanser.

Och det är precis så det ska vara. Man tappar all sin värdighet om man ger någon (i detta fall mänskligheten) fler än två, tre chanser.

Tips: inled en livslång kärleksrelation med dig själv. Ta hand om dig själv, vårda dina intressen. Relationen kommer åldras likt ett årgångsvin som bara blir bättre med tiden, och till slut kommer du undra varför du ens bemödade dig med andra från början. Känslan av makt och kontroll över dig själv och ditt ego kommer ge dig enorm tillfredsställelse.

Är jag redan där kanske men inte medveten om det?

Att undvika att träffa tjejer mer än en gång ser till att jag inte börjar tycka om någon annan än mig själv, vänner, familj.
Citera
2012-05-28, 14:01
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graft
Är jag redan där kanske men inte medveten om det?

Att undvika att träffa tjejer mer än en gång ser till att jag inte börjar tycka om någon annan än mig själv, vänner, familj.
Sexet mste ju va ett resultat av lära-känna-fasen (godkännandeprocessen), inte tvärtom. Börjar man knulla någon för att sedan försöka lära känna är allt förstört. Man känner sig äcklig eftersom man sexade henne utan att "godkänna" henne genom en djupare lära-känna-process först. Man äcklas av tanken att ett långvarigt, äkta förhållande kom till av en simpel sexakt. Så kan det ju inte gå till.
Citera
2012-05-28, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Sexet mste ju va ett resultat av lära-känna-fasen (godkännandeprocessen), inte tvärtom. Börjar man knulla någon för att sedan försöka lära känna är allt förstört. Man känner sig äcklig eftersom man sexade henne utan att "godkänna" henne genom en djupare lära-känna-process först. Man äcklas av tanken att ett långvarigt, äkta förhållande kom till av en simpel sexakt. Så kan det ju inte gå till.

Bra där...Men jag har provat i den ordningen också, blivit illa det med, blir nog rätt för dom flesta, men inte för mig.
Citera
2012-05-28, 15:02
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graft
Bra där...Men jag har provat i den ordningen också, blivit illa det med, blir nog rätt för dom flesta, men inte för mig.
Då är du helt enkelt en riktig man, som har viktigare saker för dig i livet än att försöka få till konstlade relationer med kvinnor.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in