Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-10, 01:00
  #49
Medlem
Fiskmuskatts avatar
Lyrica är inte min grej alls... precis beställt Benzo. Får hoppas på att B fungerar.
Citera
2017-04-14, 00:01
  #50
Medlem
Manozs avatar
Bensodiazepiner alla dagar i veckan! Förutom dom gångerna man måste vara ren då.
Citera
2017-04-14, 00:44
  #51
Medlem
Glossis avatar
Benzodisepiner är så mycket bättre, vet att detta yttras ofta, men lyrica är rent rävgift. Ta det försiktigt bara, du vill inte bli beroende av bensodiazepiner. En utav de få avgiftningarna man kan dö av.
Citera
2017-04-14, 20:34
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossi
Benzodisepiner är så mycket bättre, vet att detta yttras ofta, men lyrica är rent rävgift. Ta det försiktigt bara, du vill inte bli beroende av bensodiazepiner. En utav de få avgiftningarna man kan dö av.

Har du källor på att man kan dö av det? Jag har tidigare missbrukat lyrica under ett år, men jag låg inte på några höga doser typ 150-300 mg och det var inte så svårt att sluta. Tycker att lyrica hjälper jävligt mot benso abstinens. Men ni som brukar lyrica var försiktiga och blanda inte det med tramadol. Det är väldigt lätt att krampa om man blandar det med tram, annars funkar lyrica väldigt bra till att boosta opiater/oider med.
Citera
2017-04-15, 21:35
  #53
Medlem
Glossis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adnan12
Har du källor på att man kan dö av det? Jag har tidigare missbrukat lyrica under ett år, men jag låg inte på några höga doser typ 150-300 mg och det var inte så svårt att sluta. Tycker att lyrica hjälper jävligt mot benso abstinens. Men ni som brukar lyrica var försiktiga och blanda inte det med tramadol. Det är väldigt lätt att krampa om man blandar det med tram, annars funkar lyrica väldigt bra till att boosta opiater/oider med.
Alltså det är avgiftning från bensodiazepiner jag talar om, lyrica vet jag inte om man kan dö av. Men tror ej det, har en massa vänner som tänt av från höga doser lyrica som lever.
__________________
Senast redigerad av Glossi 2017-04-15 kl. 21:42.
Citera
2017-04-16, 10:12
  #54
Medlem
Centralstimulantias avatar
Jag får betydligt härligare rus utav lyrica. Benso är bara najs att ha om man är riktigt jävla uttråkad..
Citera
2017-04-17, 13:13
  #55
Medlem
UgQvinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossi
Benzodisepiner är så mycket bättre, vet att detta yttras ofta, men lyrica är rent rävgift. Ta det försiktigt bara, du vill inte bli beroende av bensodiazepiner. En utav de få avgiftningarna man kan dö av.

Nu finns det ju många olika benso. Från Oxascand till Xanor.
Mängden, styrkan och hur ofta man brukar avgör.

Har gått på och av Ikto några ggr men med en dos på 2 mg/dag. Inga problem.
Låg dos visserligen men jag har dem inte för att flöddra på.
Utskrivet av läkare.

Blir genuint nyfiken på vilken källa du har till påståendet att man kan dö av avgiftningen? Det måste vara enorma mängder man sätter i dig då?
Citera
2017-04-17, 13:14
  #56
Medlem
UgQvinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgQvinna
Nu finns det ju många olika benso. Från Oxascand till Xanor.
Mängden, styrkan och hur ofta man brukar avgör.

Har gått på och av Ikto några ggr men med en dos på 2 mg/dag. Inga problem.
Låg dos visserligen men jag har dem inte för att flöddra på.
Utskrivet av läkare.

Blir genuint nyfiken på vilken källa du har till påståendet att man kan dö av avgiftningen? Det måste vara enorma mängder man sätter i dig då?

Sätter i SIG ska det såklart vara.
Citera
2017-04-17, 15:04
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossi
Alltså det är avgiftning från bensodiazepiner jag talar om, lyrica vet jag inte om man kan dö av. Men tror ej det, har en massa vänner som tänt av från höga doser lyrica som lever.

Aj då my bad missuppfattade ditt inlägg. Självklart kan man dö av benzo abstinens om man ligger på höga doser under en längre tid. Trodde du menade att man kan dö av lyrica abstinens. Ha det bra
Citera
2017-04-29, 22:00
  #58
Medlem
Vill inte på något sätt vara en glädjedödare, men för mig kunde det ha gått riktigt illa. Jag tog
också benso och Lyrica, och det fungerade jättebra. Trots att jag hade tagit samma doser,
som jag alltid hade gjort, så fick jag ett krampanfall, grand mal, när jag var på stan. Undviker
att det blir flera rader med text om vad som hände sedan, men det var inte roligt. Fick då träffa
en neurolog som sade att detta är en kombination som kan sluta mycket illa. Jag fick t.o.m.
förändringar på EEG, och blev p.g.a. dessa av med körkortet i 3 månader.

Läste nyligen i en medicinsk tidskrift att det nu har framkommit att Lyrica går på samma recep-
torer som benso. Det gör ju att effekten av detta blir så mycket starkare av Lyrica, och det
var väl därför som jag slog i så hårt. (10 stygn i huvudet och medvetslös i 5 timmar).

Även om denna tråd egentligen handlar om Lyrica, eller benso, så är det många som tar just
Lyrica för att lindra abstinensen. Därför så ville jag berätta vad som hände mig vid denna kom-
bination.
__________________
Senast redigerad av sabrina56 2017-04-29 kl. 22:04.
Citera
2017-05-14, 19:49
  #59
Avstängd
Som drog är ju lyrica mycket mycket bättre, man blir pigg, social och glad medan man på benso blir seg,trött och lugn. Som ångestdämpning är jag skeptisk gentemot det faktum att lyrica normalt förskrivs för att ta varje dag. Känns som det är en jävligt farligt medicin rent allmänt medan benso är betydligt mildare. Tycker nog själv att jag får lika bra ångestdämpning av båda.
Citera
2017-05-21, 22:19
  #60
Medlem
Benzo är eller var det bästa jag vet. Hade en period i mitt liv då jag drank och använde lite. Helt ren nu tack och lov.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback