Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-04, 20:19
  #25
Medlem
Härligt. Fick en felaktig enhet med trasiga USB-portar och Ethernet.
De sitter på samma USB buss så det är väl något där som skitit sig.
Helvete
Citera
2012-06-04, 22:05
  #26
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erklan
Härligt. Fick en felaktig enhet med trasiga USB-portar och Ethernet.
De sitter på samma USB buss så det är väl något där som skitit sig.
Helvete
Segt. Varifrån beställde du?
Citera
2012-06-04, 22:43
  #27
Medlem
RS components. Kollar man på organisationens forum så är det fullt med trådar om just usb och ethernet i Troubleshooting sektionen.
Verkar vara nån kristall som fuckar ur på vissa enheter. Ingen aning om hur det fungerar egentligen.
Farnell har tydligen ett lager reserverat för garantiärenden så man slipper stå i kö igen.... Hoppas innerligt att RS har något liknande.

Sitter här och beundrar den nu, sötare dator får man leta efter.
Citera
2012-06-04, 23:19
  #28
Medlem
Jag har försökt att hitta lite info om nästa batch, men det verkar vara tyst om det.

Någon som vet något?

Citat:
Ursprungligen postat av erklan
Härligt. Fick en felaktig enhet med trasiga USB-portar och Ethernet.
De sitter på samma USB buss så det är väl något där som skitit sig.
Helvete
Jag beklagar verkligen.
Citera
2012-06-04, 23:51
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Jag har försökt att hitta lite info om nästa batch, men det verkar vara tyst om det.

Någon som vet något?


Jag beklagar verkligen.

De tillverkas inte längre i batcher utan det går nu på löpande lina . Både Farnell och RS skickar ut i full fart.
Citera
2012-06-05, 00:08
  #30
Medlem
Haha, vem sa att en trasig Pi inte kan fungera som "educational device"? Läst på lite på forumet nu, en kristall vid namn X1 ska oscillera i 25Mhz för att USB och ethernetkontrollern ska fungera korrekt. Av någon anledning gör den inte det.
En smart människa på organisationens forum skrev att man kunde lägga den i frysen och visst fan blev det skillnad!
Den fungerar fortfarande inte, men länklampan för ethernet lyser och jag får felmeddelanden om USB. Innan jag gjorde det så betedde den sig som om ethernet och USB inte existerade när jag bootade.

Nä nu ska jag sluta leka innan min garanti ryker helt.
Citera
2012-06-06, 17:15
  #31
Medlem
Löste det med lödkolv
Citera
2012-06-07, 01:40
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erklan
Löste det med lödkolv
Förklara dig!
Citera
2012-06-24, 16:07
  #33
Medlem
Eirischs avatar
Raspberry Pi , var köpa?

God dag, ber först och främst om ursäkt om tråden är i fel forum, men till saken!

Jag undrar alltså om det finns någon svensk återförsäljare till den lilla skönheten som kallas Raspberry Pi, är väldigt intresserad av Model B men vill inte handla med paypal eller dylikt, köper gärna i butik eller på postorder.

Vet ni om detta finns att tillgå i sverige?

Tack på förhand!

//Eirisch
Citera
2012-06-24, 16:30
  #34
Medlem
Såvitt jag vet är Farnell den enda återförsäljaren i Sverige.



Citera
2012-06-24, 17:12
  #35
Medlem
Dreijers avatar
Du kommer fortfarande att få köa hur länge som helst. Är ju inte de svenska återförsäljarna som skapar produkten, i fråga.
Citera
2012-06-25, 12:43
  #36
Moderator
Protons avatar
ÖDIT -> Hårdvara /Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback